زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۵ -

دو زن برای نخست وزیری انگلیس رقابت می کنند

«ترزا می» وزیر کشور انگلیس در رقابت برای کسب مقام نخست وزیری این کشور توانست در رأی گیری روز سه شنبه در برابر رقیب خود به پیروزی چشمگیری دست یابد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از رویترز،‌ «ترزا می» وزیر کشور انگلیس روز سه شنبه در رقابت برای کسب مقام نخست وزیری انگلیس توانست بر «آندره لیدسام» نزدیکترین رقیب خود پیروز شود؛‌ اما این پیروزی نیز تحت الشعاع تأثیرات نامطلوب «برگزیت» بر سرمایه گذاری و ارزش پوند قرار گرفت.

در نخستین رأی گیری اعضای حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس،‌ «ترزا می» با کسب ۱۶۵ رأی توانست بر «آندره لیدسام» وزیر تازه وارد انرژی- با ۶۶ رأی- پیروز شود و بدین ترتیب،‌ احتمال انتخاب یک زن به مقام نخست وزیری این کشور را قوت بخشد؛‌ زنی که پس از «مارگارت تاچر» به عنوان دومین نخست وزیر زن انگلیس اداره امور این کشور اروپایی را در دست خواهد گرفت.

گفتنی است که «لیام فاکس» وزیر دفاع پیشین انگلیس با کسب کمترین آراء -۱۶ رأی- از عرصه رقابتها برای تعیین جانشین «دیوید کامرون» حذف شد؛ نخست وزیری که اعلام کرده است با رأی مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

سایر آرای مأخوذه به «مایکل گوو» وزیر دادگستری با ۴۸ رأی و «استفان کراب» با ۳۴ رأی تعلق گرفت و بدین ترتیب،‌ انتخاب نخست وزیر در نهایت با آرای حدود ۱۵۰ هزار عضو حزب محافظه کار در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت که در آن، تنها دو کاندیدا با یکدیگر رقابت خواهند کرد: ترزا می و آندره لید سام.

اما افزایش نگرانیها از تأثیر برگزیت بر تجارت، سرمایه گذاری و اعتماد در فضای کسب و کار در حال لطمه زدن به اقتصاد است. با تلاش بسیاری از سرمایه گذاران برای خروج همزمان سرمایه های خود، سه صندوق سرمایه گذاری تجاری بریتانیا ظرف مدت ۲۴ ساعت انجام معاملات را به حالت تعلیق درآورند.

طبق اظهارات بانک انگلستان نیز چشم انداز کنونی در خصوص ثبات مالی بریتانیا با چالش مواجه شده است.

رأی دهندگان انگلیسی از یکسو با بمباران هشدارهای دیوید کامرون، مؤسسات مالی و اتاقهای فکر در خصوص بروز رکود در اقتصاد این کشور روبرو بودند،‌ و از سوی دیگر هواداران «خروج از اتحادیه اروپا» با به سخره گرفتن این هشدارها مدعی بودند که بریتانیا با کسب مجدد استقلال خود از بروکسل، وضع قوانین موردنظر خود، انعقاد قراردادهای تجاری و متوقف ساختن روند مهاجرت به رونق و شکوفایی اقتصادی دست خواهد یافت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو