زمان انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ -

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

سهمیه ۳۰ هزار تنی ذخیره‌سازی مرکبات مازندران/کاهش قیمت مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ذخیره‌سازی 30 هزار تنی مرکبات برای شب عید در این استان خبر داد.

 

به گزارش سرای نور؛دلاور حیدرپور امشب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته در مازندران،امسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید می‌شود که نسبت به سال گذشته از رشد ۵۰ درصدی برخوردار است.

وی افزود: امسال هم همانند سال گذشته ذخیره‌سازی سیب و پرتقال برای شب عید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و با ابلاغ دستورالعمل‌ها مسئولیت این کار بر عهده سازمان تعاون روستایی است.

این مسئول با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی موظف شده ۴۰ هزار تن پرتقال را در سطح کشور خریداری کند، ادامه داد: از این میزان ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن به مازندران ابلاغ شد و ۱۰ هزار تن دیگر پرتقال والنسیا جنوب است که باید ذخیره‌سازی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سهمیه هر استان مشخص شده و استان‌های متقاضی از الان می‌تواند سهمیه پرتقال خود را حمل کنند.

این مسئول اضافه کرد: انتظار باغ‌داران بر این است قیمت خرید پرتقال همانند سال گذشته شود در حالی که با انبوه تولیدی که امسال داریم قیمت خرید مانند سال گذشته نخواهد بود و از باغ‌دار هر کیلویی یک‌هزار و ۱۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت صنعت مرغ در استان اشاره کرد و افزود: مازندران در صنعت طیور سرمایه‌گذاری سنگینی داشته و توانسته از جایگاه خوبی در کشور برخوردار شود.

حیدرپور ادامه داد: در هفت ماه گذشته ۲۸۸ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در استان تولید شد که از این میزان ۶۱ میلیون قطعه تبدیل به مرغ شد و ۱۱۱ هزار قطعه گوشت مرغ آماده طبخ تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خرید مرغ در وزن‌های یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۸۰۰ گرم وزن لاشه در سه محدوده وزنی و قیمتی از ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان انجام می‌شود، گفت: در قراردادی که با اتحادیه مرغ‌داران منعقد شده است، شرکت پشتیبانی امور دام تمامی مرغ‌ها را از مرغ‌داران خریداری می‌کند.

این مسئول افزود: طی چند روز گذشته شرکت پشتیبانی امور دام مازندران، ۴ هزار و ۱۴۰ تن مرغ را از مرغ‌داران خریداری کرده است.

وی اظهار کرد: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ‌داری به‌درستی انجام نمی‌شود و در مواقعی از سال با انبوه عرضه مواجه می‌شویم و الان هم زمانی است که به دلیل انبوه تولید با کاهش قیمت مواجه هستیم.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو