زمان انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ -

شهردار رویان:

ارتقای رویان از مطالبات مردم این منطقه است

شهردار رویان گفت:پارک آزادگان در دست احداث شامل مجموعه زمین بازی کودکان، فضای سبز، زمین بازی چند منظوره که حدود 85درصد کار اجرایی آن به اتمام رسید در فهرست افتتاحیه دهه فجر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جعفر حسین زاده در حاشیه ملاقات عمومی نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: نخستین هدف از برگزاری این ملاقات تسهیل در دسترسی مردم شهر و اطراف رویان به نماینده شهرستان بود تا مردم در زمان کوتاهتر بتوانند به راحتی با نماینده ملاقات و مطالبات و مشکلات خود را مطرح و پاسخ های لازم از طرف نماینده را دریافت کنند.

وی گفت: دومین هدف از این ملاقات عمومی مطالبات شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان با نماینده شهرستان بود که در جلسه‌ای پیش از آغاز این ملاقات مطرح شد و شرح کامل وضعیت اسناد مالکیت مردم شهر رویان و مستندات به نماینده ارائه و مقرر شد با هماهنگی فرماندار شهرستان و سایر مسئولان در استان و در سطح ملی پیگیری شود.

شهردار رویان با اشاره به دومین موضوع مهمی که در جلسه با نماینده مطرح شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع ارتقای شهر رویان مطرح و از طرف نماینده شهرستان قول مساعد برای پیگیری داده شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان هیچ کمکی را در راستای تحقق مطالبات قانونی مردم شهر رویان دریغ نمی‌کند.

 

این مسئول با اشاره به دو پروژه شاخص تعریف شده که نیاز به منابع مالی زیادی دارد و تأمین آن از منابع داخلی شهرداری امکان پذیر نیست، یادآورشد: اصلی ترین پروژه پل انتهای مسجد جامع یا کنار استخر نگین است که امکان اجرای این پروژه به تنهایی از طرف شهرداری وجود ندارد و با توجه به مکاتبات قبلی با استان و سوابق موجود امیدواریم بتوانیم منابع لازم را خارج از شهرداری شهر رویان جذب کنیم.

حسین زاده با اشاره به انجام عملیات حفاری کنار پل برای مطالعات اولیه مکانیک خاک که برای طراحی پل نیاز بود، افزود: خروجی این عملیات به مهندسین مشاور طرح ارائه می‌شود تا طراحی آن انجام شود و همزمان با طراحی و مطالعه به دنبال جذب منابع لازم برای کلنگ زنی تا پایان سال هستیم.

وی تصریح کرد: این پل جاده استراژیکی است که خیابان مسجد جامع و فرهنگ یک، دو و سه را به هم وصل می‌کند.

شهردار رویان با اشاره به مهمترین کارهای عمرانی در این شرایط کرونایی در ۹ ماه گذشته، اظهارکرد: مشکل آب گرفتگی در عبادالاسلام و خیابان طبیعت دو، سه، چهار شهر رویان در ضلع جنوبی محور امام قبل از سال با عملیات حفاری و لوله گذاری به سمت دریا رفع شد.

این مسئول با اشاره به پروژه انتهای خیابان شهدا که در هفته دولت افتتاح شد، تصریح کرد: آب‌های سطحی در زمان بارندگی در ضلع جنوبی خیابان شهدا از کمربندی در حال احداث به صورت سیلاب بود که با احداث ۲۰۰ متر کانال مشکل آبگرفتگی رفع شد.

حسین زاده گفت: احداث ۱۲۵ متر بخش باقی مانده دیوار حائل سبزه رود شرقی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان به اتمام رسید و ۱۰۰ مترباقی مانده دیوار شرقی سبزه رود که با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان از منابع استانی و کشوری موافقت شد با بهبود وضعیت اقتصادی و تخصیص اعتبار تا انتهای سال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: پارک آزادگان در دست احداث شامل مجموعه زمین بازی کودکان، فضای سبز، زمین بازی چند منظوره که حدود ۸۵درصد کار اجرایی آن به اتمام رسید در فهرست افتتاحیه دهه فجر قرار دارد.

شهردار رویان با اشاره به عملیات عمرانی و اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آسفالت خاطرنشان کرد: برخی کوچه‌ها در هفته دولت کلنگ زنی شد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: از مجموعه ۱۲ کوچه در برنامه ریزی‌ها ۶ کوچه به پایان رسید و عملیات زیر سازی مابقی کوچه‌ها در حال انجام است.

حسین زاده با اشاره به هدایت آب‌های سطحی در برخی کوچه‌ها یادآورشد: عملیات پیاده روسازی خیابان شهدا آغاز شد که بخشی از آن به اتمام رسید و بخش دیگر عملیات به علت شرایط تعطیلات پایان شهریور و رعایت شرایط خاص کسبه اواخر مهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری مدیریت یکپارچه سواحل و موافقت اداره منابع کل طبیعی، افزود: با واگذاری مدیریت چهار و نیم کیلومتر از ساحل به شهرداری رویان از حقوق و منافع گردشگری به واسطه مدیریت آن به شهرداری رویان به عنوان منابع درآمدی پایدار استفاده می‌کنیم.

شهردار رویان با اشاره به توافق با سرمایه گذار برای احداث ۳۰۰ متر دیواره ضلع شمالی سبزه رود اظهار کرد: عملیات اجرایی آن از اواخر مهر اجرایی می‌شود و کافه‌های ساحلی با ابلاغ منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان اجرایی و تا پایان سال کافه‌های ساحلی در انتهای خیابان شهید بهشتی راه اندازی می‌شود.

این مسئول گفت: عملیات جابجایی بازار ماهی با توافق شورای اسلامی شهر با اعتبار یک میلیارد تومان تا عید انجام و احداث ۲۰ فقره تجاری در بازار روس‌ها با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ اجرایی شد که با قیمت روز ارزش پروژه به یک میلیارد تومان می‌رسد که ماهانه ۲۰ میلیون تومان درآمد پایدار برای شهرداری رویان ایجاد کرد.

حسین زاده با اشاره به پل روگذر رویان خاطرنشان کرد: این پروژه شهرستانی است که از دغدغه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان است و به چرخش ترافیکی خیابان شهدا به واسطه عبور ماشین های سنگین آسیب می‌رساند که با وجود منابع و درایت فرماندار ساعی شهرستان نور پروژه در حال انجام است.

وی یادآورشد: با راه اندازی طرح ترافیکی جدید و چراغ راهنمایی، عبور و مرور مردم به سمت بالا دست و شهر نور تسهیل می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو