زمان انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۵ -

فرمانده سپاه کربلای مازندران:

اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان و مردم‌محور است

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: یکی از موضوعات اساسی در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان و مردم‌محور است و نیاز به سرمایه‌گذاری از سوی دولت ندارد.

 

به گزارش سرای نور؛محمدحسین بابایی در جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی که در نور تشکیل شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام در مورد اقتصاد مقاومتی را در ۲۴ بند ابلاغ کردند و از اقتصاد مقاومتی به عنوان جهاد مقدس نام بردند و فرمودند امروز کسی که در عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرد همانند این است که وارد ۸ سال دفاع مقدس شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۹۱ اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و در سخنرانی‌های مختلف به این موضوع پرداختند و فرمودند تنها راه برون‌رفت از این مشکلات، اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی مرکز فکر و عمل است و خصوصیات فرماندهی، هم فکر و هم عمل است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند لازم است که قوای کشور بی‌درنگ و با زمانبندی مشخص اقدام به اجرای اقتصاد مقاومتی با تهیه قوانین و مقررات لازم و تبیین نقشه راه، برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی در این جهاد مقدس را فراهم آورند.

این مسئول نخستین مشکل بر سر راه اقتصاد مقاومتی را عدم فهم و تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی نام برد و خاطرنشان کرد: عدم فهم و تبیین صحیح اقتصاد مقاومتی توسط مردم و مسئولان سبب می‌شود که در مسیر درست حرکت نکنیم و پروژه‌های دولتی که از برنامه‌های اجرایی دولت است، به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شود.

بابایی اضافه کرد: یکی از موضوعات اساسی در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان و مردم‌محور است و نیاز به سرمایه‌گذاری از سوی دولت ندارد و زمانی که مردم به درک درست از آن برسند وارد میدان شده و سرمایه کار را خودشان تهیه می‌کنند و ما باید در جایگاه مقامات دولتی موانع را از سر راه مردم برداریم و قوانین مزاحم را تغییر داده و اساس کار این است که در این زمینه باید سرمایه‌های مردم را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به فرموده رهبر معظم انقلاب «امنیت غذا و دارو در الویت است»، گفت: در این راستا امنیت غذایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در الویت کار بوده و با تولید مرغ بومی-محلی و حمایت از مرکز اصلاح نژاد این مشکل تا حدودی مرتفع شده است.

 

 

 

 

DSC03032

 

 
فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: قرارگاه جهاد اقتصادی با چهار معاونت در سپاه کربلا فعال است که به ترتیب معاونت فرهنگی وظیفه آن تبیین و تبلیغ، معاونت علمی و آموزشی که وظیفه آن تحقیقات در مسیر علمی و آموزش، معاونت اجرایی که وظیفه آن پیگیری اجرای پروژه‌ها و معاونت پیگیری که رفع موانع از وظایف آن است، تشکیل شد.

این مسئول در پایان با تأکید بر ایجاد بازارچه‌های محلی از ۱۲ تا ۱۵ غرفه در شهرستان‌ها، برای عرضه تولیدات در راستای اقتصاد مقاومتی، آن را از ضروریات نام برد و تصریح کرد: ایجاد اشتغال در بسیج سازندگی در سال ۹۲ به تعداد یک هزار و ۴۵۲ نفر و در سال ۹۳ دو هزار و ۶۰۰ نفر و در سال ۹۴ این تعداد به سه هزار و ۴۰۲ نفر افزایش یافته است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو