زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ -

فرماندار شهرستان نور:

نقش تأثیرگذار قرنطینه قبل از سال جدید در کاهش آمار بیماران در شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور گفت: وضعیت شهرستان در این مدت با روند کاهش بیماری روبرو بود اما رعایت زمان قرنطینه یک اصل است و در خانه ماندن را باید جدی بگیریم تا این زنجیره شیوع بیماری قطع شود و با رعایت فاصله اجتماعی بین‌بیماری‌و‌جامعه فاصله ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،فرماندار نور در گفت‌ وگو با خبرنگارما در خصوص اقدامات ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان نور اظهارکرد: ما نخستین شهرستان در استان بودیم که تولید لباس محافظ و ماسک را در شهرستان آغاز کردیم و الگوبرداری از این کار سبب شد که اشخاص در منازل نیز ماسک تولید می‌کنند و این تولیدات سبب کاهش استرس در سطح جامعه و تأمین نیازمندی‌ها در شهرستان شد.

علی شادمان گفت: قرنطینه قبل از سال جدید در شهرستان آغاز شد و در کلیه مناطق روستایی از حضور مسافر و مهمان برای حفظ سلامت جامعه جلوگیری شد که این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات نقش تأثیرگذاری در کاهش آمار بیماران و پایداری در شهرستان داشته و بستری بیماران را به حداقل رسانده است.

این مسئول با اشاره به ملاقات با بیماران کرونایی در شهرستان و گفت وگو با پزشکان و پرستاران تصریح کرد: لحظات تحویل سال جدید را در کنار پزشکان، پرستاران و بیماران کرونایی در بیمارستان شهرستان نور بودیم.

فرماندار نور با بیان اینکه مردم همکاری خوبی در شهر و روستا داشتند، یادآورشد: ۱۳ فروردین مردم قرنطینه را بسیار خوب رعایت کردند اما اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود تمام زحماتی که کشیده شد به هدر می‌رود و شاید کرونا شدیدتر از روزهای نخست در جامعه شیوع پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، نکات بهداشتی و قرنطینه در جامعه با قدردانی از خیرین که در شهرستان نور حامیان بسیار خوبی بودند، تأکید کرد: تا پایان فروردین امکانات و نیازهای اولیه تأمین شد و طبق تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در کشور قرنطینه ادامه دارد و کل بازارهای روز و هفتگی تعطیل است و فقط مغازه‌هایی مانند (سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی، مرغ فروشی و …) که مایحتاج ضروری مردم است، می‌توانند فعالیت داشته باشند.

فرماندار نور از دیگر اقدامات در شهرستان نظارت مستمر در بازار، خط کشی در بسیاری از نانوایی‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی و تقویت نیروهای امنیتی و انتظامی اشاره کرد و افزود: غربالگری در کل روستاها، کنترل قرنطینه با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و بهورزان انجام شد و تا امروز شرایط پایداری داشتیم که امیدواریم این پایداری با همکاری مردم شریف و فهیم شهرستان نور با رعایت قرنطینه و فاصله اجتماعی حفظ شود.

این مسئول با اشاره به حضور استاندار در شهرستان نور برای بررسی عملکرد شهرستان در کنترل شیوع بیماری تأکید کرد: استاندار مازندران از اقدامات مؤثر در شهرستان در کنترل بیماری کرونا اعلام رضایت کردند و وضعیت شهرستان در این مدت با روند کاهش بیماری روبرو بود اما رعایت زمان قرنطینه یک اصل است و در خانه ماندن را باید جدی بگیریم تا این زنجیره شیوع بیماری قطع شود و با رعایت فاصله اجتماعی بین بیماری و جامعه فاصله ایجاد کنیم.

گفتنی است فرماندار نور در ادامه گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به رانش زمین در منطقه گلندرود در شهرستان نور اظهارکرد: در کوتاهترین زمان جاده موقت دسترسی برای مردم مهیا شد و با توجه به اینکه رانش زمین کل جاده را از بین برد با حضور کارشناسان زمین شناسی و مسئولان ستاد بحران مصوباتی را داشتیم که کانال‌هایی در بالا دست ایجاد شد که پس از ثبات رانش زمین ظرف دو ماه مطالعه، طراحی جاده انجام شود.

شادمان با بیان اینکه این زمین مستعد رانش است، یادآورشد: با حضور معاون عمرانی استانداری و بازدید از منطقه بر تصمیمات و مصوبات قبلی تأکید شد که در زمان مقرر محقق شود.

وی با اشاره به دلایل ایجاد جاده موقت در منطقه گلندرود اظهارکرد: ایجاد جاده موقت برای پایدار شدن رانش زمین است و طراحی جاده اصلی نیز باید زیر نظر کارشناسان فنی باشد تا پایداری لازم را داشته باشد.

این مسئول با اشاره به حضورو بازدید معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار، مدیر کل بحران، مدیر کل بنیاد مسکن، معاون مدیرکل راه، معاون مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری و دیگر مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی از جاده منطقه گلندرود افزود: تأمین بودجه برای دیواره مناسب رودخانه که تثبیت خاک را داشته باشد از مصوبات این بازدید بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ فروردین, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو