زمان انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ -

مدیرکل انتقال خون مازندران:

مردم مازندران بیش از ۱۲۲ هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مردم مازندران در سال گذشته ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد خون اهدا کردند که این امر نشان از مشارکت تحسین برانگیز مردم نوعدوست استان در کار خیر و خداپسندانه اهدای خون است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،آیین کلنگ زنی پروژه ساختمان جدید انتقال خون در شهرستان با حضور نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل انتقال خون مازندران، فرماندار شهرستان نور، شهردار و شورای اسلامی شهر رویان و مسئولان شهرستانی در  شهرستان نور برگزار شد.

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس در این مراسم با قدردانی از خیرین و پیگیری پروژه‌ها توسط فرماندار جهادی و همت و وحدت مسئولان شهرستان نور اظهارکرد: وحدت بین مسئولان شهرستان نور سبب پیشرفت و تسریع در انجام کارهاست.

فرماندار نور نیز دراین مراسم با قدردانی از مردم شهرستان  نور در اهدای خون اظهارکرد: اهدای خون توسط مردم شهرستان، نشان دهنده اوج ایثار و توجه به مبانی انسانی است.

 

 

علی شادمان با قدردانی از همکاری شهردارو شورای اسلامی شهر رویان و نظام مهندسی در تصریح صدور پروانه و نقشه ساختمان برای احداث ساختمان انتقال خون شهرستان نور تصریح کرد: این ساختمان حدود ۲ میلیارد تومان هزینه دارد که امیدواریم با کمک خیر بزرگوار مجموعه مهرگان در محدوده زمانی مشخص این پروژه مانند ساختمان دیالیز به اتمام برسد.

فرماندار نور با اشاره به فضای باز رسانه‌ای در شهرستان نور افزود: اصحاب رسانه نور مطالبه‌گرخوبی هستند و رسانه‌ها یک رکن اصلی در موفقیت پروژه‌های شهرستان هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران نیز در خصوص وضعیت اهدای خون و در استان مازندران اظهارکرد: در سال ۹۹ در کل استان مازندران ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد خون اهدا شد و این استان در اهدای خون مستمر (کسانی که سالی ۲ بار خون اهدا می‌کنند) و شاخص در هزار (۳۷ نفر از هزار نفر در استان) رتبه دوم کشور را به دست آورد.

 

ذوالفقار تقوی با اشاره به ظرفیت بالای اهدای خون در شهرستان نورافزود: پایگاه انتقال خون در شهرستان نور دو روز در هفته فعال بود اما با توجه به تقاضای بالا برای اهدای خون امسال زمان خونگیری به سه روز در هفته (یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه) افزایش پیدا کرد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه کلنگ ساختمان جدید پایگاه انتقال خون با بیش از ۲۰۰ متر مربع و هزینه دو میلیارد تومان به زمین داده شد، تصریح کرد: فضای فیزیکی ساختمان انتقال خون شهرستان نور در شأن مردم شهرستان نبود.

این مسئول با قدردانی از خیر نیکوکار مجموعه مهرگان خاطرنشان کرد: با کمک خیر بزرگوار قرار است که حدود چهار ماه این پروژه آماده بهره‌برداری شود و ما تلاش می‌کنیم در این مدت از لحاظ  نیروی انسانی و تعداد روزهای بیشتر به مردم شریف شهرستان نور خدمت رسانی کنیم.

تقوی با اشاره به تعداد بیماران خاص و توریستی بودن استان مازندران تأکید کرد:  استان مازندران با بیش از ۱۴ هزار نفر بیمار خاص تالاسمی، سرطانی و … که شاید در کشور دو یا سه استان چنین وضعیتی دارند و توریستی بودن استان که با جمعیت ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در استان سالانه ۱۰ میلیون نفر ساکن داریم باید امکانات استان با توجه به این موضوع دیده شود.

وی یادآورشد: منابع مالی و انسانی استان مازندران به خاطر توریستی پذیری باید بازنگری شود و پیشنهادات خوبی را در این زمینه ارائه دادیم که امیدواریم با کمک نمایندگان استانی بتوانیم پیگیری و به نتیجه برسیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ خرداد, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو