زمان انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ -

وقف جدید ۵۰۰ میلیون تومان در چمستان نور/ بیش از ۷۰ درصد موقوفات شهرستان نورمربوط به شهر و بخش چمستان

واقف خیر اندیش در روستای سیدکلای چمستان نور 200 متر زمین به ارزش 500 میلیون تومان را برای توسعه بنای امام‌زاده سیدفضل‌الله(ع) این روستا وقف کرد.

 

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،آئین رونمایی از وقف‌نامه و تجلیل از واقف خیراندیش اسکندر بودش با حضور برخی از مسوولان بخش در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد.

 

بدر آغاز این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موقوفات شهرستان مربوط به شهر و بخش چمستان است، اظهار کرد: واقف خیراندیش ۲۰۰ متر زمین خود که در جوار شبستان و مرقد امام زاده سید فضل الله(ع) در روستای سید کلا واقع شده را صرفا برای توسعه و گسترش بنا و شبستان امام زاده وقف و تولیت آن را به هیات امنای امامزاده واگذار کرد.

 

حجت الاسلام عیسی توپاحیدری با قدردانی از اهالی، اعضای شورا، دهیار و هیات امنای امام‌زاده سیدفضل‌الله(ع)افزود: با همت مضاعف آنان شاهد پیشرفت کار هستیم و امیدواریم بزودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) در باره پاداش مرمت و زیارت ائمه اطهار و امام‌زادگان(ع) گفت: پیامبر(ص) فرمود: «ای اباالحسن! خداوند قبر تو و فرزندانت را قطعه‌ای از قطعه‌ها و عرصه‌های بهشت قرار داده است و دل‌های برگزیدگان خلقش و بندگانش را مشتاق زیارت شما قرارداده است. آنها ذلت و خواری و اذیت را در راه زیارت شما تحمل می کنند و قبر های شما را برای تقرب به خدا و دوستی رسول خدا(ص) آباد می کنند و پی در پی قبور شما را زیارت می کنند. یا علی(ع)! فردای قیامت، شفاعت خاص من شامل اینها است و اینها وارد برحوض می شوند و زیارت کنندگان من خواهند بود. یا علی! هرکس قبرهای شما را آباد کند و با آنها مانوس باشد مانند کسی است که به حضرت سلیمان(ع) در ساختن بیت المقدس کمک کرده است و هر کس قبور شما را زیارت کند ثوابش معادل حج واجب و هفتاد حج دیگر پس از آن است و وقتی بر می گردد از گناهانش بیرون می رود مانند کسی که از مادر متولد شده است. پس دوستان و دوستدارانت را به نعمت هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به ذهن هیچ انسانی خطور نکرده بشارت ده»

حسین هزارجریبی بخشدارچمستان نیز در این جلسه، گفت: وقف تبلیغ دین اسلام و برای دنیا و آخرت انسان موثر است، آثار و برکات وقف در دنیا و آخرت برای واقف محفوظ است.

امام جمعه چمستان نیز در این جلسه با اشاره به آیه ۴۲ سوره کهف که توسط قاری در آغاز جلسه، قرائت شد؛ اظهار کرد: مال، زن و فرزند زینت دنیا هستند، زینت دنیا متعلق به دنیاست ولی انسان می تواند آن را زینت آخرت و قیامت خود قرار دهد.

حجت الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده در ادامه با تفسیر آیه ۱۲ سوره یاسین، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید:«ما در روز قیامت مرده‌ها را زنده می‌کنیم»، این یعنی مرگ خواهد آمد، به هیچ کس وعده نداده که بماند، جان پاک پیغمبراز دنیا رفت، پس مرگ حق است و پس از آن حیات مجدد وجود دارد، پس کار ما با دنیا تمام شدنی نیست و در حیات مجدد که ابدی هستیم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پرونده‌های انسان‌ها در دنیا بسته نمی‌شود، درجایی، دادگاهی، محکمه‌ای بازمی‌شود، حالا دست راست  یا دست چپ، پس پرونده بررسی و رسیدگی می‌شود، قیامت، حساب و کتاب حق است.

امام جمعه چمستان، خاطر نشان کرد: آنچه را که در دنیا انجام دادیم، نوشته می‌شود و آثار آن دردنیا، قیامت و آخرت از منظر خداوند پوشیده نیست، شاید در دنیا بتوانیم هر کاری را انجام دهیم اما قیامت روشنایی و روز است، نمی توان هر کاری کرد، دادگاه خداوند در قیامت عمومی است و همه مطلع می‌شوند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله جوادی آملی، می‌فرماید:« قیامت، زمین هموار و چشم ها تیز بین» است، یعنی هر کسی در هر موقعیتی قرار بگیرد همه می فهمند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده خطاب به واقف، اظهار کرد: خداوند به وی توفیق داد، باید به شکرانه این توفیق سر به سجده بگذارد، خداوند این توفیق را به هر کس نمی دهد، هستند کسانی‌که متمول و تریلیاردرهستند اما حاضر نیستند قدمی بردارند، اما کارگر و کارمند جز ۵۰۰ میلیون تومان وقف می‌کند، این توفیق بزرگی است که باید شکر گذار بود.

وی افزود: ما می‌گوییم، خداوند برای هر کار خیری که انجام می‌دهیم، دردنیا و آخرت به انسان می دهد؛ در آخرت می‌دهد درست و قبول اما در دنیا چه چیزی عاید ما می‌شود ما که مال را دادیم رفت، این مبحث را پیرامون خمس، زکات و صدقه هم داریم، در روایات متعدد اهل بیت ضمانت کردند که مال برمی‌گردد، با برکت در کسب و کار، تجارت، کشاورزی و … تجربه هم این را نشان داد.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو