زمان انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور :

کاهش آسیب‌های اجتماعی با عزم ملی و بسیج عمو می امکان‌پذیر است

امام جمعه نور گفت: در کاهش آسیب‌های اجتماعی عزم ملی و بسیج عمو می ضرورت دارد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سرای نور، حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه نور با سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: عمل به واجبات سبب تقوا و سعادت انسان است.

وی با اشاره به عفاف و حجاب با استناد به قرآن کریم خاطرنشان کرد: توجه به آیات قرآن کریم و عمل به آن از عوامل پیشگیرانه است و انسان را در مقابل ناهنجاری‌ها در جامعه و تهاجم فرهنگی بیگانه مصونیت می‌بخشد.

امام جمعه نور تصریح کرد: سوره احزاب در مورد زنان پیامبر می‌فرماید:”زنان پیامبر (زنان متدین) در خانه‌ها استقرار داشته و تا جایی که نیاز نباشد در بیرون از خانه حضور پیدا نکنند.”

امیری ارجمند با اشاره به آیه قرآن در مورد جهاد گفت: زمانی که آیه مربوطه به جهاد نازل و مقام جهاد برای مردم تبیین شد نشاط و شادی در بین مردم به وجود آورد که مجاهده در راه خدا دری از درهای بهشت است و پیامبر (ص) فرمودند:”جهاد زنان همسرداری و تربیت فرزندان است و با این جهاد اکبر زنان می‌توانند وارد بهشت شوند.”

وی با اشاره به سخنان مولا علی (ع) که فرمودند:”تمام تلاش حیوانات برای سیر کردن شکم، دشمنی ورزیدن و برتری خود بر دیگران است و اگر انسانی دارای این صفت باشد صفتی حیوانی دارد.” افزود: تلاش برخی زن‌ها این است که خود را به زینت دنیوی بیارایند اما زن‌های متدین و با تقوا به دنبال ذکر عقبی هستند و امیدواریم همه انسان‌ها از زنان و مردان مؤمن عبرت بگیرند.

امیری اظهار کرد: در کاهش آسیب‌های اجتماعی، عزم ملی و بسیج عمومی ضرورت دارد  و در جامعه آن چه که با اصول دین، مبانی قرآن، اصول انقلاب و آموزه‌های دینی فاصله دارد، سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و جامعه را به سمت قهقرا سوق می‌دهد.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، تغییر سبک زندگی اسلامی و کاهش جمعیت اسلامی، افزایش مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی، بیکاری، شکاف اجتماعی، تفرقه، افزایش زنان سرپرست خانوار و … اشاره کرد و افزود: افزایش زنان سرپرست خانوار از مشکلات جامعه است.

امام جمعه نور اظهار کرد: عدم صبر در زندگی و تصمیم عجولانه سبب می‌شود تا زوج‌ها با کوچکترین اختلاف به طلاق توافقی می‌رسند و سبب از هم پاشیدن خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق در جامعه است.

امیری ارجمند جمعیت حاشیه‌ نشین را بیش از ۱۱ میلیون بیان کرد و افزود: جمعیت حاشیه‌ نشین که مسئولان به مسائل اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و … آنها توجهی ندارند و از فقر بهداشتی نیز رنج می‌برند.

وی گفت: ۵۰۰ هزار معتاد که خانواده‌های نیز درگیر آن‌ها هستند از آسیب‌ها و مشکلات جامعه محسوب می‌شود و درصد معتادان جامعه در زنان ۱۱ درصد و در مردان۹۱ درصد است و در مقابل سه هزار و ۷۵۰ شهید نیروی انتظامی در برابر قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیدند و نیروی انتظامی بیش از ۱۲ هزار جانباز در این راه داده است، در حالی گردش مالی مواد مخدر در دنیا ۵۰ میلیارد دلار است.

امام جمعه نور یاد آور شد: تمام مسئولان و متولیان فرهنگی کشور باید در مقابل توزیع کنندگان مواد مخدر به وظیفه خود عمل کنند و مردم نیز باید چشم و گوش نظام باشند و با مشاهده هر چالش و آسیبی در جامعه و محله‌ها آن را به مسئولان زی‌ربط اطلاع رسانی کنند و اگر عدم اطلاع رسانی ما، سبب آسیب در جامعه شود، در نزد خون شهدا و پروردگار مسئولیم و باید پاسخ گو باشیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو