زمان انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۵ -

بانوی چمستانی در پی تحقق اقتصاد مقاوتی در روستا

بانوی چمستانی که با تولید دام، طیور و باغداری در راستای تحقق اقتصاد مقاوتی تلاش می‌کند.

به گزارش سرای نور؛ رقیه محمدی یکی از تولید کنندگان دام، طیور و باغداری، بانوی پرتلاش پنجاه ساله که در سال ۶۱ ازدواج کرده و دارای ۴ فرزند، یک دختر و سه پسر است و در روستای بوته ده چمستان زندگی می‌کنند.

حسین‌پور همسر رقیه محمدی، به شغل کشاورزی در روستای بوته ده مشغول است.

رقیه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به شغل دامداری بسیار علاقه‌مند بودم و با معرفی از طرف فرمانداری، جهاد کشاورزی و امداد توانستم با دریافت وام ۴ رأس گاو خریداری کنم و طی ۶ سال تعداد آن‌ها را به ۱۷ رأس برسانم.

وی گفت: در سال گذشته برای تهیه علوفه برای دام دچار مشکل شدم و تعدادی از گاوها را فروختم و از طرف جهاد به سپاه ناحیه نور نیز برای دریافت وام معرفی شدم.

محمدی گفت: در حدود دو ماه پیش برای فروش محصولات خود توانستم مغازه ای را کنار جاده روستا تهیه کنم و از محصولات دامی خود شیر، ماست، پنیر و … تهیه و به طور مستقیم به فروش برسانم.

این بانوی تولید کننده علاوه بر دامداری در باغی به حدود ۵ هزار متر که متعلق به شخص دیگری است سرمایه گذاری کرده و به کار و تولید انواع میوه و سبزی مشغول است و همچنین علاقمند است تا یک دامداری خارج از منزل تهیه و دام‌های خود را افزایش دهد.

گفتنی است محمدی در کنار این تولیدها به پرورش اردک نیز مشغول است که علاوه بر مصرف خانگی با پرورش و فروش آن‌ها نیز درآمد کسب می‌کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو