زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ -

کم‌سن‌ترین بانوی ملی‌پوش در رشته ورزنه‌برداری از شهرستان نور برگزیده شد+تصاویر

سیده آلما حسینی کم‌سن‌ترین بانوی ایرانی در رشته‌ وزنه‌برداری کشور از روستای سرسبز سیدکلای چمستان، شهرستان نور به اردوی تیم ملی بانوان وزنه بردار کشور دعوت شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان در دو مرحله سه هفته‌ای و یک هفته‌ای از تاریخ ۲۸ آبان تا ۱۹ دی در محل کمپ تیم‌های ملی بر اساس پروتکل‌ها و استانداردهای مورد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

 

بانوان وزنه بردار ملی پوش معرفی و ۶ بانوی وزنه بردار به اولین مرحله اردوی تیم ملی دعوت شدند.

سیده آلما حسینی متولد ۱۳۸۷ نابغه ورزشی به عنوان کم سن ترین بانوی ایرانی در این رشته ورزشی از شهرستان نور به اولین مرحله اردوی تیم ملی دعوت شد.

سیده آلما حسینی قبل از وزنه برداری در رشته کشتی و ووشو فعالیت داشت و چند مقام کشوری و استانی از کشتی و دو مدال استانی در رشته ووشو کسب کرد.

سیده آلما حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به اینکه در رشته وزنه برداری به سن قانونی مسابقات نرسیده بودم در دسته ۴۵ کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

وی با اشاره به رکورد ۵۰ کیلوگرم در یک ضرب و ۶۲ کیلوگرم در دوضرب، تصریح کرد: رکورد بزرگسالان را در سال پیش شکستم و در حال حاضر بیشتر از بزرگسالان کشور وزنه می‌زنم و تلاش می‌کنم تا با رکوردهای بهتر در سکوی اول مسابقات قرار بگیرم و مقام قهرمانی جهان و المپیک را کسب کنم.

 

این بانوی ورزشکار خاطرنشان کرد: پدرم از ۱۰ سال پیش کشتی گیر بود و من هم با کمک پدرم از سن هفت سالگی به ورزش علاقه مند و در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، ووشو و کشتی فعالیت کردم و از آنجایی که هدفم المپیک بود رشته وزنه برداری را انتخاب کردم.

آلما حسینی با قدردانی از مربیان و مشوقان خود در این رشته ورزشی یادآورشد: ورزش را از شهرستان نور با استاد مولایی آغاز کردم و سپس در چالوس با استاد علی کیا دلیری و در نوشهر زیر نظر استاد سعید سلامت و استاد کوروش رویانیان تمرینات خود را ادامه دادم و از راهنمایی استاد جواد اشکرف نیز بهره بردم و در شرایط ویژه کرونا پدرم مکان و وسایل تمرین را برایم فراهم کرد تا به تمرینات خود در این مکان ادامه دهم و در حال حاضر با استاد میثم عبدی به عنوان مربی و راهنما تمرین می‌کنم.

وی با توصیه به دوستان و همسن و سال‌های خود برای فعالیت در رشته‌های ورزشی افزود: تلاش می‌کنم تا با تمرینات بیشتر بتوانم با بالا بردن پرچم کشورم در جهان پاسخ‌گوی زحمات کسانی که در این راه راهنما و مشوق من بودند و همچنین پدر و مادر و اساتید خود باشم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور در دیدار با سیده آلما حسینی نابغه ورزشی کشور در رشته وزنه برداری در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: این بزرگترین افتخار است که آلما حسینی به عنوان یک پدیده از بخش چمستان شهرستان نور به اردوی تیم ملی در رشته وزنه برداری دعوت شد و این سرمایه بزرگی برای کشور است.

 

قهرمان کلیج گفت: امیدواریم آلما حسینی با کمک اساتید در شهرستان و استان مدارج ترقی را طی کند و به قله اصلی که کسب مدال‌های آسیایی، جهانی و المپیک است، صعود کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های ورزشی شهرستان نور به ویژه در بخش چمستان در حوزه بانوان و آقایان خاطرنشان کرد: نیمی از مدال آوری‌ها در عرصه بین المللی از حوزه بانوان است و در شهرستان نور نیز بانوان فعالی در حوزه ورزشی دارد و اداره ورزش و جوانان شهرستان نور نیز با تمام وجود در کنار این قهرمان ورزشی است و برای رسیدگی و پیگیری موارد لازم از طریق اداره آمادگی کامل دارد.

جواد اشکرف عضو هیئت رئیسه وزنه برداری استان مازندران در دیدار با سیده آلما حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: سیده آلما حسینی نخستین بانوی وزنه بردار شهرستان نور است که تمرینات رشته وزنه برداری خود را زیر نظر مربی احمد مولایی در سالن شهید علیرضا افشار شهرستان نور آغاز کرد.

رئیس هیئت وزنه برداری شهرستان نور تصریح کرد: اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای ازبکستان از ۲۸ آبان اغاز می‌شود.

جواد اشکرف در دیدار با سیده آلما حسینی با اهدای ۵۰ میلیون ریال هدیه نقدی به این بانوی قهرمان نوری تأکید کرد: یک عدد میله استاندارد وزنه برداری بعد از کسب رتبه در مسابقات آسیایی به خانم آلما حسینی اهدا می‌شود.

 

نائب رئیس وزنه برداری استان مازندران در دیدار با آلما حسینی اظهارکرد: آلما نابغه‌ای در رشته وزنه برداری بانوان است که از روستای بخش چمستان در سن ۱۲ سالگی به تیم ملی دعوت شد و در آینده نزدیک در سکوی قهرمانی جهان خواهد ایستاد.

کوروش رویانیان با اشاره به زحمات اساتید، مربیان و مشوقان آلما تأکید کرد: پدر و مادر آلما تمام توان خود را از نظر زمانی و مالی هزینه فرزندشان کردند که آلما به زودی با کسب مدال در مسابقات مختلف پاسخگوی زحمات خانواده خود خواهد بود

.

گفتنی‌ست قهرمان کلیج رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور، دکتر رنجبر معاون اداره ورزش، جواد اشکرف عضو هیئت رئیسه وزنه برداری استان مازندران و رئیس هیئت وزنه برداری شهرستان نور، کوروش رویانیان نائب رئیس وزنه برداری استان مازندران، محمدیوسفیان روابط عمومی هیئت سه‌گانه استان باحضور مربی مهمان میثم عبدی با آلما حسینی و خانواده این بانوی ورزشکار دیدار و با تقدیم هدایایی دعوت این نابغه ورزشی از شهرستان نور را به تیم ملی وزنه برداری بانوان تبریک گفتند.

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو