زمان انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ -

آغاز رزمایش کمک مومنانه در شهرستان نور/۲ هزار و ۶۶۲ بسته معیشتی در رزمایش ایثار اهدا شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور از آغاز رزمایش کمک مومنانه با رمز یا صاحب الزمان(عج) در این شهرستان خبر داد و گفت: شناسایی افرادی که از نظر معیشتی دچار مشکل مالی شدند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سید نعمت اسدی در نشست با ستاد رسانه‌ای کمک مؤمنانه در شهرستان نور با اشاره به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به خانواده‌های آسیب دیده معیشتی از بیماری کرونا با کمک نهادهای حمایتی و هماهنگ با دولت بسته‌های حمایتی در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

وی گفت: از ۲۳ فروردین جلسات متعددی با امام جمعه، مدیران شهرستان، فرماندهان حوزه‌ها و … در خصوص رزمایش برگزارشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به آغاز این رزمایش با رمز یا صاحب الزمان(عج) در شهرستان نور تصریح کرد: رزمایش مؤمنانه در چهار مرحله اجرایی می‌شود که مرحله اول در نخستین روز ماه مبارک رمضان، مرحله دوم شب پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، مرحله سوم لیالی قدر و مرحله چهارم روزعید سعید فطر است.

این مسئول افزود: فرمانده حوزه‌ها در جلسات توجیه شدند و شناسایی افرادی که از نظر معیشتی دچار مشکل مالی شدند آغاز شد.

اسدی یادآورشد: در رزمایش ایثار تا نیمه شعبان به همت فرمانده پایگاه‌ها و حوزه‌ها شناسایی تعدادی از این خانواده‌ها انجام شد و با کمک مردم و خیرین ۲هزار و ۶۶۲ بسته معیشتی  هر یک به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به این خانواده‌ها اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی خانواده‌های آسیب دیده ادامه دارد، تأکید کرد: پس از شناسایی خانواده‌ها کمک‌های جمع آوری شده بررسی می‌شود و با مشارکت شهرستان نور در سوله صالحین دپو و کمبودها احصاء و با رویکرد کمک‌های نقدی کمبودهای بسته‌های معیشتی رفع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور اظهارکرد: بسته بندی‌ها توسط گروه‌های جهادی و بسیجی مهیا و در چهار مرحله با الویت بندی به فرماندهان پایگاه‌ها تحویل داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در رأس کار، فرماندهان پایگاه‌ها قرار دارند و بر طبق دستور رهبری باید هر یک از فرماندهان پایگاه ها در نقطه سرزمینی خود اجرای مأموریت کنند و باید در این رزمایش از ابتدا تا پایان به نام ستاد در کنار دهیاری، شورای اسلامی، خیرین، مردم و … این رزمایش اجرایی شود.

اسدی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی افزود: این رزمایش باید در خط و حد جغرافیایی شهرستانی و روستایی تعیین شده ، اجرایی شود.

وی با اشاره به یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان خدمات دهی بسته‌های معیشتی و بهداشتی در شهرستان نور یادآورشد: بسته‌های معیشتی در ماه مبارک رمضان شامل اقلام ضروری است و در راستای این رزمایش برنامه‌هایی برای کمک به خانواده‌هایی که متمکن نیستند و بیمار کرونایی دارند یا در قرنطینه هستند در انجام امورات خارج از منزل کمک رسانی می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو