زمان انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ -

شهردار نور

تلاش ما رفع همه تنگناها در سطح شهر است/ پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار در سایت زباله و پارک جنگلی

شهردار شهر نور، با بیان اینکه همه تلاش مجموعه شهرداری رفع تنگناها در سطح است، گفت: با انجام آگهی و جذب سرمایه گذار به زودی سایت زباله شهرستان ساماندهی و پیگیر جذب سرمایه گذار برای پارک جنگلی نور هستیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور، فرامرز چمن‌آرا در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان نور، با بیان اینکه در دوازدهم مرداد سال نود و هشت در حالی تصدی شهرداری نور را به عهده گرفتم که با چالش‌های متعددی از جمله بدهی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مواجه بود، اظهار کرد: ماشین‌آلات حمل زباله حتی هزینه سوخت را نداشتند، کشتارگاه شهرداری به دلیل مشکلات زیاد از جمله نداشتن تصفیه‌خانه مناسب، قادر به ادامه کار نبود و حتی در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

 

وی افزود: نمای ساختمان شهرداری در حال تخریب بود، پرسنل نگران  دریافت حقوق‌شان بودند، کارهای عمرانی رها و یا ضعیف در حال انجام بود، به نوعی بیشتر کارها روی زمین مانده بود.

شهردار نور با بیان اینکه همه تلاش ما رفع تنگناها در سطح شهر است، تصریح کرد: با کمک همکاران و حمایت شورا، فضای عمومی در شهرداری را تغییر دادیم و گام‌های اولیه برای توسعه شهر برداشتیم.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده از زمان تصدی تا کنون اشاره و خاطر نشان کرد: دیواره‌سازی لاویج‌رود به طول ۲۰۰ متر، آسفالت سه هزار متر مربع از معابر شهری، بازسازی و ترمیم بلوار خیابان نیما، اجرای بیش از ۱۷ کیلومتر جدول و بلوار در سطح شهر، اجرای پیاده‌رو سازی در خیابان بهشتی و مسجد جامع از جمله کارهای عمرانی در این مدت است.

 

چمن‌آرا زیرسازی و آسفالت ۲ و نیم کیلومتر از بزرگراه امام علی(ع) در نوار ساحلی که در هفته دولت امسال افتتاح و بهره‌برداری شد،  زیرسازی ۲ راه دسترسی به ساحل در حاشیه رودخانه تمیشان، تعویض تیرهای برق روشنایی معابر به طول بیش از ۱۲ کیلومتر، اصلاح هندسی و ترافیکی میدان سایپا، مرمت و بازسازی پارک مشاهیر با یازده‌هزار متر وسعت را از دیگر خدمات ذکر کرد.

شهردار نور با تاکید بر لزوم تامین امنیت شهروندان و بررسی تخلفات احتمالی اعم از تصادفات، سرقت و … ازنصب ۱۷ دستگاه دوربین پایش تصویری در نقاط مختلف شهر با اعتبار یک میلیارد تومان خبر داد.

وی با اشاره به انجام حدود ۴۰ کیلومتر لایروبی انهار و زهکشی در پارک جنگلی نور، افزود: اتوماسیون اداری شهرداری با هزینه یک میلیارد تومان تکمیل و فعال و کلیه پرونده‌ها اسکن شد.

شهردار نور از دیگر اقدامات، ساماندهی سایت زباله و انجام آگهی برای جذب سرمایه‌گذار و نیز پیگیری جذب سرمایه‌گذار پارک جنگلی نور، باز پس‌گیری چند نقطه از املاک شهرداری از جمله محصور کردن ۱۲ هزار متر زمین در حوالی کشتارگاه به ارزش ۲۴ میلیارد تومان، بازسازی و فعال کردن تصفیه خانه کشتارگاه و فعالیت کشتارگاه از شب به روز، ذکر کرد.

 

این مسوول از تحقق بودجه ۴۵ میلیارد تومانی مصوب سال ۹۹ شهرداری نور در کمتر از هفت ماه خبر داد و گفت: در اوضاع کرونایی که اقتصاد دنیا فلج شده با تلاش و همت مدیران و پرسنل توانستیم ضمن تحقق بودجه مصوب، ماهانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت می‌کنیم به طوری که نه تنها اجازه ندادیم تا کارکنان نگران عقب افتادن حقوق خود باشند بلکه قبل از بیست و پنجم هر ماه حقوق‌شان کامل پرداخت می‌شود.

چمن‌آرا با اشاره به نصب زلزله‌نگار در شهرداری، نصب نیمکت و وسایل ورزشی در سطح شهر، احداث پیست دوچرخه‌سواری به طول یک کیلومتر در ساحل، طراحی تابلوهای ورودی شهر، لایروبی رودخانه‌های سطح شهر با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، بیان کرد: برای میدان مرکزی شهر المانی برگرفته از اندیشه‌های ابن‌خلدون، شهید مطهری و بروز انقلاب به رهبری امام(ره) و نماد فرش ایرانی با قدمت ۸۰۰ ساله، توسط طراح برج میلاد(پرفسور یحیایی) با ارتفاع ۱۴ متر طراحی و در حال ساخت است که به زودی کامل و نصب می‌شود.

 

شهردار نور در خصوص جمع‌آوری و مهار آب‌های سطحی نیز اظهار کرد: تا کنون اقدامات مختلفی انجام شد اما بارش‌های ناگهانی شدید سبب آبگرفتگی موقت می‌شود و تنها راه اجرای اگو شهری است که از وظایف آب و فاضلاب است، در همین رابطه سال گذشته مجلس ۱۰ میلیارد تومان ردیف بودجه برای مطالعه طرح فاضلاب شهری اختصاص داد اما اجرای طرح نیازمند بودجه هزار میلیاردی است که باید در ردیف بودجه ملی قرار گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به تلاش برای درآمد پایدار، گفت: احداث واحدهای تجاری و بیلبوردهای تبلیغاتی و دیگر اقدامات در این ارتباط است، تلاش می‌کنیم تا همه تنگناها در سطح شهر رفع شود و این خدمات را تقدیم مردم می‌کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو