زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ -

لزوم بیان عملکرد ۴۰ ساله انقلاب و نظام برای نسل جوان

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه نسل جوان ما شناخت کافی از انقلاب و دستاوردهای آن ندارد و ایران قبل انقلاب را هم نمی‌شناسد، گفت: ما در بیان عملکرد 40 ساله انقلاب به ویژه برای نسل جوان به شدت ضعف داریم، باید در کنار مشکلات دستاوردها را به روش ساده برای جوانان تبیین کنیم.

گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در جلسه ستاد دهه فجر این شهرستان با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: وقتی نام آن حضرت برده می‌شود همه به ویژگی حجاب ایشان توجه دارند در حالی که عفاف و حجاب یکی از ویژگی برجسته زهرای مرضیه بود اما نگرش ایشان به زمان، تحلیل شرایط سخت دوران امامت، همسر بودن در کنار زن اسوه و الگو بودن، دفاع از ولایت که هرگز از موضع خود کوتاه نیامدند، زبان به شکوه نگشودند از ویژگی‌های بارز آن حضرت است که در زمان حیات و بعد از شهادت نیز مظلوم ماندند.

 

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر در شرایط سخت کرونایی، افزود: عقیده دارم می‌توان دهه فجر امسال را حتی بهتر و با شکوهتر از سال‌های قبل برگزار کرد و فضای شهر را با تبلیغات محیطی به پارادایم( گفت و گویی قابل درک) تبدیل کرد که اذهان عموم را درگیر خود کرده و به خود معطوف کند.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه ما در بیان عملکرد ۴۰ ساله انقلاب و نظام اسلامی به شدت ضعف داریم، تصریح کرد: نسل جوان ما شناخت کافی از انقلاب و دستاوردهای آن ندارد و ایران قبل انقلاب را هم نمی‌شناسد، البته ضعف‌هایی هم وجود دارد از جمله تنگناهای اقتصادی، مشکلات معیشتی، تحریم‌ها، تورم، کرونا و … اما داشته‌های ما چیست؟ باید در کنار مشکلات دستاوردها را به روش ساده برای همه به ویژه جوانان تبیین کنیم.

این مسئول با اشاره به خودکفایی کشور در برخی از محصولات غذایی و ظرفیت بالای صادرات آن‌ها، افزود: اکنون در حوزه کشاورزی به استقلال رسیدیم در حالی که قبل از انقلاب شاهد انواع محصولات از جمله پنیر، مرغ و گوشت یخ زده خارجی(هلندی) در کشور بودیم اما امروز تولیدات زیادی داریم که دنبال بازار عرضه و فروش هستیم.

شادمان خاطر نشان کرد: در حوزه سیاسی اکنون نه ژاندارم هستیم و نه زیر سلطه؛ سیاست‌های داخلی و خارجی را خود تعیین و اجرا می‌کنیم، قدرت برتر سیاسی و نظامی منطقه هستیم و از هیچ قدرت خارجی هراس نداریم، این را در حمله به عین الاسد به دنیا نشان دادیم، حق خود را با قدرت می‌گیریم نه با تمنا؛ امروز چشم دنیا و نهضت‌های آزادی بخش به جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی نظام و انقلاب مردم هستند، تصریح کرد: کسی حق ندارد خود را آقابالاسر مردم بداند، اگر مدیری طوری رفتار کند که بگویند این هم مدیر جمهوری اسلامی! این مدیر خیانت کار است، ایجاد نارضایتی خیانت نابخشودنی است، این بدان معنا نیست که قانون نادیده گرفته شود بلکه حتی جایی که قانون اجازه نمی‌دهد روش نه گفتن ما خوب باشد، مردم احساس رضایت و امنیت می‌کنند البته اگر برای همه یکسان باشد.

فرماندار شهرستان نور گریزی به اوضاع مجتمع نگین شمال و میدان بار شهرستان زد و افزود: مجموعه نگین از ۱۰ سال قبل آماده کار است اما استفاده نمی‌شود، حتی اگر اجاره واحدهای تجاری این مجتمع را برآورد کنیم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت و ضرر است علاوه بر اینکه از ۱۰ سال قبل قریب به هزار نفر مشغول کار می‌شدند، چرا باید به دلیل برخی اختلافات ادبیات غیر منطقی و غیر اخلاقی بکاربرود، موضوعی که در یک جلسه ۴ ساعته تصمیم‌گیری شد.

شادمان در پایان، گفت: دهه فجر را در کام نسل جدید طوری معرفی کنیم که بدانند و درک کنند، اگر انقلاب نبود وضعیت ما مانند بعضی از کشورهای همسایه و منطقه بود.

امام جمعه ایزدشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: در چهل سال گذشته گام اول را برداشتیم و اکنون در گام دوم انقلاب قرار گرفتیم اما بیانیه رهبر معظم انقلاب که آینده انقلاب را ترسیم کردند به دلایلی نزد مسوولان کم رنگ شد، نباید به ظاهر بیانیه و برخی طرح‌ها اکتفاء کرد.

حجت الاسلام مهدی رزاقی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه مشکلات گذشته را بیان و راه‌های در پیش رو را نشان دادند، البته در شهرستان انصافا خوب کار می‌شود اما بعضی از تصمیمات بالا دستی مردم را زیر فشار می‌گذارد، باید در دهه فجر راهکار برون رفت از مشکلات را نشان دهیم.

وی عدم شفاف سازی برخی از مسوولان را ضعف دانست و تصریح کرد: مردم باید تلاش جهادی را در عمل لمس کنند، باید مسوولان را در کنار خودشاناحساس کنند، ببینند که مسوولان و خانواده‌هایشان هم همین مشکلات را دارند، آنچه که حاج قاسم را حاج قاسم کرد مردمی بودنش بود که در دلها نشست و بر دلها حکومت می‌کند، مسوولان از مردم فاصله نگیرند.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها باید دستاوردهای انقلاب و نظام را طوری که قابل لمس باشد به مردم معرفی تا کاملا آن را حس کنند.

در پایان جلسه نیز احکام انتصاب معاونان جدید فرماندار و بخشدار جدید بلده، تحویل منتصبان شد و به این ترتیب رضا نائیج نوری معاون عمرانی قبلی به عنوان معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی، کمیل درخشنده مسئول حراست با حفظ سمت به عنوان معاون عمرانی فرماندار و ایمان علیزاده از کارکنان بخشداری مرکزی به عنوان بخشدار جدید بلده منصوب شدند.

رضا رنجکش بخشدار قبلی بلده هم به عنوان بخشدار سرخرود شهرستان محمودآباد منصوب شد

.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو