زمان انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ -

اجمالی/ عراقچی در نشست خبری:

پیگیر بدعهدی های آمریکائیم

رییس هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: بحث برداشته شدن تحریم ها خیلی مهم است و یکی از اهداف ما بوده و خواسته های دیگری هم وجود داشته که نباید فقط برجام را منحصر کنیم به رفع تحریم ها.

به گزارش سرای نور؛سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری که در خصوص سالگرد برجام برگزار شد، اظهار داشت: بحث برداشته شدن تحریم ها خیلی مهم است و یکی از اهداف ما بوده و خواسته های دیگری هم وجود داشته که نباید فقط برجام را منحصر کنیم به رفع تحریم ها، در کنار اینها خواسته ما از مذاکرات هسته ای فقط رفع تحریم ها نبوده است.

وی گفت: مقاومت مردم در برابر تحریم ها برای خواسته ای بود و آن چیزی نبود جز انرژی هسته ای که حق مسلم ماست که توانستیم این حق را تثبیت کنیم. این شعار و خواسته اصلی مردم بوده است.

عراقچی افزود: حالا اینکه آیا این موضوع تثبیت شده یا نه، که به اعتقاد من در برجام محقق شده چرا که شش قدرت جهانی و دراس آنها  شورای امنیت بر حق ما برای انرژی هسته ای صحه گذاشتند؛ با همه ابعاد آن شامل آب سنگین و غنی سازی.

رییس هیات نظارت بر اجرای برجام تصریح کرد: شورای امنیت قبلا می گفت ما تحت فصل هفتم هستیم و تهدید به حساب می آییم و هیچ کشوری حق کمک و همکاری با ما را نداشت ولی الان همه تایید می کنند و این حق پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: دنیا به حق ما احترام می گذارد و خواست و شعار اصلی ما محقق شده است و این شعار هم دیگر در تجمعات و گردهمایی ها و غیره تکرار نمی‌شود چرا که مردم هم پذیرفتند این حق تثبیت شده است.

عراقچی گفت: در مذاکرات ما فقط تحریم های هسته ای حذف شده است قبلا هم این را بارها گفته ایم چرا که اجازه آن را نداشتیم و اگر نظام بنا داشته باشد(برای برداشته شدن آن تحریم ها)باید برای مذاکرات جداگانه ای وارد شویم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو