زمان انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ -

واقف مرکز بچه‌های آسمان نور

وقف بهترین راه برای صدقه جاریه و خیریه ماندگار است

محمد چراغی در آیین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه "بچه‌های آسمان نور گفت:اوقاف امانتدار این موقوفات است و بهتر است در انجام کارهای خیر برای جلوگیری از انحراف در آن و پایمال شدن آن کار خیر، حتما مکان مورد نظر وقف و برای همیشه ثبت شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،محمد چراغی در آیین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه “بچه‌های آسمان نور” (مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) و رونمایی از وقف‌نامه‌های موقوفات مرتبط با اشاره به خاطره‌ای در رابطه با وقف و عدم اجرای وقف، بیان کرد: چندی پیش به یکی از دوستانم که اموال زیادی داشت  پیشنهاد کردم یک خیریه افتتاح کند طی جلسه‌ای قرار شد اساسنامه تهیه شود در همین حین دوستم فوت شد.

واقف مرکز بچه‌های آسمان نور یادآور شد: پس از فوت این شخص مجتمع بزرگی کنار حوزه علمیه صدیقی ساختند که با حضور مسؤولان و قاب عکس دوستم افتتاح شد، بدتر از همه اینکه دو فرزند دختر ناخلف همه اموال این فرد را به خارج از کشور بردند الان هم وکیل گرفتند آن مدرسه را از آموزش و پرورش پس بگیرند.

چراغی تصریح کرد: در حالیکه اگر این خیریه ساخته می‌شد باقیات و صالحات خوبی از او به جای می‌ماند پیشنهاد من برای انجام کار ماندگار وقف است.

وی بیان کرد: با وقف این مرکز و حمایت از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی تلاش کردم وظیفه خود را در قبال کشورم و مردمان سرزمینم انجام دهم.

این واقف خیراندیش عنوان کرد: وقف بهترین راه برای صدقه جاریه و خیریه ماندگار است و اوقاف امانتدار این موقوفات است و بهتر است در انجام کارهای خیر برای جلوگیری از انحراف در آن و پایمال شدن آن کار خیر، حتما مکان مورد نظر وقف و برای همیشه ثبت شود.

وی نیز در گزارشی از واگذاری یک‌هزار و ۲۰۰ متر زمین با احداث ۵ هزار متر بنای تجاری با نیت وقف در دو سال قبل خبر داد و افزود: آن زمان تصمیم گرفته شد تا از محل درآمد این موقوفه به ایتام کمک شود.

چراغی گفت: ادامه ۸۰۰ متر زمین اضافه شد و جمعا در ۲ هزار متر زمین با ۷ هزار متر بنای تجاری ضمن استفاده از درآمد به نگهداری از ایتام زیر پوشش بهزیستی نیز اقدام شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو