زمان انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ -

توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین نیازمندان بخش چمستان در طرح احسان ماندگار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور، گفت: در اجرای نیت واقفان 250 بسته کمک معیشتی در قالب طرح احسان ماندگار بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد بخش چمستان، توزیع شد.

 

 

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور، حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری در آئین اجرای طرح احسان ماندگار و توزیع بسته‌های کمک معیشتی که در محل امام‌زاده بلال روستای نانواکلا از توابع بخش چمستان برگزار شد، با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که از نظر تعداد رقبات رتبه نخست و از نظر میزان موقوفه رتبه سوم کشور را دارد.

 

وی افزود: مازندران میزبان یک‌هزار و ۳۶۱ امام زاده و شهرستان نور نیز میزبان ۱۲۱ امام‌زاده جلیل‌القدر است که بنا به فرمایش رهبری باید قطب فرهنگی شود، از این رو برنامه طرح احسان ماندگار را امروز در امام‌زاده بلال برگزار کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور به نیات واقفان خیراندیش و تنوع و پراکندگی نیات اشاره کرد و افزود: ۷۴ درصد موقوفات مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه اوقاف به همه زوایای زندگی مردم و ضرورت امروز جامعه توجه دارد، خاطر نشان کرد: امروز علاوه بر عزاداری در امر بهداشت، کمک مومنانه، ساخت و ساز مراکز علمی، بهداشت و درمان، حمایت از نیازمندان و ایتام، پارک‌های علم و فناوری، علوم قرآنی، مباحث اقتصادی و … پیشگام و پیشقدم است.

حیدری ازاجرای نیات واقفان در طرح‌های شمیم حسینی و احسان ماندگار خبر داد و افزود: در طرح شمیم حسینی ۸۰۰ بسته کمک معیشتی، هر بسته به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و در طرح احسان ماندگار که امروز در حال اجراست ۲۵۰ بسته کمک معیشتی هر بسته به ارزش ۲۰۰ هزارتومان بین خانواده‌های نیازمند و زیر پوشش نهادهای حمایتی( بهزستی و کمیته امداد) توزیع شد.

وی به ورود وقف در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: اوقاف شهرستان نور با مشارکت ستاد مبارزه با کرونا شهرستان علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی در سه مرحله( مرحله نخست پنج هزار عدد، مرحله دوم ۱۰ هزار و مرحله سوم نیز چهار هزار عدد) در مجموع ۱۹ هزار ماسک توزیع کرد.

 

*نعمت رسالت و امامت، منت خداوند برمومنان

امام جمعه چمستان نیز در این مراسم اظهار کرد: همه نعمات و هرآنچه را که تصور کنیم از سوی خداوند متعال به ما هدیه شده که شمارش آن ممکن نیست اما خداوند برای هیچ‌یک از این نعمات جز دو نعمت «رسالت و امامت» بر ما منت نگذاشته است.

 

حجت الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده افزود: خداوند در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران برای نعمت رسالت و در آیه ۵ سوره قصص برای نعمت ولایت و امامت برما منت گذاشته است چون این دو نعمت تامین کننده سعادت دنیوی و اخروی ما است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر ما مسیر رسالت و امامت باشد باید از آنان پیروی کنیم، توجه به نیازمندان یکی از این امور است که رسول اکرم(ص) فرمود: «مردم عیال خداوند هستند»، بنابراین کسی محبوب خداوند است که به عیال او توجه داشته باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به ظرفیت‌های بخش چمستان، تاکید کرد و افزود: بخش چمستان در بیشتر حوزه‌ها اعم از وقف، ورزش قهرمانی، صنایع دستی و … درصد بالایی از سهم شهرستان را به خود اختصاص داده است اما کمتر توجه می‌شود.

امام جمعه چمستان با اشاره به افزایش سرانه ریالی کمیته امداد از زمان استقرار اداره مستقل در بخش، گفت: ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه چمستان نیازمند نگاه و توجه ویژه است.

*کمک مومنانه مرهمی بر مشکلات قشر نیازمند

فرماندار شهرستان نور نیز دراین آئین با قدردانی از دست‌اندکاران تهیه بسته‌های کمک معیشتی به ویژه اوقاف، اظهار کرد: تهیه و تامین اقلام بسته‌های کمک معیشتی کار بسیار ارزشمندی است که امیدواریم مرهمی بر مشکلات قشر نیازمند باشد.

 

علی شادمان افزود: اکنون وقف به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شده که این بسته‌ها نیز بر همین اساس و نیات واقفان تهیه شده که قابل تقدیر و تمجید است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن تمام همت خود را به کار گرفته تا بتواند به نظام ضربه کاری بزند، کارشناسان آمریکایی خود نیز اذعان کردند که آمریکا ایران را تحریم نکرد بلکه جنگ اقتصادی بزرگی را علیه این کشور به راه انداخت؛ این واقعیت که آمریکا با کشورهایی که قصد ارتباط تجاری با ایران دارند، برخورد می‌کند، برای صادرات نفت و تبادلات بانکی مشکلات بوجود می‌آورد و بخش عمده آن ظهور و بروز کرد، غیر از جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشور ما نیست.

 

این مسئول، تصریح کرد: با درایت رهبری و همراهی و درک مردم دشمن مانند همیشه ناکام ماند و نفس‌های آخرش را می‌کشد و تهدیدات اخیر هم تنها مصرف داخلی و انتخاباتی دارد تا برای خود فرصت و وجهه پیدا کنند، دیدید که اکنون این کشور در بین موافقان خود هم طرفدار ندارد، انزوای این کشور را در دست رد زدن ۱۳ عضو شورای امنیت که بیشتر آنها موافقان هم بودن، مشاهده کردید.

فرماندار شهرستان نور، اظهار کرد: در شرایط خیلی سخت جنگ اقتصادی قرار داریم تا حدی که حتی اجازه پرداخت طلب ما از فروش نفت را نمی‌دهند بنابراین باید علاوه بر احتیاط لازم، صبر کرد تا برگ زرین دیگری برای این ملت به ثبت برسد.

 

وی در ادامه به خدمات انجام شده در بخش چمستان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در بیش از نیمی از روستاهای چمستان طرح هادی اجرا و این روستاها نمای شهری پیدا کردند.

شادمان از اجرای روکش آسفالت در محور کوهستانی لاویج، آبرسانی به روستاهای بخش چمستان با ۱۶ هزار متر شبکه‌گذاری، تقویت ولتاژ برق برای جلوگیری از افت فشار در این بخش، گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور و … خبر داد و گفت: با توجه یه شرایط اقتصادی دولت، در حوزه‌های مختلف کارهای زیادی شد اگر چه توقع جوش و خروش بیشتری است و ظرفیت کار وجود دارد و باید به باروری برسد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آبان, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو