زمان انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ -

فرماندار نور:

همکاری تمام دستگاه‌ها با شهرداری‌ها برای ساماندهی و جمع آوری متکدیان ضروری است

فرماندار نور در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان گفت: همکاری تمام دستگاه‌ها با شهرداری‌ها برای ساماندهی و جمع آوری متکدیان ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛  جلسه تخصصی ستاد جمع آوری و ساماندهی متکدیان در محل فرمانداری نور با حضور فرماندار برگزار شد.

 

 

 

DSC03058

 

 

 

 

هادی خنجری در این جلسه اظهار کرد: براي جمع آوري و ساماندهي متكديان و حل اين مسئله اجتماعي مهم به همگرايي، همكاري و همفكري تمام دستگاههاي اجرايي شهرستان نياز است.

 

 

 

 

DSC03066

 

 

 

فرماندار نور تصریح کرد: مبارزه با اين آسيب اجتماعي كار يك دستگاه و نهاد نيست و مصمم هستیم این طرح را با جدیت دنبال کنیم.

 

سعید یزدانی در جلسه متکدیان خاطرنشان کرد: تا پایان تابستان اکیپی با عنوان اکیپ جمع آوری متکدیان حرفه‌ای با همکاری مجموعه شهرداران، نیروی انتظامی, بهزیستی, کمیته امداد به صورت شیفتی و دوره ای اجرا خواهد شد و هر یک از دستگاهها در صورت مشاهده باید آنها را به نیروی انتظامی تحویل دهند.
معاون فرماندار نور تأکید کرد: متکدیانی که مدد جو و تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند به اداره مربوطه ارجاع داده و در صورت تکرار، مجرم شناخته و معرفی می‌شوند و دستگاههای قضایی می‌توانند برابر قانون با آنها برخورد کنند.

 

 

 

 

 

 

DSC03070

 

 

 

 

 

همچنین شهردار نور با اشاره به حضور متکدیان گفت: بعد از شناسایی و تحویل تکدی‌گران، امور متکدیان بر عهده نیروی انتظامی است و تاکنون نیز اقدامات خوبی جهت جمع آوری آنها از سطح شهر انجام شده اما چون این افراد به صورت باندی و تشکیلاتی کار می‌کنند، چند روز پس از جمع آوری متکدیان از سطح شهر، شاهد ورود افراد جدیدی هستیم.

 

 

 

DSC03052

 

 

 

 

 

رئیس شورای شهر نور نیز در سخنان کوتاهی به ناامن کردن فضای فعالیت و تکدی گری برای متکدیان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: تکدی گری به عنوان آسيب اجتماعی، پدیده‌ای است که هم چهره شهر را نازیبا می‌کند و هم از سوی دیگر موجب نارضایتی شهروندان می‌شود و در تلاش هستیم تا سران این باندها را شناسایی و به مراجع قضایی تحویل دهیم.

 

 

 

 

 

DSC03062

 

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نور نیز با طرح پیشنهادی مبنی بر نصب بنرهایی با عنوان ” همه ی متکدیان نیازمند نیستند” معرف یک کار فرهنگی شد و ابراز امیدواری کرد که با نصب بنرهای این چنینی می‌توان در آگاهی بخشی به شهروندان و جلوگیری از کمک کردن آنها به  تکدی گران جلوگیری کرد و مانع گسترش فعالیت آنها شد.
در این  جلسه، شهرداری‌ها موظف شدند با تامین خودرو، اعتبارات لازم و نیروهای انسانی (مرد و زن )برای جمع آوری متکدیان مرد و زن در اجرایی کردن دستورالعمل‌ها در کنار سایر دستگاه‎‌ها کمک کننده باشند.

 

 

 

 

DSC03069

 

 

 

 
همچنین در این جلسه مقرر شد نیروی انتظامی باید نسبت به شناسایی محل اصلی استقرار متکدیان اقدام کند و مجتمع ساماندهی و اسکان متکدیان حیات نو نیز نسبت به

ثبت اسامی آنها در سامانه و ساماندهی متکدیان بومی عمل کند.

 

 

 

 

 

DSC03056

 

 

 

 

 

گفتنی است در این جلسه تأکید شد: شهرداری ها و سایر دستگاه‌ها در امر جمع آوری و ساماندهی متکدیان بیش از پیش  به طور جدی عمل کنند.

 

 

 

 

325185

 

 

 

زمان انتشار: ۳۰ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو