زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ -

کشف ۴۵۶ فقره کالای قاچاق به ارزش بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال در بانه

مدیر کل گمرکات کردستان عنوان کرد: ۴۵۶ فقره کالای قاچای به ارزش بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال در چهارماهه امسال دراستان کشف شده است.

به گزارش سرای نور؛  بختیار رحمانی پور بعد از ظهر امروز شنبه در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: کنترل و نظارت کامیون ها در مرزهای استان روزانه رصد و پردازش می شوند.

وی به آمار کشفیات گمرکات استان در شهرستان های بانه و سنندج اشاره  کرد و اظهارداشت: ۴۵۶ فقره کالای قاچاق به غیر از مشروبات الکلی، تجهیزات ماهواره، سیگار، دارو و سوخت به ارزش بیش از  ۴۱ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال در شهرستان بانه در چهارماهه نخست امسال کشف شده است.

وی عنوان کرد: میزان کشفیات شهرستان سنندج هم در این چهار ماه ۲۲۲ فقره به ارزش بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال بوده است.

مدیر کل گمرکات استان کردستان بیان کرد:  ۵۲ فقر از میزان کالاهای کشف شده در بانه زیر ۱۰ میلیون ریال، ۲۴۵ فقره ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال، ۱۱۰ فقره ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال، ۳۱ فقره هم ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال، ۷ فقره ۵۰۰  میلیون تا یک میلیارد ریال و یک فقره هم بیش از یک میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

نماینده اداره کل اطلاعات کردستان هم در این جلسه گفت: متاسفانه وضعیت استان در ارتباط با قاچاق کالا نامناسب است و شاهد روند افزایشی این پدیده در منطقه هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از معضلات مهم در مرزباشماق مریوان عدم تعیین تکلیف اراضی تملکی و عدم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی است.

وی عدم کارایی دستگاه های ایکس‌ری و عدم اجرای مدیریت واحد را از دیگر مشکلات مرز باشماق ذکر کرد و ادامه  داد: بایدنظارت بیشتری بر بارنامه های حمل و نقل کالا صورت گیرد و در این راستا اصل برپیشگیری از قاچاق کالا باشد نه مچ گیری.

نماینده اداره کل اطلاعات کردستان بیان کرد: کارگروهی از عوامل تاثیرگذار و مقتدر در کمیسیون قاچاق کالای استان به مرز باشماق اعزام شوند تا راهکارهای عملی برای رفع مشکلات این مرز ارائه دهند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو