زمان انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ -

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نور:

واردات غیرضروری اقتصاد کشور را فلج می‌کند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور گفت: مصرف کالاهای داخلی سبب رشد و توسعه تولید داخلی است و تعصب ملی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سید جعفر حسینی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص اقتصاد مقاومتی در کشور اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی نسخه متعالی در حوزه اقتصاد است که بعد از کارشناسی‌های فراوان ومشورت با کارشناسان اقتصادی صادر شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هدف از اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: هدف از اقتصاد مقاومتی جلوگیری از تأثیر پذیری و آسیب اقتصاد کشور در مقابل فراز و فرودهای اقتصادی در دنیاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نور با بیان اینکه اتکا به دلار و نفت آسیب اقتصادی به کشور است، افزود: رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی از ضروریات است که بخشی به قانون گذاران مربوط است که قوانین اضافی حذف و قوانین لازم وضع و مجریان قانون نیز باید قوانین را به درستی اجرا کنند.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از اقتصاد مقاومتی به تولید کنندگان مربوط می‌شود که قوانین وضع شده راهگشا تولید کنندگان و مانع هدر رفتن منابع و خام فروشی است و می‌توانیم با استفاده از نیروی انسانی، علم و دانش دانشمندان کشور در حوزه‌های مختلف در افزایش تولیدات بهره ببریم که به تلاش تولید کنندگان، کار آفرینان
و سرمایه گذاران نیازمند هستیم.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که ستوان فقرات اقتصاد مقاومتی تولیدات داخلی است، اظها کرد: اهمیت تولیدات داخلی بسیار زیاد است تا جایی که مقام معظم رهبری یک سال را به نام سال حمایت از تولید کنندگان داخلی نام گذاری کردند.

وی یادآورشد: اگر تولید کننده با کمک قانون گذار و مجری قانون بتواند تولیدات با کیفیت داشته باشد مردم که مصرف کننده کالا هستند از کالا های داخلی استفاده می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور گفت: اگر الزامات ضروری اقتصاد مقاومتی حمایت از کالا و تولید داخلی است قبل از آن کیفیت کالا و استانداردهای آن باید رعایت شود تا با تولید کالای بی کیفیت در حق مصرف کننده جفا نشود اما تعصب هم در زمینه حمایت از تولید کنندگان بسیار با اهمیت است.

این مسئول با اشاره به گاندی رهبر هندوهای هندوستان که استقلال را به کشور هند آورد، یادآورشد: گاندی برای حمایت از تولیدات کشورش از تولیدات داخلی استفاده می‌کرد و می‌گفت: پول برای کالای خارجی نمی‌دهم و این تعصب در کشور ایران که مسلمان هستیم و ادعا داریم که تمام و کمال هر چیزی در دین و آیین گفته شده باید وجود داشته باشد ومتکی به قدرت های اقتصادی دنیا نباشیم.

حسینی با اشاره به استقلال کشور تصریح کرد: برخی استقلال را زیر سؤال می‌برند و بحث جهانی سازی را مطرح می‌کنند که این جهانی سازی نیست بلکه آمریکایی سازی است و جهان سازی امریکا یعنی همگی باید زیر بیرق امریکا باشند.

وی گفت: مصرف کالاهای داخلی سبب رشد و توسعه تولید داخلی است و تعصب ملی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور با اشاره به برندهای خارجی در پوشاک کشور افزود: برخی تولیدات داخلی به ویژه پوشاک بابرندهای خارجی در بازار عرضه می‌شود که نشان از کم رنگ شدن هویت ملی است که تولید داخل با کیفیت بالا باید با نشان خارجی در بازار عرضه شود و عدم خوداتکایی و خودباوری تولید کننده‌ها را وادار می‌کند تا صداقت نداشته باشند.

این مسئول اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی با تولیدات با کیفیت و حمایت آگاهانه مردم از کالاهای داخلی تحقق پیدا می‌کند و بزرگترین ضربه به تولید داخل واردات است.

حسینی با بیان اینکه داد و ستد و تعامل با کشورها در اقتصاد مقاومتی وجود دارد، بیان کرد: کالاهایی  ضروری که در کشور تولید نمی‌شود باید وارد شود اما کالاهای غیرضروری مانند وسایل آرایش، چوب بستنی ، دسته بیل، خلال دندان و … که ارز دولتی نیز به آن ها اختصاص داده می‌شود که این واردات به علت نفوذ برخی افراد است که منفعت شخصی را به منفعت کشور و مردم ترجیح می‌دهند، اقتصاد کشور را فلج می‌کند.

وی با اشاره به واردات غیرضروری که منفعت شخصی برخی افراد را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی وارد کنندگان با نفوذ، واردات غیر ضروری را سیستمی کردند که در گذشته قاچاق کالا مطرح کردند اما گاهی از مبادی قانونی کشور کالاهایی با حجم بالا که نیاز ضروری کشور نیست وارد می‌شود مانند بخش کشاورزی که واردات برنج و گندم و …با توجه به کیفیت بالای محصولات داخلی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور با اشاره به اینکه قانون گذار باید قوانین مناسبی وضع کند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید برنامه ها و قوانین خودشان را در این زمینه اجرایی کنند، افزود: اگر بخواهیم طعم شیرین اقتصاد مقاومتی را بچشیم، دستگاه‌ها، نهادها، مسئولان، تولید کنندگان و مردم باید در کنار هم تلاش کنیم تا کشور از مشکلات و فراز و نشیب های اقتصادی در دنیا آسیب نبیند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو