زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ -

لزوم تسریع در احداث پردیس سینمایی در شهرستان نور+تصاویر

در نشستی مشترک به منظور حفظ امتیاز احداث پردیس سینمایی شهرستان نور بر تسریع احداث این پردیس سینمایی تاکید و فرصت 6 ماهه تعیین شد.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،در آبان ماه سال ۹۸ با توافق بین شهرداری شهر نور و سازمان سینمایی کشور، قرار بود بیستمین پردیس سینمایی کشور (طرح سینمای امید) در شهر نور احداث شود، بنابراین در حضور مدیرکل ارشاد مازندران، نماینده وقت شهرستان، فرماندار، رئیس وقت شورای شهر تفاهم‌نامه‌ای به امضای شهردار و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور رسید.

در ادامه با برنامه ریزی انجام شده با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در اوایل دی‌ماه همان سال کلنگ احداث این پردیس سینمایی به زمین خورد و قرار بود در فروردین امسال تکمیل و به بهره برداری برسد اما برخی مشکلات از جمله نبود پیمانکار، شرایط اقتصادی و تغییرات قیمت ارز سبب شد تا این اتفاق نیکو با توجه به همه پیگیری‌های انجام شده بی نتیجه بماند.

اتفاقات پیش‌آمده سبب شد تا جلسات و پیگیری‌ها ادامه پیدا کند اما با توجه به وجود مشکلات، امروز به میزبانی فرماندار شهرستان نور جلسه‌ای با حضور عباس زارع مدیرکل ارشاد مازندران، علوی معاون اداره‌ کل، فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد، فلاح رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان، رئیس شورای شهر و شهردار نور و نیز اصحاب رسانه برای تصمیم‌گیری نهایی برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان نور در گزارشی به اتفاقات چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در احداث این پردیس سینمایی فراز و نشیب‌های زیادی وجود داشته و دارد و از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات ارزی پس از چند مرحله مناقصه، پیمانکاری برای شرکت در مناقصه مراجعه نکرد در نتیجه از استانداری درخواست شد تا با ترک تشریفات موافقت شود.

علی شادمان افزود: پس از نظرات مخالف و موافق  در نهایت استانداری  با ترک تشریفات موافقت کردند و این مجوز در اختیار شهرداری قرار گرفت و اکنون ۶ پیمانکار برای برای احداث پردیس سینمایی امید اعلام آمادگی کردند که قرار شد در شهرداری حاضر و شکل کار را پیگیری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این کار در شهرستان نفس گیر شد، گفت: با این وجود برای انجام کار حاضریم نامه رسان هم بشویم تا کار پیش برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: در شهریور سال ۹۸ موضوع سینمایی امید را که سهم استان هم یک پردیس بود مطرح و با توجه به فضای فرهنگی و گردشگری حاکم و نیز وجود نداشتن سینما در شهرستان نور، این شهرستان برای احداث پردیس سینمایی امید انتخاب شد و در ۵ دی ۹۸ کلنگ زنی شد.

عباس زارع افزود: وزارت ارشاد ۷۰ میلیون تومان هزینه نقشه و۷۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت را به اضافه ۵۰۰ میلیون تومان از سازمان شهرداری‌ها را تامین و به شهرداری نور اختصاص داد تا سه سالن سینمایی با ظرفیت ۳۵۰ صندلی احداث نماید که تاثیر خوبی در فضای فرهنگی شهر دارد.

وی افزود: در پیگیری‌ها مقرر شد بر ای ۸ استان علاوه بر کمک قبلی مبلغ یک میلیارد تسهیلات  ۴ درصدی هم پرداخت شود که متاسفانه تا دیروز مهلت داشت و اکنون منقضی شد اما اگر امروز هم به نتیجه برسیم و عزمی وجود داشته باشد پیگیری می‌کنیم تا از این تسهیلات هم بهره‌مند شویم.

این مسؤول با بیان اینکه شهرستان‌های پر جمعیت زیادی  متقاضی و پیگیر احداث پردیس سینمای هستند، تصریح کرد: وزارت ارشاد هم منتظر پاسخ ما و نتیجه کار است تا در صورت عدم نتیجه مجوز برای شهر دیگری داده شود.

مدیرکل ارشاد مازندران با اشاره به واگذاری پروژه احداث سینما پردیس در برخی از شهرستان ها به سرمایه گذار بخش خصوصی ، گفت: این فرصتی است که به شهرستان نور داده شد و نباید اجازه بدهیم از دست برود بنابراین لازم است حداکثر تا پایان آبان تعیین تکلیف شود.

 

داود فلاح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز در این جلسه، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۶ شرکت پیمانکار رتبه دار تا کنون اعلام آمادگی کردند که باید با حضور در شهرداری اسناد را تکمیل کنند و بر اساس شرایط پیمانکار منتخب کار احداث را شروع می‌کند.

فرامرز چمن‌آرا شهردار نور نیز با اشاره به تامین زمین و صدور مجوزهای لازم، اظهار کرد: تغییرات قیمت ارز سبب شد تا پیمانکاران رغبت زیادی برای کار نداشته باشند اما با توجه به آمادگی ۶ پیمانکار لازم است به شهرداری مراجعه کنند که پس از معرفی ظرف ۱۰ روز کار را شروع می کنیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از پیگیری‌های انجام شده، اظهار کرد: پروژه ای که اعتبارات آن مربوط به یک دستگاه، تسهیلات با دستگاه دیگر و پیمانکار هم کس دیگری است متاسفانه ناهماهنگی‌های صورت گرفته که سبب شد نزدیک به یک سال پروژه عقب بیافتد.

ولی الله فرزانه افزود: با پیگیری‌های انجام شده و آمادگی پیمانکاران، شهرداری باید کمک کند تا این پروژه سرعت بگیرد و مسایل ریز که باعث غفلت در اجرای پروژه می‌شود بررسی تا مجدد دچار وقفه نشود.

وی گفت: با توجه استقبال شهرستان‌ها و استان‌های دیگر از این سینما لازم است هر چه زودتر اجرایی تا فرصت را از دست ندهیم.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آبان, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو