زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ -

فرماندار نور:

اداره راه و شهرسازی مازندران مشکلات جاده چمستان ـ آمل را برطرف کند

فرماندار نور به اختلاف سطح شانه خاکی محور در حال تعریض نور، آمل و چمستان اشاره کرد و گفت: رفع اختلاف ضلع شمالی جاده در دست تعریض چمستان ـ آمل تصمیم جدی اداره‌کل راه و شهرسازی برای خروج از این وضعیت و حفظ جان مردم دارد.

 

به گزارش سرای نور؛ هادی خنجری امشب در جلسه بررسی مشکلات شهرستان نور، طرح‌های هادی روستایی که با حضور معاون عمرانی استاندار و  تعدادی از مدیران کل استان مازندران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: معرفی و شناسایی چالش‌های این شهرستان  موجب شد تا این جلسه درخواست شود و قبل از برگزاری جلسه بازدید میدانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با ذهنیت موجود از وضعیت شهرستان تصمیم بر آن شد تا با حضور و بازدید از مناطق مختلف این چالش‌ها بیشتر لمس، مشکلات بررسی و کاهش یابد.

فرماندار نور ادامه داد: روستاهای انگتارورد، شهرک امام، تیرکده علیا و سفلی و … مورد بازدید قرار گرفت که در این بازدید و دیدار مردمی یکی از مطالبات تسریع در پاسخ استعلامات توسط امور اراضی بود که طولانی شدن آن مردم را با مشکلات مواجه می‌کند.

این مسؤول اظهار کرد: ساخت‌وسازهایی که دارای پروانه ساخت هستند اگر چه کارهای ناثوابی در گذشته  صورت گرفت اما با استعلام جهاد کشاورزی وقت انجام شد و برای مردم حق ایجاد کرد، بنابراین برای این پروانه‌ها باید تعیین تکلیف شود و در بازنگری طرح هادی حتما این موارد لحاظ تا مشکلات رفع شود.

خنجری تصریح کرد: این مشکل شهرستان نور به تنهایی نیست بلکه بیشتر  شهرستان‌های ساحلی این مشکل را دارند به ویژه ساختمان‌هایی که  پایان کار هم دارند که یا با استعلام و یا بدون استعلام از جهاد کشاورزی احداث شد، نیازمند رفع مشکل هستند.

وی یکی دیگر از مشکلات را پرونده‌های مطرح  در کمیسیون ماده ۹۹ و صدور رای شده اعلام کرد و افزود: مالکان این بناها دارای سند و پروانه نیز هستند ولی برای دریافت خدمات دچار مشکل هستند.

فرماندار نور اضافه کرد: در برخی از روستاها در طرح هادی سال ۷۴ اراضی به عنوان منابع ملی دیده نشد اما در طرح هادی بعدی منابع ملی اعلام شد و برای مردم مشکل ایجاد کرد که برخی از روستاها نیز بیش از ۱۰ سال از عمر طرح هادی آنان گذشته که نیاز است در طرح هادی جدید مورد بازنگری قرار گیرند.

این مسؤول از دیگر مشکلات سرگردانی مردم بین اداره ثبت و جهاد کشاورزی عنوان و بیان کرد: در روستاهایی که فاقد طرح هادی هستند و نیاز به ساخت‌و‌ساز و یا اخذ سند دارند با مشکل نوع کاربری مواجه هستند و از این رو بین این دو دستگاه گیر کردند.

خنجری اظهار کرد: مسؤولان برای ساختمان‌های با بیش از ۳۰ سال قدمت ساخت که نیاز به خدمات دارند با اخذ تعهد مبنی بر عدم انتقال مجوز به ساختمان جدید اجازه واگذاری خدمات صادر کنند.

وی اختلاف سطح شانه خاکی محور در حال تعریض  نور، آمل، چمستان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: رفع اختلاف ضلع شمالی جاده در دست تعریض چمستان ـ آمل که سبب تصادفات زیادی شده نیاز به تصمیم جدی اداره‌کل راه و شهرسازی برای خروج از این وضعیت و حفظ جان مردم دارد.

فرماندار نور با بیان اینکه پیچ‌بری در برخی مناطق غیرفنی است و به دلیل طمع پیمانکار به منابع طبیعی هم تجاوز شده و به دلیل تخلف مقرر بود خلع ید شود، لیکن اتفاق نیفتاد و  نیازمند تسریع است، اظهار کرد: در محور گلندرود نیز بیشتر پیچ‌ها نیمه‌کاره مانده و  پیمانکار کار را رها کرد، بنابراین برای رعایت حقوق شهروندی و حفظ جان مردم باید تدبیر و رفع مشکل شود.

خنجری با اشاره به سیل سال گذشته در روستای مرزنده این شهرستان که سبب خسارات زیادی شد و با اقدام بسیجی جهاد کشاورزی بخشی از مشکل مرتفع و رضایت اهالی فراهم شد، گفت: آورده‌های کوهی در رودخانه اگر برداشت نشود با بارندگی بعدی امکان سیل و خسارت وجود دارد و ضمن مشکلات برای مردم سبب هزینه مجدد برای دولت می‌شود.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو