زمان انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ -

بذرپاش در جلسه‌ای به ریاست «رئیسی»:

استثنا شدن برخی دستگاه‌ها از قوانین به فساد منجر می‌شود

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: استثنا شدن برخی دستگاه‌ها از قوانین و مقررات عمومی به بروز فساد منجر می‌شود که باید با این پدیده مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور به نقل از سایت دیوان محاسبات، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور، در جلسه‌ای که به ریاست سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب با رؤسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی برگزار شد، با انتقاد از اجرا نشدن قانون توسط برخی دستگاه‌های اجرایی، ادامه این روند را موجب عادی‌سازی تخلف و بروز بسیاری از مشکلات در کشور دانست.

 

وی اظهار داشت: یکی از کارهای جهادی دولت آینده می‌تواند اتمام و یکپارچه‌سازی سامانه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی با هدف تسهیل در امور، شفافیت و مقابله با فساد باشد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور عدم انسجام و هماهنگی در دستگاه‌های اجرایی را زمینه‌ساز سوءاستفاده اعلام کرد و پیشنهاد داد برای رفع این مشکل در دولت سیزدهم تدابیری اندیشیده شود.

نکته‌ی مهم دیگری که توسط رئیس کل دیوان محاسبات کشور مورد توجه قرار گرفت، ضرورت نظارت بر نهادهای دولتی است که خود را از نظارت مستثنا می‌دانند.

بذرپاش افزود: استثنا شدن برخی دستگاه‌ها از قوانین و مقررات عمومی به بروز فساد منجر می‌شود که باید با این پدیده مقابله کرد.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر ارز تخصیصی جهت تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی، بر لزوم نظارت بر سیاست‌های ارزی و مبهم و غیرپاسخگو تأکید کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به به طرح جامع مالیاتی و عدم تحقق اهداف پس از ۲ دهه از آغاز آن، مهمترین علت فرارهای مالیاتی را متوجه این موضوع دانست.

آخرین نکته‌ای که رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این جلسه مطرح کرد، اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نظارت دقیق بر آن بود تا اشکالات فعلی برخی خصوصی‌سازی‌ها اصلاح شده و به اهداف نزدیک شود./منبع مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ تیر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو