زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ -

برغم درگیریهای داخلی ترکیه؛

شبکه ارتباطات کشور نرمال است/ تامین اینترنت بدون اختلال از ترکیه

برغم درگیریهای داخلی کشور ترکیه، شبکه زیرساخت ارتباطی کشور که بخشی از اینترنت را از مسیر کشور ترکیه تامین می کند، در وضعیت نرمال قرار دارد.

به گزارش سرای نور؛ در پی درگیریهای نظامی شب گذشته در کشور ترکیه، پیش بینی می شد که بخشی از پهنای باند شبکه اینترنت کشور که از مسیر ترکیه تامین می شود دچار اختلال شود. اما شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که این شبکه در وضعیت نرمال قرار دارد.

از شب گذشته تاکنون برخی کاربران اینترنت، از کندی اینترنت گلایه مند هستند اما پیگیری از شرکت ارتباطات زیرساخت حاکی از آن است که اوضاع سیاسی ترکیه و درگیریهای داخلی این کشور، تاثیری در تامین پهنای باند اینترنت ایران نداشته و شبکه هیچگونه اختلال و قطعی ندارد.

در این راستا روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، به صورت ۱۰۰ درصد نرمال بوده و حتی گیگابیت قطعی اینترنت نیز از سوی مدیریت شبکه گزارش نشده است.

سال گذشته بالغ بر ۵۰ گیگابیت از اینترنت ایران در مسیر ترکیه و باب المندب، به دلیل درگیری های داخلی ترکیه قطع شده بود که این موضوع چندماهی باعث اختلال در دسترسی به اینترنت کاربران ایرانی شد. این مشکل در ارتباطات بین الملل سایر کشورهای منطقه نیز تاثیر گذاشت.

گفته می شود ۳۵ درصد مسیر اینترنت کشور از این مسیر تامین می شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو