زمان انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ -

اجرای طرح هادی مشارکتی خیابان اصلی روستای تنه رز با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال

رئیس شورای اسلامی روستای تنه‌رز گفت:ذخیره آب منبع برای چهار روستا که با جمعیت30 سال پیش نصب شده در حال حاضر با افزایش جمعیت به ویژه در ایام تعطیلات برای روستاییان کفایت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،در دومین روز هفته دولت با حضور مسئولان شهرستانی و شهر چمستان طرح هادی مشارکتی خیابان اصلی روستای تنه رز با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

رئیس شورای اسلامی روستای تنه رز در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: مساحت روستای تنه رز ۵۴ هکتار است که قسمتی از آن شالیزاری و باغ مرکبات و مابقی هم محل سکونت اهالی روستا است.

احمد بشیری در خصوص خانوارهای این روستا افزود: این روستا حدود ۲۷ خانوار بومی، ۵۰ خانوار شناور و ۱۰ خانوار مهاجر ساکن روستا دارد.

 

وی با بیان اینکه شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی است، افزود:مهمترین مشکلات روستا محل عبور گردشگران به جنگل است که با سرعت زیاد از محل عبور می‌کنند و این سبب آزار واذیت مردم روستا می‌شود.

 

رئیس شورای اسلامی روستای تنه‌رز آبیاری زمین‌های کشاورزی از بالادست را یکی دیگر از معضلات نام برد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات روستا آب شرب و فرسوده شدن لوله‌های آب است که در دوره قبلی شورا قسمتی‌هایی از لوله کشی با کمک اداره آب و فاضلاب روستایی تعویض شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تعویض ۵۰۰ متر لوله‌های فرسوده این روستا خاطرنشان کرد: شورای روستا آمادگی همکاری با اداره آب و فاضلاب برای تعویض لوله‌های فرسوده را دارد.

 

بشیری تصریح کرد: ذخیره آب منبع برای چهار روستا که با جمعیت۳۰ سال پیش نصب شده در حال حاضر با افزایش جمعیت به ویژه در ایام تعطیلات کفایت نمی‌کند.

 

رئیس شورای تنه رز با بیان اینکه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان می‌خواهیم با ما همکاری کند تا بتوانیم هرچه سریع تر فاز دوم طرح هادی این روستا را به اتمام برسانیم، افزود: این روستا کوچکترین روستا در منطقه نور است ولی زیبایی‌های بکر و طبیعت خدادادای این روستا زبانزد است.

 

وی با اشاره به افتتاح پروژه طرح هادی این روستا بیان کرد: اجرای این پروژه به صورت مشارکتی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای اسلامی روستای تته رز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان بطول ۷۵۰ متر با عرض اجرایی ۹ متر به بهره برداری رسید.

 

بشیری یادآورشد: عملیات اجرایی در فاز اول،اجرای آبینه فنی و زیرسازی معبر توسط شورای اسلامی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان،اجرای جدول کاتیو بطول ۱۵۰۰ متر و اجرای عملیات زیرسازی بطول ۶۷۵۰ متر مربع است.

 

این مسئول اظهارکرد: در فاز دوم اجرای آسفالت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب قیر مشارکتی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان در قالب ریالی سال ۹۸ شامل اجرای عملیات آسفالت با تناژ بالغ بر ۴۷۰ تن است.

 

مجید بشیری دیگر عضو شورای تنه رز با قدردانی از زحمات مسئولان شهر چمستان و شهرستان نور که در این شرایط کرونا در کارها همراه بودند و حمایت کردند به ویژه هزارجریبی بخشدار چمستان که در یک روز دوبار برای سرکشی به این روستا آمدند همچنین برق و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نورکمال تشکر را داریم.

 

 

گفتنی است  احمد بشیری،مجید بشیری و مختار کنعانی از اعضای شورای اسلامی روستای تنه رز که مشغول خدمت به مردم هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو