زمان انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ -

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

پیش‌بینی ۲ هزار جهیزیه برای نوعروسان نیازمند

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: امسال ۲ هزار جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در حاشیه جلسه کمک به نیازمندان و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نور، با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم و نیکوکاران استان گفت: با شرایط سختی که ویروس کرونا به وجود آورده، انتظار داریم نیکوکاران مثل همیشه در کنارمان باشند.

وی اظهار کرد: در مازندران ۸۳ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد ۶۷ هزار خانوار معیشت‌بگیر و حدود ۱۴ هزار خانوار مشمول تبصره ۱۴ هستند و بقیه خانواده‌ها نیز بسته به شرایط‌شان از خدمات مختلف این نهاد بهره می‌گیرند.

این مسئول افزود: در زمینه اشتغال خانوار تمام تلاش‌مان این است که خانواده‌ها را توانمند و از گردونه حمایتی خارج کنیم و فرصت‌های شغلی و اعتباراتی که امسال به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص یافته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که با این اعتبار باید ۱۳ هزار طرح برای خانواده‌های مورد نظر انجام دهیم.

عالیشاه تصریح کرد: در راستای طرح حمایت از ساخت مسکن خانواده‌های زیر پوشش، پروانه ساختمانی ۱۲۰۰ واحد مسکونی در استان صادر شده و ساخت هزار واحد را نیز آغاز کرده‌ایم که از هم‌استانی‌های عزیز می‌خواهیم در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: امسال ۲ هزار جهیزیه برای نوعروسان در استان پیش‌بینی شده است. سرانه کمک برای جهیزیه نوعروسان ۱۵ میلیون تومان است و ۵ میلیون تومان هم کمیته امداد کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت:خیران نیز به هر نوعروس ۱۰ میلیون تومان می‌پردازند و با در نظر گرفتن سرانه حمایتی از طرف مؤسسات، امسال حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان برای تأمین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمک می‌شود.

این مسئول با اشاره به حمایت‌های انجام‌شده از دانش‌آموزان در دوران کرونا، گفت: در مازندران ۸۵۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که برای تأمین تبلت دانش‌آموزی آنها اقدام شد و تا کنون بیش از ۶ هزار تبلت تهیه شده و به دست آنها رسیده است.

عالیشاه با اشاره به اینکه در مازندران ۱۶۰۰ دانشجو نیز زیر پوشش کمیته هستند،افزود: ۳۸۰۰ بیمار صعب‌العلاج هم در استان داریم که ۱۸۰۰ نفر از آنان در ماه فقط یه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه برای تأمین پوشک بهداشتی نیاز دارند.

وی از برنامه‌ریزی برای آغاز به کار پروژه مسکن مددجویان شهرستان نور خبر داد و گفت: یک قطعه زمین هزارمتری در منطقه گنجیاب شهرستان نور به این پروژه اختصاص داده شده که در حال حاضر مشکل کاربری دارد و در تلاشیم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود و بتوانیم کار ساخت مجتمع مسکونی نیازمندان را آغاز کنیم.

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم مشارکت نیکوکاران در دوران کرونا به‌ویژه برای دانش‌آموزان نیازمند گفت: نیکوکاران شهرستان نور همواره در حمایت از نیازمندان پای کار بوده‌اند و در دوران کرونا نیز این حضور را اثبات کرده‌اند.

علی شادمان افزود: در زمینه تأمین تبلت برای دانش‌آموزان توانستیم تمام نیازهای منطقه را با مشارکت نیکوکاران شهرستان برطرف کنیم تا هیچ دانش‌آموزی از آموزش مجازی جا نماند.

وی افزود: در شرایط اوج بیماری، همه ظرفیت‌های شهرستان برای رفع کمبودها به کار گرفته شد. همچنین مشارکت نیکوکاران موجب شد بسیاری از کمبودها احساس نشود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو