زمان انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ -

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نور تاکید کرد

لزوم الگوبرداری از سبک زندگی اسلامی در جامعه

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور گفت: اگر ملت، دولت و یک جامعه اسلامی بخواهند از آسیب‌های اجتماعی مصون باشند باید ازدواج و اشتغال را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سید جعفر حسینی در خصوص سبک زندگی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهارکرد: در زیارت عاشورا فراز زیبای حدیث قدسی آمده است که خدایا زندگی مرا به سبک و شیوه حضرت محمد(ص) و اهل بیت او قرار بده در این سبک از زندگی آسیب‌ها به حداقل می‌رسد، امید در زندگی وجود دارد و زندگی به بن بست نمی‌رسد که این سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به موضوع اشتغال و ازدواج در جامعه تصریح کرد: اگر ملت، دولت و یک جامعه اسلامی بخواهند از آسیب‌های اجتماعی مصون باشند باید ازدواج و اشتغال را جدی بگیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور یادآورشد: جوانی که شاغل است با تأمین معاش جرأت تشکیل خانواده پیدا می‌کند اما اگر جوان شغل مناسب نداشته و در تأمین ضروریات خود دچار مشکل باشد، امکان ازدواج برایش فراهم نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیکاری سبب ایجاد چالش‌های جدی و مفاسد در جامعه است.

حسینی با اشاره به اینکه اشتغال و ازدواج سبب کاهش اعتیاد، طلاق، فقر در جامعه است، اظهارکرد: بیکاری یکی از مهمترین عوامل طلاق است که ریشه بسیاری از مشکلات در جامعه است، فرزندان طلاق نیز دچار کمبودهای عاطفی می‌شوند و مشکلات بچه‌های طلاق غیر قابل انکار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور با اشاره به مشکلات بانوان مطلقه در جامعه افزود: مشکلات اقتصادی سبب اختلافات خانوادگی و جدایی زوجین و طلاق می‌شود و آموزه‌های دینی مانند سعه صدر، احترام متقابل، صبر در برابر مشکلات، تکریم، محبت زوجین و … که در دین بر آن تأکید شده کمرنگ است.

گفتنی است اقتصاد مقاومتی به ایجاد استقلال و کاهش مشکلات اقتصادی در جامعه ارتباط مستقیم دارد و صرفاً بحث اقتصاد نیست بلکه پوشش فرهنگی است و در رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز تأثیر گذار است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو