زمان انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ -

تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری ایزدشهر در ۹ ماه

شهردار ایزدشهر گفت: در سال جاری بدجه شهرداری ایزدشهر 25 میلیارد تومان بود که با تلاش همکاران در مدت 9 ماه محقق شد و اکنون در حال تهیه متمم بودجه هستیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،اسحاق تونی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ما تلاش کردیم به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای فقط کار کنیم و با کمترین مشکل و سنگ‌اندازی از بیشترین تسهیلات استان بهره‌مند شویم زیرا ما برای کار شهرها و شهرداران دیگر را رقیب خود می‌دانیم و اگر با کمک رسانه همه برنامه‌ها را اعلان عمومی کنیم با مشکلاتی در دریافت تسهیلات و رقابت شدید در این رابطه مواجه می‌شویم

.

وی افزود: در ابتدای کاربا شناسایی نقاط قوت و ضعف در شهرداری، تقویت وفاق و همدلی در بین همکاران و همچنین شهرداری و شورا، توانستیم خدمات خوبی را به شهروندان ارائه و رضایت مردم منطقه را جلب کنیم.

شهردار ایزدشهر، بیان کرد: گاهی رسانه‌ای کردن برخی موارد قبل از پایان کار بنا به همان دلایل که ذکر شده برابر با توقف کار است اما در شهر غوغاست و به دور از هرگونه تشریفات و هیاهو از امکانات و نیروی کار بومی در بیشتر پروژه‌ها استفاده کردیم و اکنون که کارها تمام شد می‌توانیم به مردم بگوییم که چه کارهایی انجام شد.

این مسوول با اشاره به اینکه با علم به وجود مشکلات مسوولیت را پذیرفتم و تلاش کردیم تا شرایط فعلی را مهیا و به این نقطه برسیم، خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ طرح تفضیلی در پایان مرداد سال ۹۶ شهرداری ایزدشهر را با ۱۵ میلیارد بدهی و درهای بسته کمیسیون ماده پنج تحویل گرفتم اما به سراغ پرونده‌های خاک خورده در بایگانی که حق و حقوق شهرداری را پرداخت نکرده بودند رفتم و با کمک دستگاه قضایی حقوق شهرداری را زنده و دریافت کردیم.

تونی به برخی اقدامات عمرانی انجام شده در شهر ایزدشهر اشاره کرد و افزود: با باز کردن آبراه‌ها از سیل سال ۹۸ پیشگیری شد و با بیش از یکهزار و ۲۰۰ متر دیواره سازی رودخانه‌های سطح شهر، پنج متر حریم رودخانه که در بیشتر مناطق تجاوز شده بود نیز آزاد شد.

شهردار ایزدشهر رفع نقص روشنایی معابر، آسفالت معابر و کوچه‌ها، نصب وسایل بازی، احداث نهر و کانال دفع آب‌های سطحی، اجرا و نور پردازی پیاده رو، احیای نهرهای قدیمی که بعضا هم تمک شده بود، احیای زمین فوتبال در منطقه امیرآباد، احداث کانال و کانیو و طراحی میدان در منطقه امیرآباد(ورودی شهر ایزدشهر) ترمیم پل نوری و …از دیگر اقدامات عمرانی عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به آمادگی برای جمع‌آوری و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها، افزود: در خیابان ۲۰ متری به طول چهار و نیم کیلومتر تنها توافق شفاهی وجود داشت که قطعا در حین کار شهرداری را با مشکل مواجه می‌کرد با پیگیری انجام شده با همه اهالی توافق کردیم و فقط ۵۰۰ متر باقیمانده که در حال توافق هستیم.

تونی ادامه داد: در نبش گلسار ۳ نیز سه هزار مترمربع زمین برای ایجاد پارک تملک کردیم که درآینده نزدیک بهره برداری می‌شود.

 

وی عدم آسفالت برخی از کوچه‌ها را به دلیل وجود تاسیسات شرکت‌های خدماتی و مشکلات ساکنین با هم عنوان کرد و افزود: باید هر یک از این مشکلات به جای خود رفع و پس ازآن با مصوبه شورا و انجام آگهی مناقصه کار انجام شود.

شهردار ایزدشهر در باره قاچاق چوب از پارک جنگلی هم گفت: به صفر رساندن تخلف قطعا امکان ندارد اما حفاظت جنگل را بعهده گرفتیم  و این کار باعث کاهش ۹۰ درصدی قاچاق چوب‌آلات جنگلی شد، البته قاچاق فعلی در منطقه ایزدشهر نیست بلکه در ضلع غربی رودخانه هاشم‌رود در منطقه رستمرود انجام می‌شود، برای این موارد هم تا کنون ۱۵۰ مورد پرونده به منابع طبیعی جهت رسیدگی ارسال شد.

این مسوول با توجه به ادعای اوقافی بودن و  در صدور سند، اظهار کرد: در ضلع شمالی شهر مشکلی وجود ندارد اما در ضلع جنوبی برای بخشی سند صادر و بخشی مورد اختلافی بین ما و اوقاف است که در جلسه مشترکی که با حضور دادستان، شورا، نمایندگانی از اهالی و اوقاف برگزار شد مقرر شد محدوده مورد اختلاف توسط کارشناسان دادگستری شناسایی و تصمیم‌گیری شود.

تونی در باره جاده چهارو نیم کیلومتری ساحلی، گفت: مسیرهایی نیاز به تغییرات دارد و مناطقی نیازمند همکاری شهروندان است اما در حال حاضر فاز به فاز با توافقات صورت گرفته در حال انجام است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو