زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ -

فرماندار شهرستان نور

الگوی عملی پیروی از حضرت زهرا(س) مادران شهدا هستند/ تجلیل از خانواده شهدای شاخص شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور، گفت: مادران و همسران شهدا اسوه‌هایی هستند که از بانوی دوجهان حضرت زهرای مرضیه الگو گرفتند و پیروی خود را در عمل ثابت کردند.

دهه فجر امسال با ولادت دخت نبی اکرم(ص)، همسر علی (ع)حضرت زهرای مرضیه(س) مقارن شد، و این تقارن مبارک بهانه‌ای شد تا فرمانداری شهرستان نور با همکاری بنیاد شهید شهرستان جشن ولادت را با تجلیل از مادران، همسران و خانواده شهدای شاخص شهرستان برگزار کنند.

فرماندار شهرستان نور دراین مراسم که با حضور تعداد اندکی از خانواده شهدای شاخص شهرستان نور و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا جان در کف اخلاص نهادند تا امروز ما در نانوتکنولوژی جز ۷ کشور برتر دنیا هستیم، در حل مشکل ناباروری رتبه چهارم دنیا را داریم، در علم پزشکی سرآمد جهان هستیم و از نظرعلمی رتبه ۱۴ تا ۱۶ بین‌المللی داریم.

علی شادمان، افزود: قبل از انقلاب در شهرستان نور یک مرکز دانشگاهی نداشتیم اما پس از انقلاب ۷ دانشگاه در این شهرستان فعال شد، علاوه بر رشد کمی رشد کیفی بالایی داریم؛ از نظر نظامی جز ۸ کشور برتر دنیا هستیم، در ساخت موشک که سلاح بازدارنده هست توانمندی‌های زیادی داریم و قدرت موشکی دنیا هستیم، اگر در دنیای امروز قدرت بازدارندگی نداشته باشیم، زیر ظلم قرار می‌گیریم اگر چه جفای بزرگ تحریم، ظلم در حق ملت ایران است.
وی خاطر نشان کرد: در ۲۰۰ سال قبل از انقلاب مناطق زیادی از ایران جدا و تبدیل به کشورهایی شد که غرب بتواند در آن‌ها پایگاه داشته و از منابع آن‌ها به راحتی استفاده کند.

این مسئول تصریح کرد: ایثار و از خودگذشتی شهدا، مادران شهدا و خانواده‌های آنان علاوه بر ایجاد و حفظ امنیت مرزها و امنیت داخلی این کشور سبب امنیت غذایی شد و ما در برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم خودکفا شدیم و در بیشتر محصولات صادرات داریم.

شادمان تأکید کرد: اگر مدیران ما برای این مردم آنقدر تلاش کنند که بواسطه آن سلامت‌شان در خطر بیافتد تازه می‌توان گفت که در این راه قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان نور، با اشاره به تکمیل پروژه‌های این شهرستان، اظهار کرد: به ثمر رسیدن پروژه‌های شهرستان در سایه امنیتی است که شهدا به ما ارزانی داشتند.

وی در پایان خانواده‌های شهدار را اسوه‌هایی پیرو بانوی دوجهان حضرت زهرا(س) دانست و گفت: سیره آن حضرت برای مادران شهدا الگو قرار گرفت و امروز با قدردانی از خانواده‌های شهدا، ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) را با حضور خانواده‌های شهدای شاخص شهرستان به نیابت از همه مادران و خانواده‌های شهدا جشن می‌گیریم.

به گزارش بلاغ، کیک تولد حضرت زهرای مرضیه(س) با دستان مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی و همسر سردار شهید محمدنورالدین انشایی برش زده شد و در بین حاضران تقسیم و در پایان نیز لوح سپاس، همراه شاخه گل و هدیه به رسم یاد بود تقدیم خانواده شهدا شد.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو