زمان انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ -

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

اوقاف به علوم جدید و دانش‌بنیان توجه دارد/ توزیع ۹۰هزار بسته کمک مومنانه موقوفات در مازندران

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه "بچه‌های آسمان نور گفت:با برنامه‌ریزی می‌توانیم برخی گره‌ها را باز کنیم و هم به حکم شرعی عمل شود هم بتوانیم اگر گره‌ای در مسائل مردم است مرتفع کنیم .

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه “بچه‌های آسمان نور” (مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) و رونمایی از وقف‌نامه‌های موقوفات مرتبط اظهار کرد: در اینجا واقف محترم وقفی کردند که در دنیایی که همه به میزان بهره وری فکر می کنند این واقف عزیز و مانند این فرد به بهره وری آخرت فکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیشینه و تاریخ وقف در ایران و سایر کشورها به صدها سال قبل بر می‌گردد، بیان کرد: واقف رابطه خود با ملک و مال خویش را برای تحقق نیات متعالی قطع می‌کند، باید اصل تقرب داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه خداوند اموال و جان‌ها را می‌خرد، خاطرنشان کرد: باقی ماندن و بقا و نیت معنایی به نظرم با وقف که یکی از مهمترین نهادهای حقوقی و فقهی ماست، به ما کمک می کند که جمع نیات که یک دایره المعارف متعالی است را  می توانیم برای جامعه خود بنویسیم، نمایش دهیم و نشان دهیم که نسل های گذشته و فعل باید چه کنند که برای آیندگان بماند.

خاموشی با اشاره به نیت واقف ( حاج آقای چراغی ) برای ایتام، افزود: اگر امر یتیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار نبود وجود مقدس امیر مومنان در نیتش نمی آورد، اگر فرمودند که به یتیم رسیدگی کنید یعنی جامعه ای که به یتیم رسیدگی نکند به نظر کمتر روی خوش می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: باید به ایتام توجه کنیم روایات هم زیاد است که اگر دستی مهربانانه بر یتیم بکشیم چقدر ثواب دارد و جامعه ما باید به این امر توجه کند، جناب چراغی عزیز در میان نیات این را انتخاب کرده است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه سازمان اوقاف به درمان، دارو، مسکن و اعانه اجتماعی توجه دارد، بیان کرد: میزانی از اطعام که در این ایام انجام شد در استان مازندران زبانزد بود، اینکه بیش از ۹۰ هزار بسته غذایی تدبیر شد که توزیع شود به خاطر موقوفاتی است که در امر وقف این کار را انجام می‌دهند.

خاموشی با بیان اینکه اوقاف به علوم جدید و دانش بنیان توجه دارد، بیان کرد: اوقاف شرکت دانش‌بنیان‌هایی را طرف قرارداد خود قرار داده است و با موقوفات مختلف مشارکت شده که با آنها بهره‌وری در آینده برای جامعه داشته باشد.

وی به وضعیت اوقاف از لحاظ بهینه‌سازی موقوفات و رقبات اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی می‌توانیم برخی گره‌ها را باز کنیم و هم به حکم شرعی عمل شود هم بتوانیم اگر گره‌ای در مسائل مردم است مرتفع کنیم حتما با سنجش جمیع جوانب این کار با امکانات قانونی و حقوقی که وجود دارد انجام خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: واقف عزیز در آینده از لحاظ روحی خواهد دید که چه بهره ای خواهد برد با نیت حسنه ای که هر فردی لقمه‌ای از این ایتام تناول کند و رشدی پیدا کند برای او می‌نویسند باید این مسیر را برای دیگران هم مهیا کنند و به این فکر متعالی سوق بدهند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم ساختمان موقوفه “بچه‌های آسمان نور” با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح و از وقف‌نامه‌های مرتبط با آن رونمایی شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو