زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ -

هزینه دشمن در سست کردن بنیان خانواده/فروپاشی خانواده در حاشیه ابتذال و انحراف

امام جمعه نور گفت: هدف دنیای استکبار خدشه‌دارکردن جایگاه زن و خانواده است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در نمازجمعه شهر نور با اشاره به اینکه نماز به عنوان ستون دین است، اظهارکرد: نماز به عنوان نورانیت صورت و سیرت و بهترین عرصه رحمت الهی و برکات آن است که بی‌توجهی به آن مردم را در تنگنا قرارمی‌دهد.

 

وی ویروس کرونا را یک آزمون بزرگ الهی نام برد وافزود: با توجه به تذکرات مسئولان امر مردم در محافل ومجامع عمومی حضور برجسته دارند و پروتکل‌های بهداشتی به درستی اجرا نمی‌شود اما وقتی به نماز می‌رسیم در این امر حضور در محافل دینی به ویژه نمازهای جماعت وجمعه کمرنگ و در مسیرهای تردد مساجد هنگام نماز بسته است.

 

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: وقتی نماز و عبادت در زندگی برجستگی نداشته باشد همه تلاش‌های امور مادی کم‌اثر و بی‌اثرو آسایش از انسان سلب می‌شود.

این مسئول با اشاره به سوره مائده در آیه ۲۰ یادآورشد: این آیه عبرت از تاریخ است که حضرت موسی به قومش فرمودند این همه نعمت‌ها را خداوند در اختیار شما قرارداد پس متذکر این نعمت‌ها شوید، نعمت اول پیامبران میان شما،دوم صاحب مال، جان و زندگی هستید وزنجیر بردگی را از شما ربود و سومین چیزهایی به شما عطا کردکه هرگزفکرش را نمی‌کردید و شاید دیگران از آن محرومند.

 

حجت الاسلام احمدی گفت: خداوند این نعمت‌ها را به مردم ما نیز عطا کرد، مانند علمای بزرگ به عنوان بهترین نعمت و در عصر حاضر بهترین عزت و سربلندی با امکانات متنوع را در اختیار ما قرارداده

وانقلاب اسلامی که به عنوان معجزه قرن است که باید شاکر این نعمت‌ها باشیم تا خداوند این نعمت‌ها را از ما دریغ نکند.

وی با اشاره به اینکه صفات متقین صفات کریمانه است، افزود: صفات کریمانه یعنی نشان دادن نوعی مناعت طبع، بلندی همت و روحیه بالا که دیگران را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و بدی را با نیکی،خشونت وقهر را با محبت وعاطفه جواب می‌دهد و ازنیازمندان با حفظ عزت دستگیری می‌کند.

امام جمعه نور گفت: یک فرد با تقوا انتقام نمی‌گیرد و آبروی مؤمن و همنوع را حفظ و از اشتباه دیگران با بزرگواری عبور می‌کند.

این مسئول با اشاره به میلاد پربرکت فاطمه معصومه(س)و امام رضا(ع) و دهه کرامت، تصریح کرد: ذی القعده ماه حرام و احترام است و پاداش کارهای خیر و کیفر اعمال بد انسان در این ماه دو چندان می‌شود.

 

حجت الاسلام احمدی اظهارکرد: حضرت معصومه تأثیرگذارترین بانوان جهان اسلام است و یکی از شخصیت‌هایی که در عرصه سیاست تحول‌آفرین است و علاوه برعبادت فردی یک عنصر سیاسی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان‌کرد: حرکت حضرت برای دیداربرادر یک حرکت سیاسی و معرفی جایگاه ولایت و تبیین و عزت این جایگاه بود که به علت بیماری سفرش ناتمام ماند و در قم در سن ۲۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

حجت الاسلام احمدی بابیان اینکه هدف دنیای استکبار خدشه‌دارکردن جایگاه زن و خانواده است، افزود: عنصر اصلی این جایگاه مادر است ورابرت مرداک یهودی صهیونیست در این خصوص می‌گوید: برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تمام توجه خود را نسبت به فرو پاشی خانواده که در راس آن مادر است هزینه کنم.

 

وی خاطرنشان کرد:بهترین راه مقابله با این تفکر و اندیشه تقویت بنیان اعتقادی و اخلاقی در محیط خانواده و اجتماع و تبلیغ ازدواج آسان است و بنیان خانواده باید برخوردار از اخلاق، ادب، معرفت ومعنویت باشد و حساسیت برای زن در اجتماع عفاف و حجاب است.

امام جمعه نور با اشاره به هزینه دشمن در سست کردن بنیان خانواده در ایران خاطرنشان کرد: فروپاشی خانواده در حاشیه ابتذال و انحراف اتفاق می‌افتد.

این مسول گفت: مشکل اقتصادی را می‌توان با اکتفا به حداقل رفع کرد و خانواده را حفظ کرد اما اگر بنیان اخلاقی و اعتقادی و ارزش‌ها خدشه دار شود قطعا بدانید که روز مرگ خانواده که در سایه احکام دین،محبت و عاطفه استحکام پیدا کرده است، فرا می‌رسد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین چالش‌ها را با بی بندوباری و بی حجابی داریم تأکیدکرد: دستگاه قضا، نیروی انتظامی،آمران به معروف و ناهیان از منکر در این زمینه ورود پیدا کردند و در این راستا برای مقابله با منکرها و ایستادگی در برابر انحرافات برنامه ریزی شد که بزرگترین انحرافات در این منطقه بی حجابی، بی بندوباری،مشروبات الکلی،سگ گردانی و … هست که همه این ها بنیان خانواده را هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه همه باید به خوبی‌ها امر و از بدی ها نهی کنیم،افزود:حفظ اجتماع یعنی حفظ خانواده و استحکام خانواده است که مسئله مهم و ارزشی می‌باشد که دشمن به دنبال فرو پاشی آن است.

امام جمعه نور تبلیغ و اطلاع رسانی را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: ریاست سازمان تبلیغات کل کشور در نطق قبل از دستور مجلس از عملکرد برخی نهادهای فرهنگی ابراز نگرانی کردند اما با وجود اینکه خود ایشان جوان و با فکر نو و تحول گرا هستند و بیش از یک سال و نیم مسئولیت دارند اما ما در استان مازندران یک حرکت نو در امر تبلیغ در این سازمان مشاهده نکردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تنوع در مدیریت یک نوآوری ایجاد می کند، اظهارکرد: تفکرواندیشه جدید با آموزه‌های دقیق دینی و اسلامی انتظار ما درعرصه تبلیغ است که امروز عرصه انفعال شده است و همه ما در زمینه تبلیغات مسئولیت داریم بویژه سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و دیگر نهادها که همه باید به میدان بیایند تا با همراهی مردم شاهد انحراف‌ها نباشیم و با فعالیت بیشتر مساجد و پایگاه‌های تبلیغی، جوانان و نوجوانان تشنه معارف از آن بهره‌ مند شوند.

 

حجت الاسلام احمدی گفت: امروز شاهد افول قدرت آمریکا واز بین رفتن قدرت نرم آمریکا با این جنایات و برجستگی نژاد پرستی هستیم و وضعیت امروز آمریکا شکسته شدن نمادهای ملی آن است.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،مجمع نمایندگان استان،نماینده ولی فقیه،استاندارخواست تا با رویکرد وحدت و انسجام همه جانبه برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در ادارات و سازمانها به صحنه بیایند که وضعیت امروز کشور قابل پذیرش نیست.

امام جمعه نور با اشاره به روزصنعت،معدن و اصناف خواستار نظارت بیشتر بر قیمت کالاها شد و تأکید کرد: هر چند در کشور قیمت مسکن، خودرو،زمین و کالاها افسار گسیخته است اما باید فکر اساسی شود و در شهرستان نور نیز باید مسئولان تعزیرات نظارت دقیق داشته باشند.

 

این مسئول در پایان با اشاره به احداث ساختمان مستقل برای اصناف از فرماندارشهرستان، نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، شوراهای شهر و شهرداری‌ها و اتحادیه‌ها خواست تا برای احداث ساختمان اصناف که شایسته شهرستان و این جایگاه باشد، بکوشند

.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو