زمان انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ -

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت

مجتمع گردشگری دشت نور جاذب برای گردشگران داخلی و خارجی

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت گفت: جاذبه‌های گردشگری مجتمع دشت نور اشتغالزایی‌های مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجادکرد.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، شادمان فرماندارشهرستان نور، سالاریان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، برادران سیروس کبیری سرمایه‌گذاران دشت نور، گرجی مدیر مجتمع تفریحی توریستی دشت نور و خبرنگاران شهرستان نور از مجتمع گردشگری دشت نور بازدید کردند.

ولی الله فرزانه در حاشیه بازدید از مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور که به مناسبت هفته گردشگری انجام شد،اظهار کرد: گردشگری در دنیا یک صنعت است و یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان مازندران در بحث گردشگری است که با شناسایی حدود سه هزار نقاط دیدنی مختلف با جاذبه‌های گردشگری، مازندران  می‌تواند در بحث اشتغالزایی و ارتقای درآمد خانوار نقش مهمی داشته باشد.

 

وی در ادامه با تقدیر از برادران سیروس کبیری سرمایه گذاران مجموعه تفریحی توریستی دشت نور این پروژه را یکی از مهم ترین و برند ترین پروژه های گردشگری در استان مازندران نام برد و افزود: تجهیز کردن این مناطق برای ما بسیارمهم است و با توجه به اینکه پارک‌های جنگلی فراوان در منطقه بدون تجهیزات است، این مجموعه با کارها انجام شده و تجهیزات خوبی که دارد یک منطقه نمونه گردشگری در کشور است

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمنان و آمریکا نداشتن رفاه ملت است، خاطرنشان کرد: احداث مجموعه‌های تفریحی و توریستی تحققی برای رفاه و آسایش مردم است که برادران کبیری و خانواده بزرگوارشان با ایجاد این مجموعه گامی بزرگ و مهم  در راستای رفاه مردم منطقه و کشور برداشتند.

وی با اشاره به اینکه مازندران ۱۰ میلیون گردشگر دارد، افزود: بر اساس آمار سال‌های گذشته که هر گردشگر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در منطقه هزینه می‌کند که با حضور گردشگران در استان گردش مالی قابل توجهی ایجاد می‌شود..

فرزانه با بیان اینکه سرمایه گذاران این پروژه در راستای اشتغالزایی گام‌های موثری برای مردم این منطقه برداشتند تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ۵۰ یا ۶۰ نفر گردشگر داخلی و هر ۶ نفر گردشگر خارجی یک شغل ایجاد می‌کند، هر شغل مستقیم دو شغل غیر مستقیم را به وجود می‌آورد و مجموعه دشت نور یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در استان مازندران و شهرستان نور است که نامش برای شهرستان برند محسوب می‌شود..

وی اظهارکرد: در شهرهای مختلف مازندران به ویژه در غرب استان مازندران مجموعه‌های تفریحی،گردشگری و جاذبه‌های گردشگری زیادی  وجود دارد که به علت خطی بودن استان در یکجا متمرکز نیستند و باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

این مسئول در ادامه بیان کرد:ما از مجموعه های تفریحی زیادی دیدین کردیم، این مجموعه با توجه به تجهیزات، امکانات، اشتغالزایی و جذب گردشگران فراوان در منطقه از بهترین مجموعه‌های منطقه محسوب می‌شود.

فرزانه در خصوص هدف از بازدید مجموعه تفریحی توریستی گفت: نماینده شهرستان باید نسبت به داشته‌ها و دارایی‌های شهرستان آشنا باشد و مجموعه دشت نور از دارایی‌ها و داشته‌های شهرستان محسوب می‌شود.

نماینده مرم نور ادامه داد: در این وضعیت اقتصادی کشور،اشتغال و رفاه مردم برای ما بسیار مهم است و ما به عنوان قانون‌گذار حتما از سرمایه‌گذارانی که نقش تاثیرگذاری در توسعه و اشتغال منطقه دارند حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در جلسه‌ کمیسیون برنامه و بودجه جلسه ای با وزیر گردشگری داشتیم که بحث های حمایتی مطرح شد از وزیر گردشگری و صنایع دستی خواهش کردیم تا آژانس‌های مسافرتی در زمینه گردشگری داخلی  فعال شوند و تورهای مسافرتی به مازندران بیایند و از این مجموعه‌ها دیدن کنند نا گردشگری داخلی را رونق پیدا کند.

 

فرماندار شهرستان نور:
دشت نور با جذب گردشگر سبب رونق اقتصادی منطقه است

دکتر شادمان دربازدید از مجتمع تفریحی توریستی دشت نور که با حضور فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد و دیگر مسئولان انجام شد، اظهار کرد:سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بهترین نوع سرمایه گذاری در میان همه سرمایه گذاری‌ها است.

فرماندار نور گفت:سرمایه گذاری در این حوزه بدلیل حضور گردشگران داخلی و خارجی می‌تواند ارزآوری بالایی داشته باشد.

وی افزود:شهرستان نور به دلیل داشتن تنوع آب و هوایی و وجود مواهب الهی همچون دریا و جنگل فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است.

فرماندار نور با تقدیر از برادران سیروس کبیری گفت:دشت نور در دل فرصت ها، گردشگری شهرستان نور را رقم زده است و سرمایه گذار دشت نور سبب ایجاد اشتغال،رونق اقتصادی و جذب گردشگر در منطقه شد.

 

سرمایه گذار مجموعه تفریحی،توریستی دشت نور:

اشتغالزایی یکی از اهداف این مجموعه

وحید سیروس کبیری نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتظار حمایت از مسئولان شهرستانی را داریم، اظهارکرد:تا کنون تقاضاهای زیادی برای ایجاد کمپ‌های تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف برای استفاده از این مجموعه داشتیم و میزبان بسیاری از ورزشکاران در رشته مختلف در این مجموعه بودیم که با بازدیدی که دوستان از این مجموعه داشتند تنها کمبود آن را استخر دانستند که ما در حال رفع این کمبود هستیم و مجموعه آبی ما تا فروردین سال آینده راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل این مجموعه گردشگری در ادامه با اشاره به میزبانی تیم‌های مطرح کشور افزود: ما می‌توانیم میزبان تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در شهرستان نور باشیم و قطعا حضور این تیم ها می‌تواند جاذبه‌های گرشگری شهرستان را رونق بیشتری دهد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان شهرستان نور بتوانند  برای احداث زمین فوتبال به ما کمک کنند و زمینی در اختیار ما بگذارند یا به ما اجاره بدهند قطعا کار با سرعت بیشتری رونق می‌گیرد و ما می‌توانیم  پذیرای تیم‌های فوتبال در شهرستان اشیم و اقتصاد شهرستان را هم بهبود ببخشیم

.

سیروس کبیری با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این مجموعه اشتغالزایی برای مردم منطقه است گفت: در حال حاضر۷۰ نفر بطور مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند و با تکمیل این پروژه شاهد اشتغالزایی ۴۰۰ نفر خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به معرفی مجموعه دشت نور گفت: این مجموعه در سه فاز و در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار در کنار دریاچه ای به وسعت چهار هکتار و بر گرفته شده از خاص ترین تکنیکهای معماری و فنی روز جهان با چشم انداز زیبای کوه و جنگل در قالب چندین طرح،ماهیگیری، باشگاه سوارکاری ، سالن اسپا و ماساژ ، باشگاه بدن سازی ، زمین مینی گلف ، قایق سواری ، کافی شاپ ، زمین‌های تنیس ، زمین فوتبال چمن ، زمین فوتبال کوچک ، زمین بسکتبال ، زمین والیبال فرصتی بینظیر را برای گردشگران رقم می‌زند..

سرمایه گذار پروژه دشت نور با اشاره به ساخت یک هزار واحد اقامتی این پروژه خاطرنشان کرد:تا کنون ۱۲۰ واحد به بهره‌برداری رسید و ۳۰۰ واحد هم در حال ساخت است و مابقی واحدها هم به مرور زمان ساخته خواهد شد.

گفتنی است مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور در تعامل خوب رسانه‌ای در شهرستان در همایش‌هاو بازدیدهای کشوری، استانی و شهرستانی از حضور خبرنگاران شهرستان استقبال می‌کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو