زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ -

پلیس آلمان: عامل حادثه «مونیخ» ربطی به داعش ندارد

تحقیقات پلیس آلمان نشان می دهد که عامل تیراندازی شهر مونیخ به داعش وابسته نبوده و تنها تحت تاثیر حوادث کشتار جمعی به این اقدام مبادرت کرده است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از بی بی سی، پلیس آلمان می گوید نوجوان ۱۸ ساله آلمانی – ایرانی که دیروز جمعه با آتش گشودن به روی مردم حاضر در رستوران یک مرکز خرید واقع در شهر «مونیخ» جان ۱۱ نفر را گرفت، در واقع دانش آموزی بوده است که تحت تاثیر حوادث کشتار جمعی، دست به چنین اقدامی زده و هیچ ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارد.

از سوی دیگر، دراین حادثه فرضیه ناامنی ناشی از ورود مهاجرین به آلمان نیز مردود است چرا که عامل تیراندازی که در نهایت خود را به ضرب گلوله از پا درآورد، زاده و بزرگ شده آلمان بوده است.

پلیس در بازرسی از منزل «علی دیوید سنبلی» به بریده های روزنامه هایی با موضوع کشتار جمعی یا موضوعات مشابه مانند «چرا دانش آموزان دست به قتل می زنند» برخورد کرد.

 از سوی دیگر، ارتباط مشخصی بین عامل تیراندازی و «آندرس بهرینگ بریویک» عامل کشتار جمعی سال ۲۰۱۱ نروژ وجود دارد.

پلیس در حال حاضر مشغول تحقیق پیرامون این موضوع است که چگونه ضارب از طریق فیس بوک قربانیان خود را به رستوران محل حادثه کشانده است.

گفته می شود که وی که سابقه افسردگی نیز داشته از اکانت و اسم جعلی برای جذب قربانیان به یکی از شعب «مک دونالد» استفاده کرده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲ مرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو