زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

امام جمعه نور:

علم و دین در کنار هم سبب نجات بشریت است

امام جمعه نور گفت:نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت و یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند در عصر بحران معنویت با تزریق ایمان و همراه با علم مشکلات روحی و روانی را رفع کند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،نشست منطقه‌ای ستاد نماز جمعه غرب مازندران با حضور حجت‌الاسلام محمد انتظاری مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مازندران، مهدی مستشرق رابط ستادهای نماز جمعه استان مازندران و مسئول ستادهای نماز جمعه غرب مازندران، حجت الاسلام احمدی امام جمعه نور ولقمان سالاریان مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه نور با موضوع بازگشایی مجدد نماز جمعه در مصلی الغدیر شهر نور برگزار شد.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در این جلسه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه سراسر مغفرت و رحمت است، اظهارکرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن کریم، خودسازی و صفات برجسته ماه رمضان تمرین مالکیت نفس در سایه عشق به عبادت و بندگی خدا در سایه بازگشت به خوبی‌ها است.

وی گفت: امسال ماه مبارک رمضان با ویروسی که عالم‌گیر و تمام بشریت را درگیر کرد، متمایز است.

امام جمعه نور با اشاره به این که ویروس کرونا از آزمون بزرگ الهی است که یا یک مسئله طبیعی در عالم طبیعت است و یا جنگ بیولوژیک، تصریح کرد: در هر صورت درگیری با این ویروس اهل مساجد را از برنامه‌های دینی و اجتماعات در بهترین جایگاه‌ها که جایگاه مؤمنین است از نعمت بزرگ حضور در مسجد و عبادت جمعی تا این زمان محروم کرد.

این مسئول بابیان اینکه علم و تکنولوژی با همه توانایی می‌تواند قسمتی از مشکلات جامعه را رفع کند، افزود:هرچند در سایه علم، قدرت ایجاد می‌شود اما علم و تکنولوژی به تنهایی در مقابل اضطراب، ظلم و ستم، حرص وآز، گرفتارشدن به جاذبه های دنیوی و … با تمام قدرت و توانمندی می‌تواند آنچه در طبیعت اتفاق می‌افتد و جنبه جسمانی و مادی دارد تا حدودی درمان کند.

احمدی یادآورشد: دانشمندان دنیا با بالاترین تکنولوژی در این مدت نتوانستند برای ویروس راه درمانی پیدا کنند و مردم دنیا امیدوارند علم بتواند این ویروس را شناسایی و درمان کند.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی در اقتصاد و ثروت نمی تواند فقر را به صورت همه جانبه در دنیا رفع کند و علم به تنهایی نمی‌تواند بیماری روحی و روانی را درمان کند.

امام جمعه نور با اشاره به علم همراه با ایمان بیان کرد: نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت و یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند در عصر بحران معنویت با تزریق ایمان وهمراه با علم مشکلات روحی و روانی را رفع کند.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر و قرارگاه است، افزود: فرهنگی که ریشه در منطق، عقل، وحی و آموزه‌های قرآنی دارد، می‌تواند فساد و تباهی و هرج و مرج را که جامعه گرفتار آن است را درمان کند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: فساد و تباهی و هرج و مرج دموکراسی و آزادی را هدف قرار می‌دهد و علم و دین در کنار هم می‌تواند بشریت را نجات و به سرمنزل مقصود برساند.

وی گفت: منشأ و جایگاه حقیقی ایمان، نهاد نمازجمعه است و یک جایگاه فرهنگی که در رأس همه جایگاه‌های فرهنگی در همه شهرها و کشور است.

امام جمعه نور در ادامه اظهارکرد: این جایگاه باعظمت می‌تواند هرج و مرجی که برخاسته از آزادی و دموکراسی است درمان کند و در مسیر حقیقی خود قرار دهد یعنی دموکراسی و آزادی که در سایه اخلاق، ایمان، تقوا، معرفت و معنویت باشد.

این مسئول افزود: فاصله طبقاتی و رفاه اجتماعی در سایه آموزه‌های غرب و فساد اقتصادی که خاستگاه در آ ن دنیای غرب است برای ما نسخه می‌پیچد و همه این مشکلات از خلا ایمان و معنویت است.

احمدی با اشاره به متصدیان این برنامه خاطرنشان کرد: باید به عنوان متصدیان این جایگاه فرهنگی کشور و جامعه را نجات دهیم.

وی با قدردانی از خادمان نماز تصریح کرد: این بهترین خدمت و در رأس همه خدمت‌هاست که امام خمینی(ره) فرمودند نماز جمعه در رأس همه امور است.

وی اضافه کرد: ارمغان نماز جمعه تقوا، ایمان ،معرفت و آموزه‌های قرآنی است که همراه با علم و آگاهی می‌تواند سبب نجات بشر شود.

امام جمعه نور با قدردانی از لقمان سالاریان از مدافعان حرم که مسئولیت را در ستاد نماز جمعه نور پذیرفت، افزود: دراین مقطع با راهکارهایی که ارائه شد، تحول عظیمی در بخش‌های مختلف در نور ایجاد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو