زمان انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ -

روابط عمومی پل ارتباطی میان افراد جامعه و ادارات

امام جمعه نور گفت:ارتباط و تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی یک اصل مهم در پاسخگو بودن دستگاه متبوع است و ضرورت دارد این مهم بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور، دومین همایش تجلیل از روابط عمومی‌های ادارات شهرستان نور به همت شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها با حضور رقیه صفری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، امام جمعه نور، فرماندار شهرستان، شهرداران و شوراهای اسلامی و مسئولان، روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نور برگزار شد.

 

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور اظهارکرد: عصر، عصر ارتباطات و روابط عمومی، تبادل اطلاعات و اندیشه‌های پایاپای است.

وی با بیان اینکه جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان یک مقوله اساسی و مورد توجه است، افزود: ارتباط و تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی یک اصل مهم در پاسخگو بودن دستگاه متبوع است و ضرورت دارد این مهم بیش از پیش تقویت شود.

 

امام جمعه نور تصریح کرد: مهمترین وظیفه روابط عمومی‌ها برقراری ارتباط با مردم برای دریافت نظرات و پیشنهادات آنان و همچنین ارائه نظرات و فعالیت‌ها به مردم برای ایجاد اعتماد و تفاهم بین دستگاه‌ها و جامعه است.
این مسئول افزود: روابط عمومی پل ارتباطی میان افراد جامعه و ادارات، قلب تپنده و هنر مردم داری با زبان گویا و چشم بینا،مغز متفکر،گوش شنوا و پای پیشرفت یک سازمان است.

 

احمدی با اشاره به اینکه روابط عمومی ترکیبی از هنر، علم و فن است، یادآورشد: روابط عمومی باید هنرمند و خلاق باشد و بتواند موجب ترویج فرهنگ در جامعه شود.

وی نیازهای اساسی روابط عمومی‌ها را افزایش علم مدیریت روابط عمومی، برخورداری از مهارت و تجربه در ارتباطات نوشتاری و گفتاری، تسلط بر تکنیک رایانه و… نام برد و افزود: روابط عمومی از یك سو فن ارتباط، اقناع و ترغیب و از سوی دیگر هنر است.

امام جمعه نور با اشاره به ارکان وظایف روابط عمومی گفت: اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت مردمی، ارائه و انتشار عملکرد دستگاه‌های ذیربط و اعلام موجودیت و شناساندن هویت سازمان یا موسسه از جمله کارهای محوری یک روابط عمومی است.

این مسئول تصریح کرد: اعلامیه تسلیت یا تبریک، برگزاری همایش‌های پرخرج، نصب روزنامه در تابلوی اعلانات، تهیه پلاکارد مناسبتی و بلیط هواپیما، قطار یا رزرو مکان اقامتی برای مدیران از کارهایی است که روابط عمومی را از جایگاهش دور می‌کند.

احمدی با اشاره به ضرورت باور مدیران و اعتماد به روابط عمومی‌ها، بیان کرد: این امر باید در ادارات تبدیل به فرهنگ شود و مدیران توجه داشته باشند که بازتاب اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها و حفظ ارتباط با مردم، بسیار مؤثر است اما در جامعه ما روابط عمومی را تنزل دادیم.

امام جمعه نور با بیان رسالت اصلی روابط عمومی‌ها افزود: در اختیار نداشتن آمار و اطلاعات ضروری،عدم همکاری در کسب اطلاعات بیشتر، ممانعت از ورود خبرنگاران به سازمان‌ها و نهادها تابعه، باز نبودن فضای مطالبه‌گری و… از جمله موضوعاتی است که روابط عمومی‌ها باید به آن توجه کنند.

 

گفتنی است در این مراسم دو روابط عمومی و یک خبرنگار به نمایندگی خواسته‌ها ومشکلات این دوقشر مؤثر در جامعه را بیان و هنرمندان شهرستان نور با اجرای تئاتر مشکلات رسانه‌ها را به تصویر کشیدند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ خرداد, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو