زمان انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ -

فرماندار شهرستان نور:

ادامه راه و مرام شهید سردار سلیمانی قطعا ضامن بالندگی نظام است

فرماندار شهرستان نور گفت: ادامه راه و مرام شهید سلیمانی قطعا ضامن بالندگی نظام است، مرام حاج قاسم ایجاد و تقویت علاقه بین مردم و نظام بود و ما باید این راه و مرام را ادامه دهیم.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان در جلسه ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان با تسلیت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: امروز از روزهای پر غم و اندوه به واسطه از دست دادن سردار بزرگ و قهرمان ملت ایران و امت اسلام است.

وی افزود: سردارسپهبد شهید سلیمانی در طول زندگی دنیایی خویش آنگونه عمل کرد که شهادتش همه جهان را تکان داد، اکنون در جای جای جهان وقتی از قهرمانان‌شان سوال می‌شود حتما از سردار شهید سلیمانی نام برده می‌شود، او متعلق به یک ملت نبود، جناح، خط، حزب و گروه برایش معنا نداشت، به همه علاقه داشت و همین سبب شد تا در دل‌های همه جا داشته باشد.

فرماندار شهرستان نور، تصریح کرد: حاج قاسم هیچگاه برای کاری منتظر نمی‌ماند بلکه با امکانات و تجهیزات موجود که در اختیار داشت، کار می‌کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در مبارزه با داعش که نیازمند تجهیزات و جنگ کلاسیک بود، حاج قاسم با خلاقیت و اتکال به خدا کار کرد و توانست بساط داعش و حکومت خود خوانده داعشی را در جهان جمع کند.

شادمان تصریح کرد: از حاج قاسم حرف زدن خوب است اما اگر از او کمتر بگوییم ولی مانند وی عمل کنیم، با همان روحیات، برای انجام کارساعت نشناسیم، در قالب بایدها و نبایدهای اداری محدود نشویم قطعا بهتر و مهم‌تر است.

وی اضافه کرد: ادامه راه و مرام شهید سلیمانی قطعا ضامن بالندگی نظام است، مرام حاج قاسم ایجاد و تقویت علاقه بین مردم و نظام بود و ما باید این راه و مرام را ادامه دهیم.

فرماندار شهرستان نور در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد: شرایط کرونایی در مازندران سخت است و اکنون چهار شهر قرمز داریم و بقیه شهرها نارنجی هستند و چند هفته‌ای این شرایط ثابت ماند.

این مسئول افزود: در حالی که استان‌های دیگر به موج سوم رسیدن و از آن عبور کردند، مازندران به موج سوم ورود پیدا نکرد اما پایداری در استان خطرناک است و دلیل این پایداری هم باور نداشتن ۵۰ درصد مردم و اصناف به زدن ماسک است بنابراین باید با سخت‌گیری و کنترل بیشتر سبب کاهش شیب و خروج از وضعیت نارنجی شد.

شادمان بر لزوم برخورد با اصناف و رانندگان تاکسی متخلف، تاکید و بیان کرد: اگر واحد صنفی دستورالعمل را رعایت نکرد علاوه بر پلمب واحد صنفی علت هم با نصب بنر اطلاع رسانی شود و تاکسی که راننده آن ماسک نمی‌زند و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کند به توقف‌گاه منتقل شود.

وی تنها راه برون رفت از شرایط سخت کرونایی را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد و گفت: برگزاری مراسم ترحیم و دورهمی‌های خانوادگی به هر بهانه‌ای که باشد، ممنوع است، باید قانون با قاطعیت اجرا و برخوردها جدی باشد در عین حال از فضای مجازی، رسانه‌ها و نصب بنر اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و به عموم مردم آگاهی داده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور نیز در این جلسه از روند افزایشی آمار ابتلا ابراز نگرانی کرد و گفت: برگزاری مراسم ترحیم به ویژه در مناطق روستایی، شرایط را خطرناک کرده و نگران کننده است.
سیدحمید حسینی، گفت: لزوم رعایت موارد بهداشتی، جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم، بستن آرامستان‌ها، تعطیلی برخی مشاغل و باشگاه‌ها به کاهش بیماری کمک می‌کند بنابراین نیروی انتظامی باید با جدیت بیشتر به کمک شبکه بهداشت بیاید.

در ادامه جلسه برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مبارزه با کرونا  از جمله شهردار ایزدشهر، رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس اداره صمت، رئیس اتاق اصناف شهرستان از یک بام و دو هوا بودن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های استان انتقاد و اظهار کردند: در حالی که بیشتر موارد در شهرستان رعایت می‌شود اما در شهرستان‌های هم‌جوار بیشتر واحدهای صنفی، باشگاه‌ها، راه‌ها فعال و بازهستند و این موارد مورد اعتراض مردم و بازاریان است که منعکس می‌کنند بنابراین وحدت رویه لازم و ضروری است.

.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو