زمان انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ -

معاون فرماندار شهرستان نور:

لزوم تداوم همکاری همه دستگاه‌ها برای شکست کرونا

معاون فرماندار شهرستان نور، گفت: برای شکست کرونا ویروس باید همکاری همه دستگاه‌ها همچنان تداوم داشته و اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد.

به گزارش نعمت‌الله مومنی، خبرنگار سرای نور، رضا نائیج نوری در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا ویروس اظهار کرد: با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله بهداشت و درمان، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، بسیج، نیروی انتظامی و امنیتی و مهم‌تر از آن همکاری مردم و اصناف، توانستیم شیوع بیماری را در شهرستان کنترل کنیم اما برای شکست کرونا ویروس باید همکاری همه دستگاه‌ها همچنان تداوم داشته و اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد.

 

 

 

وی به شلوغی برخی از بانک‌ها و ازدحام مردم اشاره کرد و افزود: پس از تعطیلات در برخی از بانک‌ها از جمله ملی و رفاه کارگران که با قشر کارمند و کارگر سر و کار بیشتر دارند، شاهد ازدحام جمعیت هستیم و یکی از دلایل آن هم مراجعه بازنشستگان و سالمندان است که با تکنولوژی روز آشنا نیستند و کار با گوشی‌های هوشمند و اینترنت و سامانه‌ها را هم بلد نیستند، بنابراین بخشی از این جمعیت طبیعی است اما باید در داخل بانک‌ها نیز آگاهی داد که فاصله رعایت و نکات بهداشتی رعایت شود.

 

 

معاون فرماندار شهرستان نور بر لزوم ادامه اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی، استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا در شهرستان تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی صنوف پر خطر، ضد عفونی معابر، خودپردازها، ادارات و نهادها و … باید ادامه داشته باشد.

 

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور نیز در این جلسه از تحویل سه هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی به خانوارهای منطقه شهری نور، رستمرود و ایزدشهر خبرداد و افزود: یکصدهزار و ۵۰۰ بسته هم آماده شد که تا آخر هفته در مناطق چمستان و بلده تحویل می‌شود.

سرهنگ سیدنعمت اسدی با اشاره به تولید ماسک در ۹۰ کارگاه خانگی و ۲ کارگاه بزرگ خیاطی در شهرستان تصریح کرد: با مجوز شبکه بهداشت و آموزش لازم ۲ کارگاه تولید مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح هم فعال است که تا کنون ۴۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی و ۶ هزار لیتر مواد ضد عفونی حاوی الکل در ظروف ۵۰ سی سی تولید کرده است.

وی افزود: با هماهنگی قرارگاه امام رضا(ع) استان و مدیریت امامان جمعه در شهرستان‌ها غسال زن و مرد تعیین و مشکلی برای تدفین افراد فوت شده در شهرستان نداریم.

 

نورزاد سالاریان مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور نیز در این جلسه از انجام مکرر ضد عفونی‌ معابر، ادارات، بانک‌ها، خودپردازها و … خبر داد و افزود: بازرسی های مداوم از بازار و اصناف انجام می‌گیرد و به کسبه‌هایی که برخی از اجناس به ویژه خواربار را در بیرون از واحد صنفی نگهداری می‌کنند اخطار داده شد تا نکات لازم را رعایت و هیچ وسیله‌ای در خارج از مغازه نباشد، در غیر اینصورت برخورد و حتی واحد صنفی پلمپ می‌شود.

فرامرز چمن‌آرا شهردار نور نیز از انجام بیش از ۲۰ مرحله ضد عفونی معابر و ادارات و نهادهای شهرستان با استفاده از دو دستگاه خودروی نیسان و یکدستگاه خودروی خاور و نیروی انسانی کافی خبر داد و گفت: تا کنون ۲ مرحله آهک پاشی نیز در سطح شهر انجام شد و برای سمپاشی و ضد عفونی آمادگی ۲۴ ساعته وجود دارد.

مدیر بیمارستان امام ره شهرستان نور نیز در این جلسه از تقلیل بیماران بستری به یک چهارم در روزهای اخیر خبر داد و افزود: پس از تعطیلات تعداد مراجعه کمی افزایش پیدا کرد که به احتمال زیاد تجمع در روزهای پایانی اسفند ماه و رعایت نکردن فاصله اجتماعی بوده است.

سیدعلی اکبر حسینی با اشاره به اینکه بیماران اخیر بدحال‌تر هستند و اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود مجددا دچار مشکل می‌شویم، گفت: در عین حال این ویروس و بیماری در حال کنترل است و توجه به رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ فروردین, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو