زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ -

رئیس اداره اوقاف شهرستان نور اعلام کرد

توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در رزمایش ضیافت همدلی در چمستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور، با اشاره به سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه اوقاف، گفت: در این رزمایش 200 بسته معیشتی بین نیازمندان منطقه چمستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام عیسی توپاحیدری در آیین توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش ضیافت همدلی که در مسجد جامع شهر چمستان برگزار شد، اظهارکرد: اوقاف و امور خیریه برحسب وظیفه شرعی از محل موقوفات مومنان به جامعه هدف خدمت می‌کند و مهمترین وظیفه‌اش اجرای نیات واقفان است.

وی با اشاره به اجرای سه رزمایش در یک سال گذشته، افزود: از زمان شروع کرونا روند اجرای موقوفات متناسب با ایام شد و امروز سومین مرحله رزمایش با عنوان «رزمایش ضیافت همدلی» از محل موقوفات متصرفی ۲۰۰ بسته معیشتی، هربسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین جامعه هدف با اولویت خانواده‌های نیازمند زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دیگر نیازمندان منطقه چمستان توزیع می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه ۷۵ درصد موقوفات شهرستان در بخش چمستان قرار دارد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی اجرای موقوفات متناسب با ایام است.

 *اقتدار نظام جمهوری اسلامی هر روز بیشتر می‌شود

فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رزمایش، اظهارکرد: کمک‌های معیشتی مرهمی بر انبوه نیازمندی‌های آنان است.

علی شادمان تصریح کرد: حرکت‌های مشابه را در سطح وسیع در این شرایط سخت تحریمی شاهد هستیم که تسکین آلام و زخم‌های مردم است و معیشت آنان را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که دشمن بیشترین فشارها و توطئه‌ها را انجام داد اما اقتدار نظام جمهوری اسلامی هر روز در جهان بیشتر و بالاتر می‌رود درعوض امروز غرب و اسرائیل آسیب پذیرترین رژیم‌ها هستند و شاهد انفجارهای مکرر در اسرائیل هستیم، کسانی که مدعی گنبد آهنین بودن موشک‌های مختلف در مراکز حساس آن فرود می آید.

این مسئول، افزود: اسرائیل هویت ندارد هر کسی که هویت ندارد آسیب پذیر است امروز اسرائیل آسیب پذیرترین رژیم هاست اما افق‌های روشن غلبه حق بر باطل در جلوی دیدگان ما هست.

*خدا محوری همراهی با علی (ع)
امام جمعه چمستان نیز در این آیین با اشاره به آیه‌های ۶۲، ۶۳ و ۶۴ سوره یونس، اظهارکرد: خداوند در این آیات می فرماید:« اولیای الهی خوف، ترس و نگرانی ندارند» آنها کسانی هستند که ایمان دارند و تقوا را سرلوحه زندگی‌شان قرار دادند.

حجت الاسلام رحمت‌الله حاجی زاده افزود:  خوف، ترس و نگرانی‌ها ناشی از کم کاری و سستی در باور و اعتقاد است، علت ترس ما از مرگ اعتقاد نداشتن به عقبه کار است، از رزق و روزی خود نگرانیم، چون باور نداریم خداوند رزق می دهد، ایمان و تقوای الهی در زندگی ما پیاده نشد.

وی امیرمومنان علی (ع) را مصداق آیات ذکر شده  دانست و بیان کرد: ایشان در نهج‌البلاغه عبارتی دارند و می‌فرمایند؛ شما مردم نمی‌توانید مثل علی باشید، چون ایشان بزرگ‌ترین و ممتازترین تولید کننده، عالم ومتقی بودند و در مصرف کمترین مصرف کننده اما از مردم کمک و همراهی می خواست.

امام جمعه چمستان توجه به نیازمندان، فقرا و مساکین را از راههای نزدیکی به امیرالمومنین(ع) و همراهی با ایشان دانست و گفت: خدا محوری در زندگی و استقامت در کار و در برابر مشکلات، همراهی با علی علیه السلام است.

ای نور،
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو