زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ -

اهدای ۳۴۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه شهرستان نور+تصاویر

مرحله اول رزمایش مؤمنانه 3هزارو 400 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هزارتومان در شهرستان نور آماده‌سازی و اهدا شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،مرحله اول رزمایش مؤمنانه ۳هزارو ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزارتومان در شهرستان نور آماده‌سازی و اهدا شد.

علی شادمان فرماندار نور در حاشیه رزمایش در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص رزمایش مؤمنانه اظهارکرد: سه هزار و ۴۰۰ بسته حمایتی مؤمنانه به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان به همت خیرین و مردم شریف با حمایت مسئولان و ریاست امام جمعه و مدیریت فرمانده سپاه ناحیه نور آماده و توزیع شد.

وی با اشاره به رزمایش مؤمنانه در سه مرحله تصریح کرد: مرحله اول رزمایش اجرایی شد و این مرهمی برای نیازمندان است اما مشکلات و نیازهای مردم بسیار جدی است و این نمادی از همدلی مردم است که قطعاً مؤمنین و خیرین، هموطنان و نیازمندان را فراموش نمی‌کنند.

فرماندار نور در خصوص وضعیت کرونا در شهرستان نور تصریح کرد: وضعیت شهرستان در حال حاضر مطلوب است اما خطر بیماری هنوز ادامه دارد و در اوج کرونا ۸۳ نفر در بیمارستان شهرستان نور بستری بودند که با کمک مردم و خیرین به ویژه کادر درمانی شهرستان و مرکز بهداشت این تعداد به ۳۰ نفر رسید.

این مسئول بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در شهرستان نور تأکیدکرد و افزود: وضعیت شهرستان از نظر شیوع بیماری شکننده است و لحظه‌ای بی توجهی و عدم مراعات بهداشتی باعث شدت بیماری در شهرستان می‌شود.

وی گفت: مسافران شریف برای حفظ سلامتی خودشان و همشهریان تا عادی شدن شرایط به شهرستان نور تشریف نیاورند.

فرماندار نور خاطرنشان کرد: اگر چه مسافرت برای انبساط خاطر و آرامش انسان نیاز است اما در شرایط سخت بیماری جان مسافران و همشهریان را به خطر می‌اندازد و اگر مدتی همه با هم شرایط بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم شرایط سریع‌تر به وضعیت مناسب می‌رسد که مسافران شریف می‌توانند با آرامش خاطر وارد شهرستان شوند و با نهایت احترام آماده از پذیرایی آن‌ها هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نور در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص رزمایش مؤمنانه در شهرستان نور اظهارکرد: مرحله نخست رزمایش مؤمنانه با عید ولایت همزمان شد که در راستای این فرهنگ علوی که در کشور نهادینه است از مولایمان علی (ع) آموختیم که در کمک رسانی و دستگیری از نیازمندان همت مضاعف داشته باشیم.

سید جعفر حسینی با اشاره به سخنان رهبری نسبت به کمک مؤمنانه با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور تصریح کرد: این حرکت بسیجی و جهادی نسبت به بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت بسیار خاص بود و با توجه به اینکه از ۱۰ کشور مبتلا به کرونا در سطح جهان بودیم اما آسیب‌های کمتری نسبت به کشورهای حتی آمریکایی و اروپایی دیدیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نور تأکیدکرد: خیرین و مردم شریف کشور که نسب به همنوعان خود دغدغه داشتند، نیاز آسیب‌دیدگان وهمشهریان خود را در این موقعیت خاص درک کردند و به یاری آن‌ها شتافتند که از نظر مادی و آرامش روحی و مهار ویروس در این شرایط بسیار مؤثربود و امیدواریم هرچه سریع‌تر این ویروس منحوس از زندگی مردم دور شود و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

وی با اشاره به دهه محرم و فرهنگ علوی اظهارکرد: در سال‌های گذشته سفره‌های اطعام و نذری‌ها در مکان‌های مختلف بر پا بود اما با این شرایط و با توجه یه سخنان مقام معظم رهبری باید تابع دستورات ستاد کرونا باشیم و می‌توانیم نذورات خود را به سمت کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر و نیازمند سوق دهیم که هم نذرها ادا شود و هم گامی برای رفع مشکلات همنوعان خود برداریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز با اشاره به مرحله اول از رزمایش مؤمنانه اظهار کرد: سه هزارو ۴۰۰ بسته حمایتی با همت و تلاش مجدانه همه دست اندرکاران، امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان به ویژه اداره صمت، اتاق اصناف، خیرین و مردم شریف شهرستان آماده سازی شد.

سید نعمت اسدی تصریح کرد: این بسته حمایتی برای جانبازان از قشر آسیب پذیر و خانواده‌های نیازمند کرونایی در نظر گرفته شد که بسته‌های بهداشتی نیز با رویکرد پایگاه محور و محرمانه اهدا ‌شد.

وی خاطر نشان کرد: با ریاست امام جمعه، فرماندار نور و مسئولان شهرستانی جلساتی برای مرحله دوم رزمایش در ایام محرم برگزار شد که هدف برپایی دو آشپزخانه در شهرستان به مرکزیت نور و چمستان با اخذ مجوز بهداشتی برای اطعام دهی است.

این مسئول با اشاره به مرحله سوم رزمایش مؤمنانه در آخر ماه سفر افزود: مرحله سوم با رویکرد مرحله اول و تهیه بسته‌های حمایتی برای نیازمندان و اقشار آسیب پذیر است که با تلاش و زحمات خیرین، مردم و مسئولان امیدواریم بتوانیم در کاهش آلام و دردهای مردم تأثیرگذار باشیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو