زمان انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ -

امام جمعه شهرستان نور تاکید کرد

ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی و انتخاب اصلح/دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی بین مردم است

امام جمعه نور گفت: انتخابات در حقیقت جان روح انقلاب است که حضور مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در صحنه را نشان می‌دهد

به گزارش خبرنگار سرای نور،به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یوم الله ۱۵خرداد وامام جعفر صادق (ع) مراسم با شکوهی با حضور امام جمعه نور، فرماندارشهرستان نور، روحانیت معزز، مسئولان ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و مردم ولایتمدار شهرستان نور در اقشار مختلف در مصلی الغدیر شهرستان برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمدی امام جمعه نور و شعرخوانی داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان و مداحی اجرا شد.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در مراسم گرامیداشت امام خمینی (ره) اظهارکرد: اهل بیت در مسیر مبارزه بودند که بر اساس شرایط زمان بزرگانی با شمشیر و دیگر بزرگان با روشنگری در در مقابل بدعت‌ها، انحراف‌ها و مذاهب انحرافی مبارزه کردند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی گفت: با غیبت صغری و در ادامه غیبت کبری علما و بزرگان و شخصیت‌های مبارز در نهضت روحانیت تا به زمان امام خمینی می‌رسد که این مرد بزرگ توانست اخلاق و سیاست را توأمان بهینه سازی کند.

امام جمعه نور گفت: با وجود اینکه اخلاق در حقیقت روحیه‌ای لطیف و متعالی است که شاید به ظاهر سیاست و صلابت و شجاعت در مقابل ستمگر و ظالم را نپذیرد اما امام عظیم‌الشان همچون بزرگان دین توانست روحیه لطیف، تواضع، ادب، احترام و همه سرمایه اخلاقی را در سایه سیاست‌ها و عرصه اجتماع به مردم عرضه کند.

این مسئول افزود: برخی اخلاق و سیاست را کاملاً جدا و اخلاق را یک جنبه فردی و پنهانی و سیاست را جنبه اجتماعی و برون گرا می‌دانند اما امام خمینی فرمودند هدف اسلام و دین تأمین سعادت مادی و معنوی است که بسیار مسئله مهمی است و اخلاق متعالی در آیینه سیاست رشد و بالندگی پیدا می‌کند.

احمدی با اشاره به  سه نوع سیاست شیطانی، مادی و حیوانی و سیاست الهی تصریح کرد: اگر سیاست را شیطانی بدانیم آمیخته با تهمت، شایعه سازی و دروغ است و سیاست مادی و حیوانی فقط دنیای انسان را تأمین می‌کند و مسابقه برای کسب مال و اموال است اما سیاست اصلی سیاست اسلامی است که اجرای قوانین الهی برقراری عدالت و حاکمیت خدا بر مردم است.

وی با اشاره به این که هنر امام در عصر حاضر این بود که سیاست را به دنیا معرفی کند و در سایه این سیاست انقلاب اسلامی را تشکیل دهد، خاطرنشان کرد: در سایه سیاست که همراه با اخلاق است رشد اخلاق بر آن متبلور است و تولید قدرت می کند.

امام جمعه نور یادآورشد: قدرت حقیقتی در سایه این سیاست عینیت بخشیده می‌شود و در حقیقت قدرت بهترین ابزار برای رسیدن به کمال است که در کانون هستی و الهی ریشه دارد و قدرت سیاسی اگر خودش را در آیینه اخلاق نشان بدهد یک کمال متعالی است.

این مسئول با اشاره به اینکه کسانی که قدرت را به اشخاص فاسد می‌سپارند در حقیقت این کمال متعالی را به انحراف و فساد می‌کشانند اظهارکرد: قدرت در آیینه سیاست و اخلاق ابزاری است که انسان هم خودش را حفظ کند و هم به حقیقت انسانی دست پیدا می‌کند.

احمدی با اشاره به انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام خمینی تاکید کرد: امام توانست آن قدرت متعالی را که در سایه کمال مطلق جلوه گر است و مظهر جلال الهی را در عصر حاضر عینیت بخشد و ملت را با خود همراه کند تا بتواند قوانین تعطیل شده را احیا و حقوق از دست رفته مظلومان عالم را از ستمگران بستاند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین انتخابات در ابتدای پیروزی انقلاب در کشور انجام شد، افزود: رهبری از رهبران سیاسی در عالم چنین جرأتی نکرده است که بتواند انقلاب خودش را به رأی مردم بگذارد.

امام جمعه نور افزود: انتخابات در حقیقت جان روح انقلاب است که حضور مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در صحنه را نشان می‌دهد و وظیفه ما این است که نه تنها خودمان در پای صندوق‌های رای حاضر شویم بلکه تلاش کنیم تا با تبلیغات همه را دعوت به حضور حداکثری کنیم.

این مسئول با ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی اظهارکرد: جریان یا گروهی اگر در فکر تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح را بر مصلحت انقلاب اسلامی ترجیح دهد بیش از اینکه به رقبا ضربه بزند به اسلام و انقلاب ضربه و لطمه می‌زند.

احمدی با اشاره به سخنان امام که انتقاد سازنده و به جا باعث رشد جامعه می‌شود، یادآورشد: آن چیزی که انقلاب اسلامی را صادر کرد اخلاق همراه با سیاست بود و هنر کاندیدا این است که بتواند برنامه‌های خودشان را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل منصفانه این است که وضعیت موجود را تحلیل کنیم و به دنبال وضعیت مطلوب باشیم، انتقاد سازنده و دفاع واقع‌بینانه به عنوان یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی است اما تخریب، تهمت، دروغ و غیره در آن جایگاهی ندارد.

امام جمعه نور با تاکید بر ضرورت انتخاب اصلح و معرفی فرد اصلح به مردم افزود: فرد اصلح باید عدالتخواه باشد و با فساد مبارزه کند و یکی از مشکلات ما در این سال‌های اخیر که بروز بیشتری داشته فساد مالی، دست اندازی به بیت المال، کم کاری برخی مسئولان و غیره است که قیمت‌ها چند برابر، رشد نقدینگی، تورم، رکود، واردات بی‌رویه و غیره به همراه داشته که سبب دلسردی مردم، نظام و انقلاب اسلامی شد.

احمدی با اشاره به مسئولانی که تلاش جهادی داشتند، گفت: قطعا زحمات مسئولانی که تلاش شبانه‌روزی داشتند نادیده گرفته نمی‌شود و دشمن به دنبال دلسرد کردن و ایجاد ناامیدی مردم است تا حضور مردم پای صندوق‌های رای کمرنگ شود اما همه باید برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح در ۲۸ خرداد تلاش کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو