زمان انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ -

مرکز ۲۰ تخت خوابی دیالیز شهرستان نور افتتاح شد/احداث ساختمان جدید در سه ماه+تصاویر

ساختمان جدید مرکز دیالیز شهرستان نور با 20 تخت و تجهیزات کامل با هزینه نزدیک به 6 میلیارد تومان برای ارائه خدمات با کیفیت مطلوبتر به بیماران دیالیزی افتتاح و بهرهبرداری شد.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،زمانی‌ که کلیه‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند، می‌توان با فرآیندی به نام دیالیز مواد زائد و مایعات اضافی را از خون جدا کرد، در یکی از مرسوم‌ترین انواع دیالیز به‌طور معمول خون وارد یک دستگاه می‌شود تا عملیات تصفیه روی آن انجام شود، در حالت طبیعی کلیه‌ها مسئول تصفیه کردن خون هستند

اگر کلیه‌ها از کار بیفتند(نارسایی کلیه) دیگر نمی‌توانند خون را به‌ درستی تصفیه کنند و ممکن است سطح مواد مضر و مایعات اضافی در بدن به‌ حد خطرناکی برسد، در این وضعیت ناخوشایند، اگر کاری نکنیم، ممکن است علائم بسیار نامطلوب و حتی کشنده پدیدار شود، با انجام دیالیز مواد ناخواسته و مایعات مازاد از خون خارج  و از بروز این وضعیت ناخوشایند جلوگیری می‌شود.

بیماری نارسایی كلیه از جمله بیماری‌هایی است كه علاوه بر جسم و روح بیمار، كیفیت زندگی و معیشت وی و خانواده اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در صورت انجام ندادن پیوند كلیه، مشكلات آن تا پایان عمر همراه بیمار است.

 

وقتی کسی به نارسایی کلیه مبتلا می‌شود نیاز به مراقبت و دیالیز دارد تا بتواند به زندگی ادامه دهد و در این میان مرکز و محل دیالیز، دسترسی بیماران به این مرکز، امکانات و دستگاه‌های دیالیز برای رفع نگرانی و افزایش روحیه بیماران بسیارمهم و موثر است.

مرکز دیالیز بیمارستان امام(ره) شهرستان نور، یک ساختمان قدیمی و وسایل و دستگاه‌های آن نیز با طول عمر بالا بوده که گاهی به دلیل نقص از ارائه خدمات محروم و بیماران با مشکلات متعددی از جمله مراجعه به بیمارستان‌های شهرستان‌های همجوار، هزینه رفت وآمد و… مواجه می‌شدند.

در پی بازدیدهای مسئولان و مشاهده وضعیت به پیشنهاد فرماندار شهرستان نور و مشارکت خیران سلامت تصمیم گرفته شد تا ساختمان جدید با امکانات و تجهیزات روز برای این منظور و کاهش آلام بیماران و خانواده‌های آنان احداث شود.

پس از این تصمیم‌گیری و فراهم شدن زمینه مساعد کار احداث ساختمان جدید مرکزدیالیز با مشارکت خیر سلامت آغاز و با سرعت پیگیری شد به طوریکه جلسات مداوم و مرتب هفتگی(هفت صبح دوشنبه‌های هر هفته) برای بررسی روند پیشرفت پروژه، رفع موانع احتمالی و راهکارهای تسریع در محل ساختمان برگزار می‌شد.

این پیگیری‌ها و تزریق به موقع منابع مالی توسط خیر سبب شد تا این ساختمان در حدود چهار ماه تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری برسد.

عصرپنجشبه نیز شاهد افتتاح این پروژه با حضور مسئولان استانی، شهرستانی، خیرسلامت و اصحاب رسانه بودیم.

فرماندار شهرستان نوردر این آئین زمان‌بندی درانجام پروژه‌های عمرانی به خصوص در حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مرکز دیالیز یکی از پروژه‌های مثال زدنی و موفق حوزه سلامت شهرستان نوراست که با توجه به پیچیدگی فنی در زمان تعیین شده تکمیل و بهره‌برداری شد.

 

علی شادمان افزود: با همه محدودیت‌ها و فشار اقتصادی با مشارکت خیر پروژه شاهد این هستیم که یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین مرکز دیالیز استان مازندران درشهرستان نور به بهره برداری رسید.

 

وی گفت: دیواره‌های سه لایه، آسمان مجازی و غیره از ویژگی های این پروژه مهم حوزه سلامت در شهرستان است.

خیر سلامت این پروژه نیز اظهارکرد: من و همسرم تلاش کردیم تا خدمات اثر گذار داشته و در حد مقدورات و توانایی پیشقدم باشیم.

خانم زمان حریرچی افزود: در طول زمان نیازهایی پیش آمد و بعضی به ما منعکس شد از جمله مدرسه سازی در استان هرمزگان، تهران، پیشوای ورامین و … در این میان به نیازهای منطقه‌ هم توجه شد از جمله یاری رساندن به نیازمندان، امکانات درمانی، آب و برق رسانی، ساخت و ساز برای سال‌هایی که اینجا زندگی می‌کنیم انجام دادیم.

وی تصریح کرد: مشکلات مرکز دیالیز به ما منعکس و احساس نیاز شد که به لطف خدا توانستیم کمک کنیم و در یک زمان باور نکردنی و با بهترین امکانات ساخته شد، امیدوارم بیماران سالم از اینجا خارج شوند.

وی خاطر نشان کرد: اعتقاد من و همسرم این است که عمر محدود است و ما رهگذریم پس تا زمانی که در این دنیا حیات داریم باید هر کسی به نوبه خود کمک کند و فرهنگ یاری رسانی و خیر بودن ترویج پیدا کند.

این خیر در پایان گفت: امیدوارم خداوند به همه توفیق بدهد که در کار خیر قدم بیشتری بردارند و کمک کنند تا مشکلات کاهش یابد.

پیمانکار پروژه نیز در خصوص مشخصات پروژه اظهارکرد: مرکز دیالیز شهرستان نور در زمینی به مساحت ۴۴۰ متر مربع با زیر بنای ۴۴۰ متر به صورت منفرد و بدون وابستگی به بیمارستان احداث شد.

ساسان باقرآن هزینه احداث این ساختمان را پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: مرکز دیالیز شهرستان نور با ۲۰ تخت و تجهیزات کامل روز دنیا تکمیل و بهره برداری شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو