زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ -

معاون استاندار مازندران:

مشکلات تعریض محور نور ـ چمستان ـ آمل باید فوری برطرف شود

معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت: محور در حال تعریض نور ـ چمستان ـ آمل با شانه خاکی که سطح اختلاف ارتفاع زیادی دارد باید فوری برطرف و مدیریت جدی برای حفظ جان مردم صورت گیرد.

 

به گزارش سرای نور؛ علی نبیان شنبه‌شب در جلسه بررسی مشکلات شهرستان نور و طرح‌های هادی روستایی که با حضور نماینده شهرستان و تعدادی از مدیران کل مازندران در فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: محور نور ـ چمستان ـ آمل که ۶ پیمانکار دارد مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونان وی برای تصمیم‌گیری نهایی در شهرستان حضور پیدا کنند و جلسه‌ای مشترک با حضور نماینده، فرماندار و مسؤولان محلی برگزار کنند.

وی افزود: کمربندی نور ـ رویان برای تملک زمین به طول ۴۰۰ متر همچنان در انتظار تکمیل و بهره‌برداری است و محور در حال تعریض نور ـ چمستان ـ آمل با شانه خاکی که سطح اختلاف ارتفاع زیادی دارد باید فوری برطرف و مدیریت جدی برای حفظ جان مردم صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به سیل سال گذشته روستای مرزنده، بیان کرد: این روستا امروز وضعیت بسیار خوبی دارد که قابل مقایسه با قبل نیست، تسطیح اراضی انجام شد اما نیازمند حفر یک حلقه چاه آب است که باید تسریع شود و احداث یک دهنه پل که دغدغه به حق مردم است، رفع شود.

این مسؤول ادامه داد: در بحث آورده‌های کوهی و واریزه‌ها مانعی برای انجام کار عمرانی و برداشت مصالح وجود ندارد، اما باید محور دارای طرح و کد رقومی باشد، و راه و شهرسازی مسیر آورده را بررسی، میزان مصالح را تعیین و آب منطقه‌ای نیز مجوز را صادر و صنعت و معدن و تجارت میزان حقوق دولتی را تعیین و برای استفاده در پروژه‌ها حمل شود.

نبیان تصریح کرد: در بحث تخریب بنای غیرمجاز باید مکان تغییر کاربری به وضعیت قبل اعاده شود، اما برای ساخت‌وسازهای قبل و قدیمی باید تدبیر کرد و با شیوه‌نامه جدید مشکل رفع شود.

وی درباره شهرک امام چمستان اظهار کرد: این شهرک در سال ۵۸ و به‌دلایل شرایط خاص وقت به مساحت ۳۶۰ هکتار به افراد واگذار شد که ۳۳۰ هکتار در حال کشت و ۳۰ هکتار نیز در سال ۵۹ برای سکونت این افراد ساخت‌وساز شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه این مقدار زمین در اختیار امور اراضی قرار شد باید با صدور سند تک‌برگی و اجرای کاداس به ساکنان تحویل شود، خاطرنشان کرد: ۳۳۰ هکتار بلامانع اعلام شد ولی ۳۰ هکتار که مشمول تغییر کاربری شد اما در طرح هادی مصوب روستا واقع شده مورد اختلاف‌نظر بین امور اراضی و منابع طبیعی است که مانع صدور سند شده است، باید در اسرع وقت تعیین‌تکلیف و جهاد کشاورزی با بررسی و پیگیری مشکل را رفع کند.

این مسؤول درباره پیچ‌بری‌های غیر فنی نیز خواست تا اداره‌کل راه و شهرسازی استان در مدت ۲۴ ساعت گزارش جامع از علت غیر فنی بودن و ناتوانی و عدم صلاحیت پیمانکار را ارائه کند و برای پیچ‌های حادثه‌خیز، مجوز پیچ‌بری داده شود.

نبیان با اشاره به اینکه در روستای انگتارود سرمایه‌گذار بومی حاضر به سرمایه‌گذاری است، گفت: با عنایت به اینکه مردم منابع درآمدی ندارند و به جان جنگل افتادند با بررسی طرح  و حمایت از سرمایه‌گذار موجبات اشتغال اهالی فراهم و مانع از بین رفتن جنگل شد.

* آمادگی برای رفع مشکلات مردم

معاون مدیرکل سازمان بازرسی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی بیشترین حمایت قانونی باید در این مورد انجام گیرد که بررسی حسن و سوء جریان امور مورد نظر سازمان بازرسی است..

محمد مهدی گرجی‌نیا افزود: در بحث برداشت آورده و واریزه‌های رودخانه‌ای و کوهی به‌دلیل ایجاد فضای رانت در گذشته‌ها، سبب شد تا از برداشت آورده‌ها جلوگیری و برای جلوگیری از سوء جریان این مورد به سمت مناقصات هدایت شد اما برای امور عمرانی اجازه داده شد، تا با تعیین کد ارتفاعی و کد رقومی استفاده و برداشت شود.

وی گفت: بیشترین طرح‌های هادی روستایی استان در این دوره در سطح کشور اتفاق افتاد اما با توجه به دغدغه مسؤولان نظام در بحث امنیت غذایی تنها در یک فقره توانستیم ۳۰۰ هکتار  اراضی کشاورزی را اعاده کنیم.

گرجی‌نیا از آمادگی این سازمان برای تشکیل جلسه تخصصی برای رفع مشکلات مردم در این شهرستان اعلام کرد.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو