زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ -

پروژه ورزشی نیمه‌تمام مازندران ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد+تصاویر

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، با بیان اینکه 90 پروژه ورزشی نیمه تمام مازندران نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ورود بخش خصوصی و حذف بروکراسی‌های دست و پا گیر هستیم.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،نشست بررسی مشکلات ورزشی این شهرستان بعد از ظهر امروز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره ورزش و تعدادی از روسای هیات‌های ورزشی به میزبانی فرمانداری برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور در گزارشی به ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه ورزش، اشاره کرد و گفت: قهرمانان ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف با مدال‌آوری درمیادین ملی و بین‌المللی برای استان و کشور افتخار آفریدند، در بعضی از رشته‌ها مانند کشتی، ووشو، جودو،والیبال ساحلی پایگاه ورزش استان محسوب می‌شویم.

قهرمان کلیج، افزود: در وزنه‌برداری نابغه ۱۲ ساله‌ای که به تیم ملی وزنه‌برداری بانوان دعوت شد از این شهرستان است که امیدواریم برای کشور افتخارآفرینی کند.

وی به مشکلات حوزه ورزش شهرستان پرداخت و اظهار کرد: ورزش شهرستان نیازمند حضور خیران برای حمایت مالی است، تیم‌های پایه فوتبال شهرستان که آینده خوبی در انتظارشان است نیازمند حمایت هستند تا به تیم‌های مطرح راه پیدا کنند.

این مسوول ادامه داد: با کمک شهرداران جاده سلامت تعبیه و با نصب وسایل ورزشی در اختیار مردم قرار گرفت همچنین در روستاهایی که امکانش وجود داشت این جاده فراهم شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان، با اشاره به احداث سایت‌های ورزشی در ساحل با کمک شهرداران، خاطرنشان کرد: دومین شهرستانی هستیم که خانه جوان را تاسیس کردیم، و در امور جوانان فعالیت‌ها را افزایش دادیم و مشکلات آنان را در حد توان حل می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ۳۴ کیلومتر ساحل در شهرستان نور، اظهار کرد: هر سال در بحث ناجیان غریق دغدغه داریم، هنوز مطالبات تابستان گذشته پرداخت نشد، ۱۳۳ ناجی امسال بکارگیری شدند و با تلاش این ناجیان تنها یک غریق و در خارج از محدوده داشتیم بنابراین لازم است بحث حقوق و بیمه ناجیان پیگیری شود.

این مسوول افزود: در بخش بلده سالن ورزشی از پروژه‌های استانی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل حدود یک میلیارد اعتبار نیاز دارد، همچنین سالن سه هزار نفری رستمرود پس از سال‌ها نیمه تمام مانده که باید تعیین تکلیف شود.

کلیج تصریح کرد: با افتتاح استادیوم ورزشی شهر نور بخش اعظمی از دغدغه ورزش فوتبال کاهش یافت اما زمین فوتبال رویان با بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود و قابل استفاده نیست و نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به احداث خانه جودو به عنوان نخستین خانه جودو استان، افزود: ۷۵ باشگاه در بخش خصوصی در شهرستان نور فعال هستند و سرانه ورزشی این شهرستان یک متر و ۷ سانتی متر منهای فضای در اختیار آموزش و پرورش و سپاه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور، در پایان از اهدای کمک‌های مومنانه خبر داد و گفت: با کمک هیات‌ها و همکاری سپاه این کمک‌ها را با اولویت بین ورزشکاران و مربیان نیازمند توزیع کردیم.

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: با نگاه جدی نماینده اتفاقات خوبی در ورزش شهرستان  را شاهد خواهیم بود و انتظار است تا ورزشگاه رستمرود هر چه زودترتعیین تکلیف شود، این پروژه سال‌ها راکد مانده و برای تکمیل حداقل ۱۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد و لازم است تا راهکارهای مناسب برای رفع مشکل ارائه شود.

علی شادمان، افزود:شهرستان نور ظرفیت حضور تیم فوتبال و سایر رشته ها را در لیگ دارد که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به مشکلات زمین فوتبال رویان و برخی از اماکن ورزشی، بیان کرد: برخی از اقدامات هزینه زیادی ندارد مثلا زمین فوتبال رویان نیاز به خاک دارد تا از آبگرفتگی جلوگیری شود اما نیاز است همکاری بین بخشی صورت گیرد.

این مسوول، اظهار کرد: چمستان درخواست استقرار اداره ورزش مستقل دارد که با توجه به فاصله با مرکز شهرستان و ظرفیت ورزشی موجود در منطقه به نظر این موضوع ضرورت دارد تا امور ورزشی منطقه تقویت و ساماندهی بیشتری شود.

فرماندار شهرستان نور، آزاد کوه را فرصت مناسب برای کوهنوردی دانست و گفت: شورای تامین در منطقه جلسه گذاشت و تصمیمات خوبی برای آن گرفته شد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، اظهار کرد: کاندیداهای فراوانی برای ورزش مازندران وجود داشت ولی مجمع نمایندگان مصلحت دانست تا رنگرز انتخاب شود، او فرزند مازندران و نور است و این انگیزه کار را افزایش می دهد.

ولی الله فرزانه، افزود:  اگر چه انتظارات فراوانی از وی وجود دارد، البته خودش خاک خورده است، ورزش و مشکلات را می شناسند در سطح ملی و وزارت هم کار کردند و دوستانی هم دارند، این ویژگی‌ها سبب توقع بیشتر از وی می‌شود و باید از این ظرفیت برای ارتقای ورزش مازندران بهره بگیرند

.

وی تصریح کرد: با اعتبارات دولتی نمی توان ورزش به ویژه ورزش روستاها را در کشور توسعه داد، بخش‌های خصوصی در ورزش به دلیل علاقه‌مندی وارد صحنه شدند، هیات‌های ورزشی  نیز با حمایت و پشتیبانی آنان فعالیت می کنند، بیشتر روستاها زمین ورزشی تهیه کردند اما نیازمند حمایت خیران ورزشی هستند تا ورزش کشور توسعه پیدا کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: ورزش استان باید همگانی شود که از دل آن ورزش قهرمانی رشد می کند، مدیر کل باید معاون مشارکت مردمی را فعال تر کند تا به ورزش شهرستان‌ها کمک شود.

این مسوول ادامه داد: سالن رستمرود، اسکلتی است که سال ها بلاتکلیف مانده اما اگر سقف، کف و دیوار آن آماده شود، می تواند حداقل توقع مردم منطقه را پاسخ دهد، این کار ۱۰۰ میلیارد هزینه نمی خواهد بنابراین باید در یک نشستی با طراح هدف وی از این اسکلت سنگین را بررسی کرد و دید مد نظر او چیست تا راهکار لازم برای تکمیل و تجهیز آن ارائه شود.

فرزانه افزود: زمانی که به اتفاق مجمع نمایندگان با وزیر ملاقات داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم بیش از ۳۰ میلیون جمعیت ما جوان هستند که یا به ورزش روی می آورند یا به هنر و ارزانترین فعالیت همین ورزش است که باید تسهیلات ارزان قیمت برای باشگاه‌ها به ویژه در روستاها تامین شود که بسیار موثر است.

وی با اشاره به موضوع واگذاری زمین برای احداث و یا تجهیز سالن به اداره کل ورزش، خاطر نشان کرد: مردم خاطره خوشی در ارتباط با تحویل زمین به ادارات ندارند و مدعی هستند زمانی که به هر دلیل بلا استفاده می‌ماند، به فروش می رسانند در حالی که روستاها نیازمند همان مکان اهدایی هستند، چه اشکالی دارد که عرصه مال مردم و اعیان به نام دولت، اداره ورزش یا هر اداره دیگر باشد؟ این مشکل حقوقی باید رفع تا خاطره ناخوش از ذهن مردم پاک شود.

این نماینده مجلس در بحث مطالبات ناجیان غریق، گفت: نجات غریق با جان مردم ارتباط دارد، ناجی غریق باید انگیزه فعالیت داشته باشد، بنابراین ازهم اکنون که فصل برنامه ریزی و بودجه نویسی است موضوع حقوق و بیمه ناجیان توسط وزارت ورزش و وزارت کشور در لایحه بودجه لحاظ شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این جلسه با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جلسه، اظهار کرد: ورزش نور یک سابقه دیرینه و غنی دارد، در رشته‌های مختلف ورزشی هم سرداران زیادی معرفی کرد و نیاز به توجه دارد.

حسن رنگرز با اشاره به سرانه ورزشی مطلوب در استان و شهرستان، افزود: با شرایطی که ورزش استان با آن مواجه است استفاده از ظرفیت میان بخشی می تواند بن بست‌های ورزشی را پایان دهد.

وی خاطر نشان کرد: ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان برای تکمیل به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با شرایط اقتصادی موجود امکان تامین آن وجود ندارد بنابراین ورود بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌ها ضروری است، نه تنها نیازمند ورود آن‌ها هستیم بلکه خروج  از بروکراسی هم لازم است.

این مسؤول با اشاره به لزوم فعالیت خیران ورزشی و آغاز به کار این تشکل از هفته آینده در اداره کل، افزود: منابع درآمدی پایدار هیات‌ها یک موضوع جدی است قبل از کرونا از محل اجاره اماکن ورزشی درآمد داشتیم که بخشی از آن به شهرستان‌ها اختصاص پیدا می‌کرد و کمک می شد اما از موضوع کرونا  ورزش و اقتصاد ورزشی به شدت خسارت دید البته وزارتخانه بخشنامه معافیت‌ها و تسهیلات بخش خصوصی را برای جبران بخشی از خسارات صادر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، تصریح کرد: بحث ناجیان غریق بخشی به ما و بخشی به استانداری و وزارت کشورمرتبط است این موضوع مبتلا به هست و لازم است تصمیمات جدی گرفته شود.

رنگرز بار دیگر با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی شهرستان نور، گفت: یکی از برنامه‌های ما در بعد از کرونا این است که نور میزبان رقابت رسمی بین المللی در رشته ای که ظرفیت آن وجود دارد باشد.

وی افزود: مطالبات مردم واقعی است، سالنی که در سال ۸۰ شروع شد و رقم ۹ میلیارد تومان هزینه شد اکنون راکد ماند، باید در اولویت و در قالب کار گروه هر چه سریعترتعیین تکلیف شود البته این پروژه ملی و در اختیار شرکت توسعه و تجهیز است و ظرفیت های قانونی وجود دارد تا با اصلاح ساختار تکمیل شود.

این مسوول با بیان اینکه قول می‌دهیم بلده ویژه دیده شود، گفت: پروژه‌های نیمه تمام با ۷۰ درصد پیشرفت حتما با اولویت باید تکمیل شوند با توجه به همه محدویت‌های اعتباری با ظرفیت موجود در شهرستان امید زیادی داریم که  در تکمیل پروژه‌ها تسریع شود.

 

در پایان جلسه از خیران ورزشی و تیم ووشو که قهرمان لیگ شدند با اهدای لوح، مدال و هدیه قدردانی شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ آبان, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو