زمان انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

رتبه برتر کشوری کانون حضرت رقیه (س)نور در جشنواره «فهما»

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) نور رتبه برتر کشوری جشنواره فهما را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و کانون‌ها بر اساس عملکرد و ارائه گزارشات می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که از سال ۹۸ با تشکیل سامانه مسجد، جشنواره فهما(فرهنگی و هنری مساجد ایران) به صورت کشوری برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مجوز کانون از اداره و فرهنگ ارشاد اسلامی است، اظهارکرد: هدف کانون جذب افراد در سنین مختلف و ایجاد روحیه شاد و آموزش برای افراد است.

سید حسین حسینی تصریح کرد: برپایی کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، دینی، قرآنی، درسی، کمک آموزشی به همراه اردو، تلاوت نور، شنبه‌های کتاب، گروه نمایشی و سرود، آموزش مداحی و تعزیه از دیگر اقدامات کانون فرهنگی است‌.

وی با اشاره به اجرای سوگواری تعزیه غریب به صورت استانی یادآورشد: در جشنواره فهما کلیه عملکردها و برنامه‌های کانون و آنچه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری کشور در نظر دارد داخل سامانه بچه‌های مسجد ثبت و بر اساس آن امتیاز داده می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) با اشاره به برگزاری مسابقات بیان کرد: نقاشی، فوتبال، عکاسی، نماز، تلاوت قرآن و اذان در طول سال از دیگر اقدامات این کانون است و در ایام کرونا نیز اجرای برنامه‌های مختلف هنری در سطح شهرستان و بیمارستان برای ایجاد انگیزه و روحیه شاد در افراد، دوخت ماسک، دستکش و تولید محلول ضدعفونی کننده برای اهدا به مردم و ضدعفونی معابر و منازل از کارهای انجام شده این کانون است.

حسینی با اشاره به تهیه بسته معیشتی و اهدا به خانواده‌های بی بضاعت خاطرنشان کرد: هدف کانون جذب جوانان، نوجوانان و کودکان در مسجد است تا بتوانیم تأثیری در روحیه انقلابی و جهادی افراد داشته باشیم و در حال حاضر به صورت مجازی سعی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری داریم تا با پایان یافتن بیماری کرونا بتوانیم برنامه‌های کانون را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی در پایان از کسانی که در اجرای برنامه‌ها کمک و همراهی داشتند، به ویژه پایگاه مقاومت بسیج، هیئات امنا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو