زمان انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ -

فرماندار شهرستان نور خبر داد

رها‌سازی بچه‌ماهی‌ها در رودخانه‌های شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور از توافق با شیلات مازندران برای رهاسازی بچه‌ماهی‌ها برای نخستین‌بار به رودخانه‌های شهرستان نور خبرداد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در گفت وگو با خبرنگارما در خصوص فصل تخم‌ریزی ماهیان دریای خزر اظهارکرد: هر یک ماهی می‌تواند به طور طبیعی دوهزار بچه ماهی تولید کند و سبب افزایش منابع دریایی شود.

وی گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری از انقراض نسل ماهیان با عوامل تهدید کننده ماهیان در زمان تخم‌ریزی برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به تخم‌ریزی ماهیان به صورت طبیعی یادآورشد: سنخیت و تناسب ماهی با موقعیت دریا در تخم‌ریزی طبیعی ماندگارتر است و یگان حفاظت از آبزیان برای مدیریت در حفاظت از منابع ملی با صیدهای غیرمجاز برخورد قانونی می‌کند.

این مسئول افزود: با توافق مدیر کل شیلات مازندران برای نخستین بار دو رودخانه شهرستان نور برای رها سازی بچه ماهی‌ها پاکسازی و آماده‌ می‌شود.

شادمان از همکاری مردم و صیادان شهرستان نور در صید نکردن ماهیان در زمان تخم‌ریزی و رعایت قوانین و کمک برای حفظ و افزایش منابع دریایی در زمان صید مجاز ماهیان قدردانی کرد.

وی در خصوص تأمین نیازمندی‌های بیمارستان نور در مبارزه با ویروس کرونا اظهارکرد: در مبارزه با ویروس کرونا تاکنون حدود یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به بخش درمانی و بیمارستان شهرستان نور انجام شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به کمک مردم و خیرین اظهارکرد: مواد اولیه با کمک خیرین و مردم این شهرستان تأمین و لباس محافظ، دستکش و ماسک زیر نظر اتحادیه خیاطان شهرستان نور آماده شد و امکانات اولیه برای بیمارستان نور تا پایان اردیبهشت ماه مهیا شد.

شادمان گفت: شهرستان نور در زمینه هماهنگی با خیرین و کمک به بیمارستان در مبارزه با ویروس کرونا و کنترل این بیماری در شهرستان پیشرو است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ فروردین, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو