زمان انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ -

طرح‌های هادی در مازندران ملی دیده شود/لزوم حل مشکلات آبرسانی روستاهای خرم‌آباد

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های هادی با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه و جغرافیای مازندران نیاز به یک نگاه ملی دارد.

گزارش خبرنگار سرای نور،جلسه شورا محوری در روستاهای کاسگرمحله خرم آباد و کردمحله بخش مرکزی شهرستان نور با حضور سعید فرزانه نماینده مردم شریف نورومحمودآباددر خانه ملت، بخشدار مرکزی نور، رئیس بنیاد مسکن نور، معاون اداره آب و فاضلاب، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این روستاها و دیگر مسئولان برگزار و مشکلات و مسائل این روستاها در این جلسه مطرح شد.

مشکلات روستای کاسگرمحله که در این جلسه بیان شد: پل آرشک و آسفالت آن، حریم محور رویان به کاسگر محله، فرسودگی تاسیسات آب رسانی، بازنگری طرح هادی کاسگرمحله، پیاده روسازی در حریم جاده، نواقصی که در مورد آبرسانی مسکن مهر وجود دارد و ساماندهی محل اسکان دام‌ها که به دلیل نبود گاز برای گرمایش درختان و محیط زیست آسیب دیده است و هزینه هشت کیلومتر خط انتقال آب از گلندرود به کاسگر محله برآورد شده که نیاز به مجوزهای لازم برای بهره‌برداری دارد.

مشکلات روستای خرم‌آباد مشکل آبرسانی،مشکل بافت روستا،تغییر کاربری‌هایی که نامه دادگاه وجود دارد ولی خارج از بافت است و مشکل طرح هادی روستا عنوان شد.

در این جلسه ازمشکلات روستای کردمحله به آب شرب روستا، مشکل حریم جاده‌ی گلندرود و کمربندی ونوش، طرح هادی روستا، نقل و انتقال سند املاک و منزل مسکونی بدون استعلام بدهی از دهیاری‌ها اشاره شد.

ذوالفقاری بخشدارمرکزی نوردر این جلسه در خصوص مشکلات روستاهای این بخش اظهارکرد: برای انتقال آب به کاسگرمحله باید یک جلسه با امور آب و منابع طبیعی برای رفع موانع موجود با حضور نماینده مجلس برگزار شود.

 

 

 

وی گفت: قبل از تعریف طرح هادی در خرم آباد پروانه صادر شده و پس از طرح بناهای مذکور در طرح قرار نگرفتند.

رئیس بنیادمسکن شهرستان نور نیز در خصوص مشکلات مربوط به این بخش افزود:ابلاغی از اداره راه اعلام شد که در راه های درجه دو و روستایی، حریم تاسیسات کاهش یابد که سازمان بازرسی مخالفت کرد.

وی درخصوص بحث اجرای پیاده روتصریح کرد: با توجه به اعتبارات دولتی و بصورت مشارکتی در سال آینده انجام می‌شود و طرح هادی خرم آباد هم باید در بازنگری طرح، محدوده بیشتری در طرح لحاظ شود.

رئیس اداره راه شهرستان نور در خصوص پل آرشک گفت: امیدواریم ردیف اعتبار صورت بگیرد و با کمک نماینده مجلس تکمیل شود.

وی اضافه کرد: برای درخواست حریم ۱۲/۵ متر پیگیر هستیم ولی تصمیم گیرنده اداره کل است  و آسفالت محور گلندرود در قسمت ورودی روستای تاشکوه اداره راه آمادگی دارد که نیاز به همکاری دهیاری تاشکوه سفلی است.

سعید فرزانه در خصوص مشکلات مسکن مهر کاسگر محله در تماس تلفنی با مسئولان راه و شهرسازی استان متذکر و پیگیر مشکلات شدند.

وی گفت: مشکل مشترک این سه روستا آب آشامیدنی است که با توجه به وجود خیرین برای همکاری باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و بر طبق مصوبات جلسه قرار شد ظرف ۱۰ روز جلسات با مسئولان مرتبط گذاشته شود و مشکلات تا حد ممکن برطرف شود.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به طرح هادی با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه و جغرافیای استان مازندران که نیاز به یک نگاه ملی دارد،تصریح کرد: منافع زودگذر نباید باعث شود که در آینده منافع فرزندان ما با مشکل مواجه شود، باید یک برنامه ریزی انجام شود تا ساخت و ساز غیر مجاز کم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هیئت وزیران مصوبه ای برای کاهش حریم راه و حریم تاسیسات صورت گرفت و  در خصوص انتقال سندها و استعلام از دهیاری‌ها یک مشکل اساسی در استان‌های شمالی است که باید در سطح ملی و مجلس جهت تغییر قوانین و رویه اجرایی مطرح شود.

فرزانه گفت:در خصوص طرح هادی و تخریب‌ها و کمیته ماده ۹۹ در جلسه ی شورای اداری استان به استاندار متذکر شدم و در مسئله ی تأمین قیر برای آسفالت در جلسات فرمانداری مذاکراتی خوبی شد تا از قیر دولتی و از راهکارهای محلی هم استفاده بهینه شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو