زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ -

دبیر ستاد اطلاع رسانی داروها:

داروهای ماهواره ای قابل اعتماد نیستند

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو از ممنوعیت هرگونه تبلیغات دارو در مجلات، نشریات عمومی و غیر تخصصی خبر داد و گفت: هرگز نمی توان به محصولات ماهواره ای اعتماد کرد.

به گزارش سرای نور؛ دکتر یسنا به منش، اظهار کرد: با توجه به آئین نامه تبلیغات فرآورده های دارویی تبلیغات این فراورده ها صرفاً در مجلات تخصصی پزشکی مجاز است و هرگونه تبلیغات در مجلات، نشریات عمومی و غیرتخصصی از نظر سازمان غذا و دارو ممنوع بوده و در صورت عدم رعایت مفاد آئین نامه مذکور اقدام مقتضی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین شبکه های رسمی صدا و سیمای ایران نیز مجاز به تبلیغات داروهای دارای مجوز نیستند.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، افزود: از آنجا که نظارت بر داروها توسط سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت صورت می گیرد، فرآورده هایی که توزیع و مصرف آنها در داخل کشور غیر مجاز است، چاره ای جز این ندارند که برای سودجویی و رسیدن به درآمد کلان، برای تبلیغات خود به ‏شبکه های غیر مجاز ماهواره ای مراجعه کنند و از آنجایکه نظارتی بر شبکه های ماهواره ای غیرمجاز و همچنین داروهای معرفی شده در این شبکه ها وجود ندارد و کالای قاچاق محسوب می شوند، ‏مصرف آنها باعث ایجاد عارضه های بسیاری می شود.

به منش گفت: موارد متعددی از عوارض خطرناک ناشی از مصرف این فرآورده ها به سازمان غذا و دارو توسط مصرف کنندگان آن گزارش شده است.

وی افزود: در همین جا از خانواده های گرامی درخواست می شود به منظور حفظ سلامت خود و فرزندان خود، ‏فریب تبلیغات داروها و فرآورده های آرایشی بهداشتی و مکملی که از طریق شبکه های ماهواره ای غیرمجاز ‏عرضه می شود نخورند و از تهیه این فرآورده ها جداً خودداری کنند.

به منش در ادامه به شهروندان هشدارداد: از هرگونه ارائه دارو از طریق غیر حضوری (شماره تلفن و موبایل) و موارد مشابه از نظر وزارت بهداشت پرهیز کنند و با موارد مشابه برخورد خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد:  در حفظ  گوهر سلامت خود کوشا باشند و در این زمینه هوشیار عمل کنند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو