زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

سفره مهربانی آستان قدس رضوی شهرستان نور در مصلی الغدیر

رزمایش بزرگ سفره مهربانی با حضور ائمه جمعه، فرماندارنور، مسئول امداد مستضعفین نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نور، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان نور، رِئیس کمیته امداد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، مسئول ستاد نمازجمعه نور و خادمان رضوی و بسیجیان در مصلی الغدیر نور برگزارشد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،رزمایش بزرگ سفره مهربانی با حضور ائمه جمعه، فرماندارنور، مسئول امداد مستضعفین نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نور، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان نور، رِئیس کمیته امداد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، مسئول ستاد نمازجمعه نور و خادمان رضوی و بسیجیان در مصلی الغدیر نور برگزارشد.

 

 

امام جمعه نور در این رزمایش با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهارکرد: ماه رمضان اکسیر و تحول است و در خطبه رسول (ص) آمده که نفس روزه‌دار در ماه مبارک رمضان تسبیح و خواب آن عبادت است.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی با اشاره به خاصیت اکسیر و تبدیل آهن به طلا، تصریح کرد: این ماه سراسر نورانیت و کسب آرامش است و ماه مبارک رمضان دو مسئله اساسی نزول قرآن در شب قدر و دیگر صعود قرآن ناطق مولاعلی (ع) را در خود گنجاند.

 

وی با اشاره به نقل علما و بزرگان اهل سنت از سخنان حضرت رسول اکرم(ص)گفت: حضرت علی (ع) در جایگاهی است پیامبر (ص) فرمودند “اگر مردم ما مانند مردم و یاوران زمان حضرت عیسی (ع) گرفتار انحراف نمی‌شدند من جایگاه علی را برای شما چنان ترسیم می‌کردم که مردم خاک پای علی را به عنوان تبرک بر سر و صورت خود بکشند” و این نشان از جایگاه علی(ع) است که در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان آسمانی شد.

این مسئول با اشاره به آیه نورانی قرآن در سوره مائده یادآورشد: تنها ولی شما خدا، رسول خدا و سوم شخصی است که همه باید از او اطاعت کنند و آن کسی است که در رکوع به فقیر انفاق کرد و آن وجود با برکت علی(ع) است.

وی با اشاره به ولی و شخصی که ولایت را در هر عصر و زمانی برعهده‌دارد، افزود: ولی دو مأموریت دارد، یکی توجه به خدا و دوم توجه به مردم و نیازمندان است و کسانی که دلدادگان ولایت هستند باید مردم را در توجه به خدا تشویق و نماز را اقامه و اشاعه دهند و به مردم و نیازمندان توجه کنند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به دوران کرونا و وضعیت اقتصادی مردم اظهارکرد: در این ایام که کشور و عالم گرفتار این آزمون بزرگ شد با فرمان رهبر معظم انقلاب به رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه و توجه به نیازمندان و آسیب دیدگان مردم  به صحنه آمدند و سراسر کشور به یک حرکت بزرگ مؤمنانه تبدیل شد.

امام جمعه نور با اشاره به کمک به نیازمندان خاطرنشان کرد: با این رزمایش سفره نیازمندان در ماه مبارک رمضان رنگین، دل های آن‌ها مهربان و متوجه خدا و برنامه‌های دینی شد.

 

وی با اشاره به سفره مهربانی خادمیاران آستان قدس رضوی در نور یادآورشد: رزمایش مؤمنانه با مدیریت دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان نور، معاونین و خادمیاران، در دو مرحله با شناسایی جامعه هدف اجرا شد.

این مسئول با قدردانی از مردم شهرستان نور، خیرین، مسئولان استانی و شهرستانی آستان قدس رضوی افزود: رزمایش سفره مهربانی در حقیقت اطاعت از امیرالمؤمنین و اهل بیت طاهرین است که تمام همت اهل بیت رفع نیاز نیازمندان بود.

امام جمعه نور با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری و اجرای رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه از خیرین و مردم ولایتمدار شهرستان نور، نیروهای مسلح، بسیجیان، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه نور، خادمیاران و … قدردانی کرد.

 

در ادامه مراسم سفره مهربانی مسئول امداد مستضعفین نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به سفارش قرآن کریم به اطعام مسکین اظهارکرد: خداوند دو نعمت بزرگ به ما عطا کرد یکی رهبر حکیم که با اشاره در خصوص خادمیاران ۲۵۰ هزار داوطلب لبیک گفتند و خادم امام رضا(ع) شدند و رزمایش کمک مؤمنانه که چنین خیر و برکتی را در کشور ایجاد کرد.

وی گفت: ۱۰هزار بسته معیشتی توسط خادمیاران استان مازندران در این هفته جمع آوری شد که ۵۰ درصد آن تبرکی امام رضا (ع) است.

رضا آزادی کناری با اشاره به کمک مؤمنانه تصریح کرد: ملت فهیم نعمت الهی است که در این شرایط سخت اقتصادی که کسب و کارها تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده به میدان آمدند و حضور مردم و خیرین در این رزمایش نشان از فهم و بصیرت ملت است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو