زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ -

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

هیچ اطمینانی به پرداخت هزینه های درمانی از سوی بیمه ها نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اختصاص منابع پایدار به صندوق‌های بیمه‌ای، گفت: در حال حاضر اطمینانی درباره پرداخت هزینه های درمانی از سوی بیمه‌ ها به مراکز درمانی وجود ندارد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده درخصوص اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی براینکه عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها باعث نبود دارو دربرخی داروخانه ها شده است، گفت: متاسفانه  صنعت بیمه در کشور دچار تزلزل بوده و یک ثبات خاص و امنیت پایداری در سازمان های بیمه‌گر وجود ندارد، به عبارتی ارایه دهندگان خدمات بهداشت و درمان همواره در این نگرانی به سر می برند که هزینه‌های درمانی چه زمانی به آنها بازگردانده می شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های بیمه‌ای باید با ضریب اطمینان بیشتری ارایه خدمت کنند، افزود: درحال حاضر نمی توان محاسبه کرد که مراکز درمانی در صورت ارایه خدمات درمانی چه زمانی می توانند هزینه های تقبل شده را دریافت کنند، بنابراین کمبود دارو در داروخانه ها و تجهیزات پزشکی در بیمارستان و حتی وقفه در پرداخت مطالبات پرستاران و پزشکان حکایت ناکارآمدی بیمه و به روز نبودن آن دارد.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید منابع پایدار برای صندوق بیمه‌های درمانی درنظر گیرند، تصریح کرد: صندوق های بیمه ای باید برای همیشه از یک ذخیره مالی مازاد برخوردار باشند یعنی برای اینکه بیمه ها بتوانند در شرایط مختلف به ارایه دهندگان خدمت درمانی هزینه‌ها را پرداخت کنند باید دارای یک پشتوانه پولی قابل قبول باشند بنابراین باید منابع پایدار برای بیمه ها درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه در کشور باید مطمئن باشد، گفت: متاسفانه دفترچه‌های درمانی درحال حاضر چک های سفید امضایی هستند که در اختیار مردم قرار دارند و افراد در هر زمان با حضور در پاراکلینیک‌های مختلف و به شکل بی رویه از این چک‌ها استفاده می‌کند که زمان وصول آن از سوی بیمه‌ها مشخص نیست بنابراین باید سازوکاری درجهت الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی اتخاذ شود تا از استفاده بی رویه از دفترچه های بیمه و تحمیل هزینه به حوزه بهداشت و درمان جلوگیری کرد.

رنجبرزاده با تاکید بر ضرورت اختصاص منابع پایدار برای صنعت بیمه، الکترونیکی شدن دفترچه های بیمه و پرداخت به موقع بدهی بیمه ها به مراکز درمانی، افزود: درقانون تاکید شده که اگر پرداختی بیمه‌ها دچار تاخیر شود باید درصدی به عنوان جریمه از سوی بیمه ها پرداخت شود؛ اما متاسفانه این قانون تاکنون اجرایی نشده است که این مشکل ناشی از همان کمبود منابع و عدم کنترل صحیح منابع است.

وی با تاکید بر تعامل دولت و مجلس برای تقویت صنعت بیمه کشور، تصریح کرد: به طورحتم تولیت مدیریت منابع درمانی باید با وزارت بهداشت باشد، بنابراین بیمه‌ها باید ضمن تجمیع در یک جایگاه، تنها به عنوان ناظر عمل کنند ازاین رو امیدواریم که درآینده‌ای نزدیک این اقدامات انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر دولت می تواند از منابعی که در اختیار دارد کمک‌های ویژه‌ای به صندوق های بیمه ای کند، گفت: در گام بعد دولت و مجلس یاید برای بیمه ها منابع پایدار درنظر بگیرند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو