زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ -

رویان شهری بدون سند/ادعای بنیاد مستضعفان به مالکیت شش دانگ شهر رویان

رئیس شورای اسلامی شهر رویان گفت: سندی برای ادعای بنیاد مستضعفان به مالکیت شهر رویان وجود ندارد و نداشتن سند مالکیت رویان را از لحاظ درآمد به بن‌بست کشانده و مانع توسعه شهراست.

به گزارش خبرنگار سرای نور،محمدرضا بابایی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان نور با اشاره به اینکه شورا یک نهاد اجتماعی است که حوزه‌های مختلف را پوشش می‌دهد، اظهارکرد: حوزه اصلی کار ما با شهرداری است و لازمه موفقیت، ایجاد تعامل و همکاری بین مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌باشد.

وی با اشاره به وفاق و همدلی در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر و شهرداری رویان خاطرنشان کرد: شهرداران دوره‌های مختلف در این جایگاه خدمت کردند و در این دوره شهردار حسین زاده که سابقه کار در شهرداری رویان را دارند، با ۵ رأی شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار انتخاب شدند و سکان شهررویان را به دست گرفتند.

رئیس شورای شهر رویان با اشاره به بحران اخیر و ویروس کرونا افزود: شهررویان در شهرستان نور در این حوزه قدرتمند و توانمند عمل کرد.

این مسئول با اشاره به بودجه ۱۱میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری رویان اظهارکرد: با متمم بودجه این مبلغ به ۱۵میلیارد رسید و تلاش کردیم تا بودجه‌ها را عملکردی ببینیم تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

بابایی بر نظارت دقیق شورای اسلامی شهر بر مجموعه شهرداری و حسابرسی هر ساله تأکید کرد و افزود: بودجه امسال نیز با توجه به محدودیت‌ها و شرایط اقتصادی ۱۱ میلیارد تومان بسته شد.

بابایی با اشاره به ادعای بنیاد مستضعفان به مالکیت شهر رویان خاطرنشان کرد: سندی بر این ادعا وجود ندارد و نداشتن سند مالکیت رویان را از لحاظ درآمد به بن‌بست کشانده و مانع توسعه شهراست.

وی گفت: قدمت این شهر بیش از ۸۰۰ سال است و رویان در مالکیت بنیاد پهلوی نبوده و سند مالکیت صفحه توضیحات نوشته است علمده و تاشکوه مستثنی است و سند مالکیت حق مردم این شهر و ادعای بنیاد مستضعفان نادرست است.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان با اشاره به کمیسیون ماده پنج تصریح کرد: نخستین مطالبه کمیسیون، سند مالکیت است که شهر رویان فاقد این سند می‌باشد و پرونده ادعای بنیاد مستضعفان در خصوص مالکیت شهر رویان در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر است.

این مسئول با تأکید بر ضرورت رسیدگی به پرونده شهر رویان و مطالبه به حق مردم شهر، خاطرنشان کرد: مردم رویان نمی‌توانند از بانک مسکن وام و تسهیلات دریافت کنند و شهری که در قلب گردشگری استان مازندران قرار دارد قابل توسعه نیست و شهرداری با تعهد اجتماعی از یک طرف و پروژه‌های عمرانی از طرف دیگر نمی‌تواند با هیچ سرمایه گذاری وارد مذاکره شود.

بابایی از دیگر معضلات شهر رویان به کمبود آب شهر در سالیان طولانی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های شهرداری و شورای شهر در سال‌های گذشته معضل کدورت آب آشامیدنی مردم رویان کم رنگ شد اما هنوز مشکلات در این زمینه باقی مانده است.

وی یادآورشد: مجموعه آب و فاضلاب با ۶ میلیارد منابع از کمربندی رویان آب را از نور به رویان هدایت می‌کند اما در تعطیلات و حضور مسافران، رویان دچار قطعی آب می‌شود و شهرداری و شورای اسلامی شهر در خصوص تعویض شبکه فرسوده آب شهر رویان هر نوع همکاری را انجام می‌دهند تا مشکل کم آبی شهر رویان به طور کامل رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان با اشاره به اینکه شهردار و شورای اسلامی شهر رویان در خط مقدم پاسخگویی زیر ساخت‌ها و مشکلات مختلف درشهر رویان هستند، اظهارکرد: کمربندی رویان، کم آبی، عدم سند مالکیت شهر رویان، وام، روشنایی شهر و … از معضلات شهر رویان است و خاموشی‌ها نیز معضل سرقت را در شهر افزایش می‌دهد.

این مسئول با اشاره به هزینه هنگفت حوزه روشنایی در شهرداری شهر رویان اظهارکرد: هر اداره و حوزه زیرساخت و منابع خودش را دارد و ما کمک کار آن‌ها هستیم و توقع ما نگاه ویژه به شهر توریستی رویان است.
بابایی با اشاره به بازدید ستاد بحران استان از پل سبزه رود در کنار استخر نگین تصریح کرد: نداشتن پل سبب آب گرفتگی در این منطقه است و شرق و غرب این منطقه مسدود می‌شود و دانش آموزانی که در مدرسه نزدیک آن منطقه هستند، نمی‌توانند از شرق به غرب تردد کنند.
وی خواستار رسیدگی استان به این معضل رویان با توجه به بازدیدها و قول‌های استان برای تخصیص منابع شد و افزود: با قدردانی از زحمات شادمان فرماندار نور که در بسیاری از حوزه‌ها کمک کار ما بودند انتظار داریم رویان را به علت مشکلات خاص در تخصیص بودجه شهرستان ویژه ببینند.

رئیس شورای شهر رویان گفت: با توجه به اینکه در نهضت آسفات روستاها آسفالت شدند اما در شهر رویان چند کوچه خاکی است وخواستار توجه به این شهر تاریخی و توریستی رویان هستیم .

این مسئول با اشاره به قدیمی ترین زمین فوتبال در شهر رویان خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز شهرداری رویان هزینه می‌پردازد و شورای اسلامی شهر رویان از خواسته‌های به حق مردم شریف این شهر دفاع می‌کند و ما با همه محدودیت‌ها آنچه رسالت و وظیفه شورا است در قالب برنامه و بودجه در خدمت شهردار هستیم و وفاق و همدلی شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان سبب شد شهرداری در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و محدودیت‌ها توانست شهر را مدیریت کند.

بابایی معضل سند مالکیت را بسیار حساس توصیف و خاطرنشان کرد: ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان در رویان ما را از مشارکت با سرمایه گذاران محروم کرد و در طول این سال‌ها توانستیم یک مشارکت با سرمایه گذار در استخر داشته باشیم که دچار چالش شدیم و پرونده در جریان دادرسی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو