زمان انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ -

امام جمعه نور:

مبارزه با فساد اقتصادی عامل پویایی اقتصاد/ معیشت و اقتصاد از حقوق عامه است

امام جمعه نور گفت: شهدای مدافع حرم الگویی برای جوانان و نوجوانان هستند، کسانی که در مکتب مقاومت و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شاگردی کردند، درس‌ها آموختند و الگوساز شدند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نور با اشاره به میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت اظهارکرد: امام رضا(ع) فرمودند امامت در حقیقت تکمیل کننده دین است و پنج خصلت در انسان نیاز است تا به دنیا و آخرتش امیدار باشد که نخستین خصلت، نیاز به تکیه‌گاه در باور انسان است که در مسیر خودسازی به آن تکیه کند و دوم تقویت مناعت طبع،بخشندگی، سوم استحکام و استواری در اخلاق در سایه اخلاق متعالی، چهارم تقویت بازدارندگی در گناه و معصیت و لغزش‌ها وپنجم ترس از محضر پروردگار عالم است.

وی با اشاره به سخنان امام هشتم در خصوص صفات بارز اهل تقوی تصریح کرد: پیوند با خویشاوندان و ارتباط با آن‌ها، عمیق‌نگری در دین، صبر و استقامت در مسیر بلاها و امتحان الهی از صفات بارز اهل تقوی است.

امام جمعه نور با اشاره به بازگشت مسافر بهشتی به شهرستان نور افزود: شهید علی آقا جمشیدی قهرمانی از شهرستان نور که در عرصه مبارزه و جهاد و پذیرش امتحان بزرگ الهی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: شهید جمشیدی مدافع حرم و ارزش‌ها دینی بود که لباس جهاد برتن کرد و با مجاهدت در آن سوی مرزها پس از چهارسال به وطن بازگشت.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این شهید والامقام فرهنگی شهرستان نور، یادآورشد: شهدای مدافع حرم الگویی برای جوانان و نوجوانان هستند، کسانی که در مکتب مقاومت و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شاگردی کردند، درس‌ها آموختند و الگوساز شدند و با بازگشت پیکر مطهر شهدا بار دگر درجامعه اتحاد و همدلی ایجاد شد و درس دفاع از انقلاب، نظام اسلامی، اعتقاد و ارزش‌ها را به همه ما آموخت.

 

وی با تبریک و تسلیت به خانواده شهید جمشیدی اظهارکرد: خانواده شهید جمشیدی یک الگو و اسوه در دامن خود پرورش داد که این نام و یاد در دنیا و صحنه قیامت جاودانه خواهد بود.

امام جمعه نور در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب یکی از مأموریت‌های اصلی را ساماندهی اقتصاد و معیشت نام برد و افزود: لازمه این کار مبارزه با فساد است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در هفته قوه قضائیه در خصوص احیا حقوق عامه تذکر داد که معیشت و اقتصاد از حقوق عامه است.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبری خاطرنشان کرد: فسادهای اقتصادی مانند ویروس کرونا است که راه مقابله با آن قطع دست مفسد است که در حقیقت یکی از معضل‌های جامعه که برخی مدیران به آن آلوده شدند، فساد اقتصادی است و اگر مبارزه انجام نشود، اقتصاد پویا نمی‌شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهارکرد: مهمترین عامل پیشرفت یا عقب‌ماندگی شهرها، شهرداری‌ها و شورای شهر هستند.

 

 

امام جمعه نور گفت: با کار درست شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر مردم روز به روز شاهد پیشرفت شهر خواهند بود و شوراها در جایگاه خدمت‌رسانی نباید با اختلاف زمان را از دست بدهند و از کارها و تصمیماتی که به نفع مردم و شهر است غافل شوند.

این مسئول تصریح کرد: دهیاری‌ها نقش مهمی در احیاء  پیشبرد روستاها با حمایت شوراها و بزرگان روستاها دارند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به روز مالیات تأکید کرد: برخی کشورها بیشترین درآمد خود را از مالیات دریافت می‌کنند و مسئولان باید مالیات را از کسانی که بیشترین ظرفیت جامعه بهره‌مند هستند، دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خادمیاران رضوی در شهرستان نور در خدمت‌رسانی در ایام کرونا و رزمایش مؤمنانه و فعالیت‌های فرهنگی از مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان نور قدردانی کرد.

امام جمعه نور با تأکید بر سخنان رهبری در خصوص ویروس کرونا افزود: در اثر مجاهدت، فداکاری همه جانبه کادر درمانی، مردم، خیرین و نیروهای مسلح در مبارزه با این ویروس در روزهای نخست موفق عمل کردند اما با بی‌توجهی برخی از مردم و مسئولان وضعیت در استان‌های کشور قرمز و در خطر جدی قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه اطاعت از ولی امر، اطاعت از خداست بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات غیرضروری، استفاده از ماسک در اجتماعات تأکید کرد و افزود: حفظ جان واجب است پس برای حفظ سلامت خود، همشهریان و عزیزان خود با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تلاش کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ تیر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو